ראשי > לעוסקים בשיווק וחדשנות > תכנים

מוּצָרֶשֵת - הופכים עולמות בשבילך

ראיון עם ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ, על הפרויקט הייחודי 
התפרסם במגזין בינה עסקית, באוקטובר 2001



Bookmark and Share

"ישראל יכולה להפוך למרכז עולמי לתעשיית ה-DIY (עשה זאת בעצמך)והקמעונאות" אומר ארי מנור, מנכ"ל חברת ZOOZ לייעוץ וניהול שיווקי
(www.zooz.co.il), לרגל הפעלת תוכנית מוּצָרֶשֵת. מדובר בפרוייקט ייחודי מסוגו שיזמו חברת ZOOZ והתאחדות המלאכה והתעשייה כפתרון יצירתי נוסף ליציאה מהמיתון ומהמשבר הכלכלי הפוקד את העסקים הקטנים והבינוניים בארץ. במסגרת מוצרשת יכולים עסקים יצרניים שעד כה משמשים רק כקבלני משנה, לפתח קו מוצרים משלהם ולשווקו לרשתות ענק באירופה וארה"ב.

ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

"החזון שעומד מאחורי התוכנית הוא ניצול הידע שנצבר במספר חברות ישראליות שהצליחו בתחום הקמעונאות הבינלאומית כמו כתר, צאג, קפרו ועוד, ובנוסף ניצול מיקומה הגיאוגרפי והסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, המקנים לה יתרון מהותי בשווקים באירופה וארה"ב", אומר מנור, ומוסיף "למרות שמדובר בתוכנית מלהיבה, רצוי שקבלני המשנה יבחנו גם פתרונות אחרים, שגרתיים יותר, לפני שיתחייבו אליה".

אלו פתרונות אחרים קיימים לתקופה של מיתון?
יש לבחון מגוון אפשרויות. במצב הנוכחי במשק אי אפשר לשבת על הגדר וצריך לקבל החלטות לגבי העסק. בנסיבות מסוימות, האפשרות המתבקשת היא, למרבה הצער, לסגור את העסק! זה לא נעים במיוחד, השקעת בו, בנית משהו, יש כאן עניין של כבוד ואגו. אבל, חשוב לזכור שבעסקים העסק צריך לעבוד בשבילך ולהרוויח כסף, ולא להפך. ההחלטה על סגירה בהחלט לא קלה, לפעמים יש לערב בני משפחה שרגילים לחיות ברמת חיים מסוימת, וכמו כן בעסק פרטי עולה שאלה כמו מה פתאום להפוך לשכיר? למרות זאת, הימנעות מפעולה בהחלט אינה מומלצת בעת משבר.

מהם הסימנים לכך שהגיע הזמן לשינוי בעסק?
מדובר בתהליך, ולכן על כל אחד לערוך בדיקה עצמית, לשאול את עצמו שאלות נוקבות, ולקבל החלטה אמיצה. ישנם מספר אינדיקטורים לצורך בשינוי. למשל אם יש עסקים רבים מסוגך שנסגרים, אם יש פחות מקורות הכנסה לעסק, או אם נקודת המבט שלך על הדברים היא פסימית ולא אופטימית. זו עת לקבל החלטה לכאן או לכאן. האפשרות הפחות טובה היא לגרור את העסק ולהגיע לחובות כספיים גדולים יותר.

מה ניתן לעשות לשיפור המצב בטווח המיידי?
ראשית ניתן לצמצם את ההוצאות. ישנן דרכים רבות להפחית בהוצאות, וביניהן: להעסיק כ"א זמני, להיות קשוב לספקים ולצורכיהם, וגם לבדוק כמה אנו משלמים להם. לנושא האשראי בבנק למשל, לא צריכים להגיע ברגע האחרון אלא לפעול באופן מתואם עם הבנק, ולומר דברים מראש. בחברות קטנות בעלות אופי משפחתי רמת השותפות גבוהה והאווירה ייחודית, ולכן מומלץ ליזום שיחה פתוחה ועניינית על המצב הקשה, לשים את הדברים על השולחן, ולקחת את זה למקום טוב.

