תמונת אווירה

יצירת קשר

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות: מייל: [email protected] טלפון: 09-9585085 פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328
ראשיzooz-on > ספרים

ספרים מומלצים לעצמאים ולבעלי-עסקים

ZOOZ-ON גאה להציג כאן רשימת ספרים מומלצים, שנבחרו בקפידה מבין מאות (!) ספרים שקראנו. גם הישנים שבהם עודם, לדעתנו, מאוד רלוונטיים. נשמח אם תכתוב לנו הערות על ספרים אלה, ותשלח לנו המלצות על ספרים נוספים. בקר כאן שנית כדי לראות ספרים מומלצים חדשים. המלצות קריאה מופיעות גם בעלון זוזון.

כל ספר מתואר לפי הנושאים שהוא מכסה, המסר העיקרי שלו, והערך שתוכל להפיק ממנו. התחל מהספרים שהכי רלוונטיים עבורך, והמשך לנושאים משלימים. לרכישת ספר, או לקריאת מידע נוסף עליו, מצורפים גם קישורים לתיאור של ספר זה בחנות מקוונת בישראל (ibooks, dbook  או mitos) או בחו"ל (Amazon). אנחנו ממליצים שבמשך הזמן תקרא את הרשימה כולה, שכן להערכתנו כל ספר מהרשימה הוא ספר חובה לכל עצמאי או מנהל של עסק קטן.


קריאה נעימה ופורייה!


מקרא לציונים: = מאוד מאוד = ככה ככה = לא ולא


1. מנהל ברגע

מנהל ברגע / קנת' בלאנצ'ארד, ספנסר ג'ונסון / מודן הוצאה לאור. שם
ניהול, האצלת סמכויות נושא
איך אתה יכול לנהל אנשים טוב יותר, וגם לחסוך זמן ומאמץ? הגדר מטרות לאנשיך, ואז תפוס אותם עושים משהו טוב. מסר
אם אתה רוצה לשפר את הדרך בה אתה מנהל אנשים אחרים, ספר זה צריך להיות התחנה הראשונה שלך. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
ibooks   dbook להשיג ב:

2. שישה כובעי חשיבה

שישה כובעי חשיבה / אדוארד דה בונו / הוצאת כנרת, 1996. שם
מיומנויות חשיבה, יצירתיות,תרבות ארגונית נושא
שלב שישה אופני חשיבה (רגשית,עובדתית, ביקורתית, חיובית, יצירתית וניהולית) ושפר את חשיבתך ואת יכולתך לשתף פעולה. מסר
אם אתה צריך לפתור בעיות בוערות, ועייפת מויכוחים אינסופיים בעבודה, ספר זה ילמד אותך איך לחשוב יותר לעומק, ולשתף פעולה טוב יותר. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
bookme להשיג ב:

3. הבוס המחונן

הבוס המחונן / דייל דאוטן / הסיפרייה הבינלאומית לאנשי עסקים שם
גיוס ושימור עובדים נושא
כרות ברית לכל החיים עם עובד נהדר, במקום לנהל אותו. מסר
כללים לצייד של כשרונות, ושימורם בסביבת עבודה ממגנטת,תוך מתן חופש מבירוקרטיה, אתגור מתמיד, ואחריות כוללת. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
book me להשיג ב:

4. מי פה המנהל

מי פה המנהל / יהושע שטאובר / הוצאת יהושע שטאובר שם
מיומנויות ניהול נושא
ניהול עוסק בבני-אדם - לכן עליך להיות חכם (ולא צודק) בניהול עצמך ואחרים. מסר
טיפים נקודתיים לניהול איכותי ויעיל יותר המלווים בדוגמאות מחכימות: צילום והשארת עמוד רלוונטי מהספר על שולחנו של מנהל עשוי לחולל פלאים... ערך
קריא:
שימושי:
ציון
ibooks   dbook להשיג ב:

