תמונת אווירה

יצירת קשר

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות: מייל: [email protected] טלפון: 09-9585085 פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

פתרון בעיות טכנולוגיות (SIT ו-TRIZ)

האם אתם זקוקים להוזלת עלויות משמעותית?
האם אתם מתמודדים עם קשיים בהטמעת טכנולוגיה חדשה?
האם אתם מעוניינים ליצור תיק IP ולרשום פטנטים?
האם אתם צריכים ליצור גדר פטנטים חזקה סביב חידושים שפיתחתם?
האם דחוף לכם לפצח בעיה טכנית שנראית לכאורה בלתי פתירה?
האם המהנדסים שלכם צריכים לשפר את היצירתיות ואת כישורי פתרון הבעיות שלה?

פתרון בעיות טכנולוגי יכול להיעשות באופן שיטתי, תוך שימוש בכלי חשיבה להגדרת הבעיות היטב, ומתודולוגיות עוצמתיות כמו חשיבה המצאתית שיטתית (SIT) ו-TRIZ – לפתרון הבעיות הטכנולוגיות הקשות ביותר.

כאן ב-ZOOZ, אנו מציעים שירותי ייעוץ והדרכה טכנולוגיים, כדי לעזור לארגונים להפחית עלויות, לאםשר פיתוח טכנולוגיות חדשניות, לשפר את ה-IP שלכם ולהגביר את היצירתיות של המהנדסים.



הדרכות SIT לפתרון בעיות טכנולוגיות

תהליך טיפוסי של פתרון בעיות בשיטת SIT מתבצע אצלכם (in-house), עם צוות מהנדסים רלוונטי (עד 20 משתתפים), בהובלת אחד מהמנחים הטכנולוגיים המנוסים שלנו, וכולל את השלבים הבאים:

  • הכנות: הגדרת רשימת משאלות של מספר בעיות טכנולוגיות לפיצוח - בעיות מאתגרות ומשמעותיות (למשל, בעיות שפתרון שלהן יכול להניב רווחים של 1,000,000 דולר או יותר בשנה, עקב הפחתת עלויות או עלייה בהכנסות).

  • למידה: קורס פתרון בעיות (PS) בן 2-3 ימים - בו מוצגת מתודולוגיית החשיבה ההמצאתית השיטתית (SIT), ושמהלכו 5 כלי החשיבה הההמצאתית ומספר עקרונות חשיבה המצאתית רלוונטיים מתורגלים על חידות שונות ובעיות טכנולוגיות כלליות. בנוסף, המשתתפים לומדים כיצד להגדיר בעיות באופן שיטתי ומסודר, ומגדירים בצורה טובה יותר מספר בעיות טכנולוגיות משמעותיות בעבודה האמיתית שלהם, אותן ינסו לפצח בחלק הבא של ההכשרה.

  • יישום: הגדרת רשימת משאלות של מספר יומיים-שלושה של פיצוח בעיות טכנולוגיות אמיתות מעולם העבודה של המשתתפים, בקבוצות עבודה (3-5 משתתפים בכל קבוצה, העובדים על 2-3 בעיות מסוימות ושונות מהבעיות של שאר הקבוצות). כל קבוצת עבודה משתמשת בכלי SIT ספציפיים, לפי הוראת היועץ מטעמנו, המנחה כל קבוצה ועוזר למשתתפים להתוות פתרונות לבעיות שהוגדרו. הקבוצות מפתחות בדרך זו פתרונות המצאתיים שיכולים להניב פריצות דרך משמעותיות (הפחתת עלויות, הפעלת טכנולוגיה, המצאות חדשות ו-IP). המתווים של הפתרונות המתקבלים מוצגים לכל שאר הקבוצות, למשוב ולשיפורים ועל מנת לאפשר למידה הדדית. הפתרונות הטובים ביותר נבחרים, לשם פיתוח והטמעה בהמשך התהליך.

  • הטמעה: קבוצות עבודה נפגשות מדי שבוע, למשך מספר חודשים, כדי לקדם את פיתוח ויישום הפתרונות ההמצאתיים שנבחרו. המנחה שלנו תומך בהתקדמות הצוותים על ידי ייעוץ באמצעות דואר אלקטרוני, טלפון, זום ופגישות פרונטליות. פתרונות סופיים מוצגים להנהלה, מאושרים ומיושמים על ידי קבוצות העבודה. בדרך זאת, המשתתפים מתרגלים ליישם את המתודולוגיה בפועל במסגרת עבודתם, וגם הם וגם ההנהלה רואים את הערך של הכלים המיושמים.

  • מנחים פנימיים: אנחנו יכולים לספק בהמשך תוכנית הכשרת מנחים פנימיים, בה מהנדסים שלכם מתחילים להנחות מפגשי פתרון בעיות דומים, כדי להבטיח המשכיות ו-scalability של תוכנית ההכשרה. לעתים קרובות, המבנה של תוכנית הכשרת מנחים פנימיים כזו כולל סדנאות של הנחיה משותפת (עם המנחה שלנו לצד המנחה הפנימי), ולאחר מכן סדנאות מפוקחות (בהנחיית המנחה הפנימי שלכם ובפיקוח המומחה מטעמנו), עד שהמקל עובר אל המנחה הפנימי, והוא מסוגל להוביל באופן עצמאי קבוצות עבודה לפתרון בעיות.