ומה בנוגע להגדלת ההכנסות?
הכלל הכי חשוב ורלוונטי על מנת להגדיל את ההכנסות הוא לפעול בקרב הלקוחות הישנים. לפעמים אין צורך לחפש פתרון מסובך מדי. יש ללכת לקראת הלקוחות הקיימים, ובמקביל לנסות להוציא מהם יותר. ליזום שרות חדש, או לראות מה אפשר לעשות על מנת להזכיר להם שאתה קיים, ולחשוב באופן המצאתי ויצירתי. בכל מקרה, האנרגיה המושקעת בלקוחות חדשים גדולה פי 5 מההשקעה בלקוחות קיימים, ולכן עדיף להתרכז באחרונים לקבלת שיפור מיידי.

ואם כל אלה לא העלו אותנו על דרך המלך?
הנטייה הרווחת, כשרוצים שינוי בחיים וגם בעסקים, היא לברוח להרפתקאות. לכן אתה צריך לתפוס את עצמך, ולראות קודם כל מה ניתן לעשות עם העסק הקיים. רק אם צמצמת הוצאות, פנית ללקוחות וספקים קיימים, ישבת עם בני המשפחה, דיברת עם הבנק, והגעת למסקנה שאתה רוצה לעשות משהו שונה, חדש, עסק אחר, עם כל המחויבות הנובעת מכך, ניתן לחפש כיוונים אחרים. אפשרות אחת היא מוּצָרֶשֵת, התוכנית שאנו מציעים. קהל היעד לתוכנית הוא אותם קבלני משנה רבים, שבמיוחד בתקופת המיתון, נמאס להם. לחלקם לא משלמים בזמן, הם מייצרים עבור חברות אחרות, וחושבים לפעמים שהיו רוצים לעשות את הצעד שיביא אותם לייצר וגם למכור את המוצר המוגמר.

האם מדובר בשינוי גדול עבור קבלן המשנה?
מוּצָרֶשֵת נותנת לעסק להפוך מקבלן משנה ליצרן עולמי. זהו שינוי אמיתי ומהותי מכיוון שלא מנסים רק להרחיב את השוק הקיים אלא פונים גם לשוק שונה לחלוטין, עם קו מוצרים חדש וממותג שיימכר לרשתות קמעונאיות בחו"ל. יש לדעת שאם רוצים לפרוץ לשווקים חדשים, העלות היא גבוהה ויש להקדיש לכך זמן מעבר לעסק הנוכחי שיושב לנו על הראש. אתה צריך לשאול קודם את עצמך 'האם אני יכול להרשות לעצמי לעשות את זה?' ולברר מה יהיו מקורות המימון.



Bookmark and Share


לקריאת החלק השני והאחרון של הראיון - המשך כאן.
לתגובת צפיה גילת, מנכ"ל התאחדות התעשייה והמלאכה - המשך כאן.
לתגובת בועז זר, מנכ"ל גיא פלסטיק המשתתפת במוצרשת - המשך כאן.
לטיפים שיווקיים מבית ZOOZ- המשך כאן.

המשך ל: חלק I | חלק II | חלק III | חלק IV | חלק V
 

______________________________________________________

תוכנית  מוּצָרֶשֵת
מעוניינים להתחיל לשווק מוצרים לרשתות קמעונאיות בחו"ל? 
צרו איתנו קשר: 09-9585085,
crm@zooz.co.il.