5. גלולת המנהיגות

גלולת המנהיגות / קן בלנצ'רד ומרק מוצ'רניק / הוצאת מטר שם
מנהיגות מתמירה והובלת צוותים נושא
על מנת להנהיג צוות לאורך זמן, נדרש הרבה יותר מניהול על פי תוצאות. מסר
משל הממחיש כללים למנהיגות יעילה, בעזרת שילוב של יושרה, שותפות, וחיזוקים. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
bookme להשיג ב:


6. המיצוב החדש

המיצוב החדש \ ג'ק טראוט וסטיב ריבקין \ הוצאת מטר 1996 שם
תקשורת שיווקית, אסטרטגיה, שיווק, מיצוב נושא
המוח האנושי פועל בדפוסים קבועים - וזה גם המפתח למיצוב יעיל של מותגים מסר
יוצר מותג חדש? זאת היא נקודת הפתיחה המומלצת, עם כללי עשה ואל תעשה החיוניים להצלחה. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
dbook להשיג ב:

7. 22 חוקי הברזל של השיווק

22 חוקי הברזל של השיווק \ אל ריס וג'ק טראוט \ הוצאת מטר שם
שיווק, תקשורת שיווקית נושא
שיווק הוא קרב המתרחש במוח של הלקוחות, ולכן יש לו אילוצים ברורים שתוכל לנצל לטובתך. מסר
22 מסלולים ישירים ומוכחים אל הבידול וההצלחה השיווקית, ספר חובה לכל איש שיווק. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
dbook להשיג ב:

8. הפרסום על-פי אוגילבי

הפרסום על-פי אוגילבי \ דויד אוגילבי; הוצאת כתר. שם
פרסום, תקשורת שיווקית נושא
פרסומת אמורה למכור -- וודא שהצרכנים מגיבים אליה. מסר
ספר המבוא הטוב ביותר לפרסום. למד כללים פשוטים לפרסום אפקטיבי, והשג תמורה טובה יותר להשקעך בפרסום. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
bookme   dbook להשיג ב:

9. למכור את הבלתי נראה

למכור את הבלתי נראה \ הרי בקווית'; איגוד לשכות המסחר, 1998. שם
שיווק של שרותים נושא
יש עשרות "נקודות עיקריות" בספר זה.הנה אחדות:
1. שיווק של שרות מתחיל בשרות עצמו.
2. אל תנסה להיות טוב יותר ב-10%, במקום זאת - נסה להיות שונה.
3. אל תנסה להיות השרות "הכי טוב". זה נשמע מתיימר: טוב מאוד זה מספיק טוב.
מסר
אם אתה בעסקי שרות - ספר זה הוא חובה. אם לא - אתה כנראה חייב לקרוא אותו בכל מקרה... למד איך להפוך לקוחות פוטנציאליים ללקוחות בפועל, כשאיש אינו יכול לגעת, להריח, או אפילו לראות את "הסחורה" שלך. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
bookme להשיג ב:

10. שקיעת הפרסום ועליית יחסי-הציבור

שקיעת הפרסום ועליית יחסי-הציבור / אל ולורה ריס/ הוצאת מטר שם
יחסי ציבור נושא
יחסי ציבור יניבו לך תמורה טובה יותר מפרסום, אם תתאזר בסבלנות. מסר
למד למה הפרסום פחות אפקטיבי כיום, ואיך יחסי ציבור יכולים למנף אותך. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
dbook להשיג ב:

11. קדימה, בכל הכוח!