היתרונות של תהליכי הדרכה כאלה כוללים:

  • החזר השקעה מעולה (ROI): מכיוון שכמחצית מהבעיות האמיתיות המשמעותיות של החברה בתהליך זה נפתרות, הארגון נהנה מגידול משמעותי ברווחים, לרוב מיליוני דולרים בשנה, ולכן ההחזר על ההשקעה יוצא מן הכלל.

  • שביעות רצון העובדים: המהנדסים המשתתפים מעלים את רמת היצירתיות והתושייה שלהם, וכביכול השיגו "חגורה שחורה" בפתרון בעיות טכנולוגי. דבר זה מוביל לרמה גבוהה של מעורבות ושביעות רצון בקרב המשתתפים, ולכן תוכנית ההכשרה הזאת נחשבת לאחת מתוכניות ההכשרה הטובות ביותר הזמינות למהנדסים.



ייעוץ טכנולוגי עם מומחי TRIZ

SIT הינה במהותה פישוט של מתודולוגיית מתודולוגיית TRIZ, הכוללת יותר ממאה כלי חשיבה, עקרונות ותבניות,היכולים לפתור כ-98% מכלל הבעיות הטכנולוגיות הקשות. עם זאת, בניגוד ל-SIT, זה יכול לקחת חודשים ושנים ללמוד ליישם את שיטת TRIZ במלואה. לכן, לגבי בעיות שכלי-החשיבה של SIT לא מצליחים לפתור, אנו מעדיפים לספק מומחה TRIZ שייעץ לכם חיצונית ויפתורעבורכם את הבעיות האלה, במקום להכשיר את המהנדסים שלכם לאורך תקופות הזמן הארוכות הנדרשות כדי לשלוט ב-TRIZ באמת.

תהליך טיפוסי לפתרון בעיות בשיטת TRIZ מועבר בהתאם למומחי ה-TRIZ שלנו, וכולל את השלבים הבאים:

  • תיאור הבעיה: מהנדסים רלוונטיים מהארגון שלך עונים על שאלון מפורט לגבי כל בעיה ספציפית שהם צריכים להיפתר. בין היתר, עליהם להגדיר את האילוצים הקיימים בעולם הבעייה, ומה יגדיר פתרון מוצלח ומקובל.

  • פיצוח בעיה: בעקבות תיאור מפורט של בעיה, מומחי TRIZ מטעמנו עובדים עם כלים ותוכנה של TRIZ ומתווים באופן שיטתי פתרונות אפשריים. הצעות אלו ניתנות בדו"ח, יחד עם המלצות ומסקנות לארגון שהזמין את הייעוץ. בדרך כלל, תהליך הייעוץ מסתיים תוך כחודשיים.

יועצי TRIZ יכולים לעזור חיצונית, בתחומים הבאים

  1. פתרון בעיות טכנולוגיות: TRIZ– כולל איך לפתח רעיונות טכנולוגיים קשים ליישום, ואיך להוזיל עלויות פיתוח, ייצור והפצה.
  2. מניעת כשלים: - ביטול ומניעת כשלים בייצור ותפעול.
  3. חיזוי העתיד הטכנולוגי של תעשייה (שוק) נתון על מנת להשתלט על כיוונים טכנולוגיים מבטיחים.
  4. חיזוק הקניין הרוחני (IP)של החברה על מנת לייצר יתרונות תחרותיים ברי קיימא. זה כולל גם אסטרטגיות של חומת פטנטים וטקטיקות לעקוף פטנטים של מתחרים.

היתרונות של ייעוץ מסוג TRIZ כוללים:

  • אחוזי הצלחה יוצאי דופן: TRIZ נחשבת למתודולוגיה החזקה והמקיפה ביותר לפתרון בעיות טכנולוגיות קשות. היא פותר 98% מכל הבעיות המאתגרות, כמעט פי שניים מכל שיטה אחרת. לכן, אם יש לכם בעיה שלכאורה אינה פתירה – והינה מאוד משמעותית - מומלץ לנסות להיעזר במומחה TRIZ.

  • שיפור הנכסים האינטלקטואליים (IP): שימוש ב-TRIZ על פטנטים ו-IP יכולה לחזק מאוד את ה-IP שלכם ולעזור לכם ליצור פטנטים חדשים, לעצב חומת פטנטים לשם השגת "בעלות" על תחום טכנולוגי ספציפי, ולאתר דרכים לעקוף פטנטים של מתחרים.


הזמנת הדרכה (SIT) או ייעוץ (TRIZ) לפתרון בעיות טכנולוגיות

מעוניינים להכשיר מהנדסים עם כלי SIT, ולפתור בעיות טכנולוגיות משמעותיות שיכולות להוזיל עלויות, לאפשר פיתוח והטמעת טכנולוגיות חדשות, ולשפר רווחים?

או - זקוקים לעזרה מומחה TRIZ, כדי לפצח בעיות טכנולוגיות ספציפיות, להפחית סיכונים או לשפר את הפטנטים וה-IP שלכם?

אנחנו כאן בשבילך ונשמח לעזור. צרו קשר לפגישת היכרות.