______________________________________________________

מידע משלים

- אסטרטגיה - מאמרים על אסטרטגיה עסקית ואסטרטגיה שיווקית
- מאמרים על קמעונאות בינלאומית
-
שיווק - מאגר מאמרים על ניהול השיווק
- חדשנות - מאגר מאמרים על ניהול חדשנות, פיתוח מוצרים חדשים, ועוד
- עלון לזוז - לעוסקים באסטרטגיה, שיווק וחדשנות

______________________________________________________
 






לראש העמוד

 

לעוסקים בשיווק וחדשנות

רקע כללי
לקוחות
שרותים
   אסטרטגיה
   חדשנות שיטתית
   מערכי שרות לקוחות
   תקשורת שיווקית
   סדנאות
   אימון עסקי
   ייעוץ טכנולוגי
תכנים
   עלון לזוז
   מאמרים
   ספרים מומלצים

מאמרים נוספים על חדשנות

על מוצרים וירטואליים וחדשנות שיטתית
התאמה לסביבה
חדשנות שיטתית עם שיניים
חדשנות אסטרטגית
לא מפסיק לזוז
TRIZ - הדבר הגדול הבא?

מאמרים נוספים על שיווק

חדירה שיווקית
מוצרשת - הופכים עולמות בשבילך

עלון לזוז
עלון אלקטרוני בנושאי אסטרטגיה, שיווק וחדשנות.

עלון תזזית
עלון אלקטרוני בנושאי משאבי אנוש והדרכה.

עלון זוזון
עלון אלקטרוני לעצמאים ולבעלי עסקים קטנים.

עלון מאזניים
עלון אלקטרוני לעורכי-דין.

Compass
ייעוץ כלכלי, השגת מימון
וליווי עסקים בקשיים.

יצירת קשר

כיתבו את בקשתכם:
שם:
תפקיד:
ארגון:
אי-מייל:
טלפון:

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות:
מייל: info@zooz.co.il
טלפון: 09-9585085
פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

Bookmark and Share              תנאי-שימוש             

לעוסקים באסטרטגייה, שיווק וחדשנות
סדנאות
סדנאות חדשנות שיטתית
חוברת סדנאות שיווק, שרות ומכירות
חוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות
ייעוץ וליווי
פיתוח אסטרטגייה
ניהול החדשנות
תקשורת שיווקית
אימון עסקי – business coaching
ייעוץ טכנולוגי - Ideation TRIZ
תכנים
עלון לזוז –לעוסקים באסטרטגייה שיווק וחדשנות
ספרים מומלצים – בנושאי שיווק, אסטרטגיה, חדשנות, שרות ומכירות
מאמרים
אסטרטגייה
שיווק
חדשנות
לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
סדנאות
חוברת סדנאות פיתוח מנהלים
חוברת סדנאות פיתוח עובדים
ייעוץ וליווי
ייעוץ ופיתוח ארגוני
אימון עסקי למנהלים
תכנים
עלון תזזית – לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
בחן את עצמך – שאלונים
ספרים מומלצים – בנושאי ניהול ומשאבי אנוש
מאמרים
פיתוח מנהלים
פיתוח ארגוני
ניהול ומנהיגות
אימון עסקי
מאמרים בעיתונות
לעצמאים ובעלי עסקים קטנים
שרותים
ייעוץ להשבחת העסק
סיוע בהטמעת שינויים בעסק
אימון אישי לבעלי עסקים
מעגל עסקים
סדנאות והדרכות לעסק
תכנים
עלון זוזון – לעצמאים ולבעלי עסקים
בחן את עצמך – ניתוח העסק
ספרים מומלצים - לעסקים
מאמרים
חמשת היסודות של ניהול תכליתי
אלמנט האדמה – בחירת החזון
אלמנט המים – ניהול ופיתוח המשאב האנושי
אלמנט העץ – ניהול התקשורת השיווקית
אלמנט האש – ניהול הלקוחות
אלמנט המתכת – ניהול פיננסי
אודות ZOOZ
פרופיל חברה
הצוות של ZOOZ
הלקוחות של ZOOZ
המלצות על ZOOZ - חדשנות שיטתית
המלצות על ZOOZ – פיתוח מנהלים
סיפורי הצלחה
דרושים ב-ZOOZ
חדשות - כנסים והרצאות
חדשות – לקוחות ופרוייקטים
חדשות – שרותים ומוצרים
חדשות - חדש באתר
Compass – ייעוץ כלכלי והבראת עסקים
הרשמה לאתר
חיפוש באתר
מפת האתר
אנגלית – English site
יצירת קשר