קדימה, בכל הכוח! / קן בלנצ'רד, ג'סי סטונר / הוצאת מטר שם
חזון ומנהיגות נושא
כשבונים חזון נכון, הוא אינו פוסטר על הקיר, אלא מנוע אמיתי לצמיחה אישית ועסקית. מסר
למד כללים פשוטים לבניית והטמעת חזון אפקטיבי, לרבות מטרה (סיבת הקיום שלנו), ערכים (כללי התנהגות להגשמת המטרה), ותמונה מוחשית של העתיד (כשהחזון מתגשם) ערך
קריא:
שימושי:
ציון
dbook להשיג ב:

12. שיווק ישיר משולב

Consumer Insights שיווק ישיר משולב / ארנן רומן / הוצאת מטר שם
שיווק ישיר נושא
שילוב מתוזמן היטב של מספר ערוצי שיווק בו זמנית יכול להגביר מכירות פי 10. מסר
למד איך לנצל באופן מקסימלי את תקציבי קידום המכירות שלך. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
dbook   bookme> להשיג ב:


13. פרה סגולה

פרה סגולה פרה סגולה + 99 פרות / סת' גודין / הוצאת אופוס שם
אסטרטגיה, בידול, הפצה ויראלית נושא
כדי לבלוט מול המתחרים, נדרש בידול קיצוני - אם אתה לא פרה סגולה אתה לא קיים. מסר
למד איך להפוך את העסק שלך ליוצא דופן, ולהפוך לשיחת היום בקרב לקוחות ולקוחות פוטנציאליים (הפצה ויראלית). ערך
קריא:
שימושי:
ציון
ibooks   dbook להשיג ב:

14. לתפוס את הפיל

תיק אישי לתפוס את הפיל / סטיב קפלן / הוצאת מטר שם
שיווק ומכירות לתאגידים נושא
אם אתה רוצה לצוד פילים (ארגונים גדולים), עליך לחשוב כמותם גם אם אתה קטן. מסר
רכוש כלים שיטות לשיווק ולמכירה לארגונים שיותר גדולים ממך פי 100 ויותר. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
ibooks   dbook להשיג ב:

15. QBQ

מנהיגות QBQ! השאלה שמאחורי השאלה / ג'ון ג' מילר / הוצאת אופוס שם
מחויבות אישית, הנעה עצמית נושא
במקום להאשים אחרים, קח אחריות אישית, ושפר בעצמך מה שניתן מסר
ספר המאפשר לשפר את הגישה והיחס לעבודה, יכול ללמד עובדים, אמיתים, וגם... אותך ערך
קריא:
שימושי:
ציון
bookme להשיג ב:

16. צעד קטן לשינוי גדול

מנהיגות צעד קטן לשינוי גדול / רוברט מאורר/ הוצאת מטר שם
שיטת קאיזן להטמעת שינויים נושא
כדי להצליח להשתנות, עדיף להתחיל בצעדים קטנים ככל הניתן מסר
למד איך להשתנות ביעילות, ולהתגבר על מחסומים שהם לרוב גדולים מדי ערך
קריא:
שימושי:
ציון
bookme  ibooks להשיג ב:

17. למה ואיך אנשים קונים

מנהיגות למה ואיך אנשים קונים / פאקו אנדרהיל / הוצאת מטר שם
מדע הקניות נושא
אנשים מתנהגים מול המדף בחנות בדפוסים קבועים, וכשלומדים זאת ניתן למכור יותר. מסר
למד איך לסדר מדפים, ולהעמיד תצוגות, שילוט, אריזות ומבצעי קד"מ בצורה אופטימלית. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
ibooks להשיג ב:

18. Consumer Insights

Consumers Insights - תובנות על הצרכן הישראלי / קרן אהרון / הוצאת הוד-עמי שם
מחקרי שוק והתנהגות צרכנים נושא
הסתייע בממצאים של עשרות מחקרי שוק, ולמד לצפות מראש איך הלקוחות שלך יתנהגו, ואיך להניע אותם לפעולה. מסר
למד איך לסדר מדפים, ולהעמיד תצוגות, שילוט, אריזות ומבצעי קד"מ בצורה אופטימלית. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
ibooks   להשיג ב:

19. כך בונים עסק

כך בונים עסק/ סטיבן ס' ליטל / הוצאת מטר שם
צמיחת עסקים קטנים נושא
למד את התחומים בהם ארגונים בצמיחה צריכים לרכז את מאמציהם. מסר
מצא את דרכך שלך בעולם העסקים הקטנים. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
ibooks   להשיג ב:

20. עקרון 80/20

עקרון 80/20/ ריצ'ארד קוק / הוצאת אופוס שם
התייעלות נושא
יש לחפש ללא הרף את ה-20% הביצועים המניבים 80% מהתוצאות. מסר
למד להתמקד בעיקר, להתייעל, להאציל סמכויות, ולעבוד פחות. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
ibooks   להשיג ב:

21. הצילו!הקרחון שלנו מפשיר!

הצילו! הקרחון שלנו מפשיר!/ ג'ון קוטר והולגר ראת'גבר / הוצאת אופוס שם
הטמעת שינויים נושא
שני-שליש מהשינויים בארגוניים נכשלים,
אך ניתן לנהל אותם כך שיצליחו
מסר
למד להכיר את שמונת השלבים ההכרחיים לניהול ולהובלת שינויים משמעותיים בהצלחה ערך
קריא:
שימושי:
ציון
bookme   אופוס   להשיג ב:

22. מוצא המותגים

מנהיגות מוצא המותגים/ אל ולורה ריס / הוצאת מטר שם
שיווק ומיצוב נושא
מותגים חדשים צצים מתוך הסתעפות של מותגים קיימים, בהתאם לעקרונות של דרווין מסר
למד איך ליצור מותגים חדשים ושונים באמת מהקיים, על מנת להצליח בשוק תחרותי ערך
קריא:
שימושי:
ציון
סטימצקי   הוצאת מטר    להשיג ב:

23. המנכ"ל והדלת המסתובבת

מנהיגות המנכ"ל והדלת המסתובבת/ פיטר קאש/ הוצאת כינרת זמורה-ביתן שם
ניצול הזדמנויות נושא
כשההזדמנות מתדפקת על דלתך,
אל תפנה לה את הגב
מסר
למד איך לתת לאחרים, וגם לקבל מהם,
ובדרך זו להצמיח את העסק שלך
ערך
קריא:
שימושי:
ציון
ibooks  הוצאת כנרת זמורה-ביתן להשיג ב:

24. מצוינים - ממה עשוי הצלחה

מצויינים מצוינים - ממה עשויה ההצלחה / מלקולם     גלדוול / הוצאת זמורה-ביתן שם
מצוינות אישית, טיפוח כישרונות נושא
על מנת להצטיין באמת - נדרשות 10,000 שעות של השקעה, תרגול ואימונים. מסר
הסבר קולח ומרתק למה מצוינות אישית תלויה בעיקר בסביבה, בעיתוי, ובהתמדה. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
סטימצקי   צומת ספרים   להשיג ב:

25. באושר ובאושר

באושר ובאושר / דר. טל בן-שחר / הוצאת מטר שם
פסיכולוגיה חיובית, אושר נושא
האושר טמון דווקא בדברים הקטנים, וניתן להגדילו בעבודה יום-יומית תוך מודעות עצמית. מסר
ממצאים מקיפים, ולעיתים גם מפתיעים, על מה שהופך אנשים למאושרים יותר. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
bookme   הוצאת מטר   להשיג ב:

26. שיווק ישיר משולב

שיווק ישיר משולב / ארנן רומן / הוצאת מטר שם
שיווק ישיר, דיוור ישיר נושא
שיווק מתוזמן היטב של מספר ערוצי שיווק בו זמנית, יכול להגדיל את המכירות פי עשר ואף יותר. מסר
למד לנצל באופן מכסימלי את תקציב השיווק שלך, ולהשיג יותר מכירות. ערך
קריא:
שימושי:
ציון
bookme   הוצאת מטר   להשיג ב: