תמונת אווירה

יצירת קשר

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות: מייל: [email protected] טלפון: 09-9585085 פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

מאמרים

אסטרטגייה, שיווק, חדשנות




אסטרטגיה עסקית ושיווקית, וטקטיקות שיווקיות

רכוש הבנה טובה יותר של הלקוחות שלך, של יכולות הליבה שלך, ושל ההזדמנויות העסקיות והשיווקיות העומדות בפניך.

  • חדשנות אסטרטגית
    אסטרטגיה מתמקדת בעשיית דברים שונה מהמתחרים. המאמר מתאר שיטה לפיתוח של אסטרטגיה לא שגרתית, המאפשרת לנוקטים בה לצמוח באופן מהותי, ואף להרחיב את הענף בו הם פועלים.

  • אוקיינוסים כחולים בישראל
    מאמר זה מתאר מספר דוגמאות לחברות ישראליות שהעזו וביצעו בהצלחה אסטרטגיה שונה מאוד מהמקובל בשוק, והצליחו לצמוח הודות לחדשנות-ערך אמיתית שסיפקו ללקוחות.

  • המספר: כמה תרצו להרוויח?
    למה חשוב להגדיר יעד כלכלי לפעילות עסקית, ואיך עושים זאת בפועל? איך מתאימים את האסטרטגיה העסקית ליעד הכלכלי בו בחרתם?

  • תמחור אסטרטגי
    איך להתאים את תמחור המוצרים או השירותים לאסטרטגיה העסקית? ובאיזו אסטרטגיה לבחור על מנת להרוויח יותר?

  • לחלוב פרות ולהצמיח כוכבים
    באיזה תחומי פעילות עסקית כדאי להשקיע יותר, מאיזה תחומי פעילות אחרים ניתן לחלוב את הכסף הדרוש לכך, ובאיזה תחומי עסקים אסור להשקיע? ואיך להתמודד עם המחיר הרגשי שזה דורש ממנהלים?

  • מותגים או סחורות?
    מתי מותג הופך לסחורה (קומודיטי)? איך זה קורה? ומהן ההשלכות האסטרטגיות החשובות שכדאי להכיר ולנצל לטובתנו?

  • מתי ואיך לעבור לענף חדש?
    אם הענף בו אתם פועלים כיום תחרותי וצפוף מדי, ייתכן שהגיע הזמן לעבור לעבוד עם שווקים חדשים. מאמר זה מציע מספר חלופות לכניסה לשוק חדש.

  • איך לברוח ממלכודת ההצלחה?
    מאמר זה מתאר את הבעיות והאתגרים הנובעים משוק הצומח במהירות, ובדרכים מעשיות להתגבר עליהן. במאמר מובאת גם דוגמא לחברה ישראלית שמצליחה לצמוח יותר מהר מהענף בו היא פועלת, שצומח ב-20% כל שנה.

  • תרשים תכונות-ערכים
    כיצד מייצרים למוצר שלנו בידול, ייחוד ותועלת ספציפית ובלעדית שעימה הוא נתפס? תרשים תכונות ערכים הוא כלי מצוין שיוכל לסייע לכם בכך.

  • איך לפתח מטריית מותגים?
    איך נחליט באיזה מותגים להשקיע? בכמה מותגים ניתן בכלל לתמוך? איך מומלץ לבחור מותג-על ומותגי משנה? כללים לניהול אפקטיבי של מותגים.

  • איך מותחים מותג?
    מהם הגבולות הטבעיים של מותג? איך ניתן למתוח מותג לתחומי פעילות חדשים? ואיך אפשר לתכנן מראש מותג גמיש, שיתאים למספר שווקים?

  • גם יפה וגם אופה?
    תפסת מרובה לא תפסת - גם בשיווק. מאמר זה עוסק ביתרונות של מיצוב חד, מדויק וקולע, ובחסרונות של ריבוי מסרים שיווקיים.

  • אסטרטגיה עסקית או אסטרטגיה שיווקית?
    על ההבדל בין אסטרטגיה עסקית לבין אסטרטגיה שיווקית, ועל הדגשים החשובים כשבאים ליישם כל אחת מהן.

  • צדק "נראה" מול צדק "נעשה"
    מה חשוב יותר - שהתועלת של מוצר תהיה גלויה וברורה, או שהיא אכן תתקיים? לקוחות נוטים להאמין למה שהם רואים, ולא למה שעשינו בפועל. מאמר זה מסביר למה זה קורה, ולמה זה קריטי לאנשי שיווק.

  • שיווק ל"לא-לקוחות"
    כולם מתחרים על השגת נתחי-שוק וצמיחה על חשבון המתחרים. אך במקרים רבים ניתן לצמוח דווקא בעזרת "הלא-הלקוחות" - אלה שלעולם אינם קונים מוצרים ושרותים בשוק מסויים. מאמר זה מסביר כיצד עושים זאת.

  • תקציר הרצאה: אסטרטגיה שיווקית בעת מיתון
    כיצד ניתן להיערך אסטרטגית לתקופה של מיתון ושל משבר כלכלי? ראשית יש לוודא שהעסק אינו בקשיים ונמצא בשוק הנכון. לאחר מכן ניתן לפעול בחוכמה מול התחרות, או לעקוף אותה. להרחבה בנושא זה קרא את תקציר ההרצאה.

  • חדירה שיווקית
    גם אם יש לך מוצר או שרות שהוא win-win, לעיתים קרובות הדרך ללקוחות הפוטנציאליים חסומה. המאמר מתאר כיצד ניתן ליצור מפגש ראשוני עם כל לקוח, וממחיש זאת בסיפורים אמיתיים שקרו בארבע זירות שיווקיות שונות.

  • אימפקט שיווקי
    כשיש לך מסר שיווקי ממוקד וקהל לקוחות ברור, אתה עדיין צריך לחדור לתודעה של הלקוחות מבעד לאלפי מסרים אחרים שהם חשופים אליהם מידי יום. המאמר מתאר כיצד ניתן להגיע ללקוחות במקום הנכון ובזמן הנכון, ולהעביר אליהם מסרים באופן יעיל.

  • שיתוף בתמהיל השיווק
    האם תוכל לשתף פעולה עם המתחרים שלך? מסתבר שכן, ושדי משתלם לעשות זאת. המאמר מפרט מגוון דרכים לצמוח בעזרת המתחרים הישירים, תוך פירוט בהתאם למרכיבים השונים של תמהיל השיווק.

  • איך לחבר את הראש לגפיים
    אנשים הם המפתח לבנייה ויישום של אסטרטגיה עסקית מוצלחת. המאמר מביא דגשים קריטיים בפיתוח אסטרטגיה (ברמת ההנהלה הבכירה), ומפרט כיצד יש להעביר אותה אל דרגי הביניים, ולהטמיע אותה בהמשך אופן יעיל בשאר הדרגים בארגון.

  • אסטרטגיה בארגז הכלים של המנהל
    בניית מתווה אסטרטגי נתפסת כמעשה חד-פעמי שאחריו ההנהלה צריכה למצוא את הדרכים להגשימו. אך מקצוע הניהול אינו יכול להסתפק בהגשמת האסטרטגיה. הניהול הוא טיפוח הראייה האסטרטגית בכל הרמות, כל הזמן. המאמר מלמד כיצד הופכים אסטרטגיה לעבודה יומיומית.




חדשנות שיטתיתTM

למד איך לפתח שוב ושוב מוצרים ושירותים חדשניים באמת, שיפתיעו את המתחרים ויגדילו את הרווחים, בעזרת כלי-חשיבה שיטתיים. בונים את העתיד
כיצד ניתן לבנות ארגון שמחדש באופן מתמיד, והופך זאת למפתח להצלחה. תובנות והמלצות לניהול החדשנות, כולל דוגמאות מארגונים בעולם ובישראל.

  • בונים את העתיד
    כיצד ניתן לבנות ארגון שמחדש באופן מתמיד, והופך זאת למפתח להצלחה. תובנות והמלצות לניהול החדשנות, כולל דוגמאות מארגונים בעולם ובישראל.

  • איך הופכים ארגון לחדשני?
    על ניהול וטיפוח חדשנות ויצירתיות בקרב עובדים. סקירת גישות עיקריות: הכשרת כלל העובדים, הקמת סיירת חדשנות מובחרת או שילוב.

  • חדשנות קיצונית
    כיצד ניתן לייצר חדשנות קיצונית? מאמר זה מציע דרכים לפיתוח פתרונות אידיאליים ומהפכניים עבור הלקוחות.

  • איסוף רעיונות קיצוניים
    איך ניתן לנצל את חכמת העובדים, על מנת להגיע לחדשנות מרחיקת לכת?

  • טיפול ברעיונות קיצוניים
    איך ניתן למנף רעיונות קיצוניים, ולהצעיד את הארגון לצמיחה משמעותית ומתמדת? על טיפול וקידום של רעיונות נועזים במיוחד.

  • לקצור הצלחות מהירות
    חדשנות פרושה שינוי, ושינוי מוביל להתנגדויות. המאמר מתאר איך ניתן להתגבר על התנגדויות, ולהוביל תהליכי שינוי תוך יצירת הצלחות ראשוניות.

  • חדשנות בענף המזון בישראל
    הסברים ודוגמאות לפיתוח מוצרים מפתיעים בענף המזון בישראל בעזרת תהליכי חדשנות שיטתית.

  • לא מפסיק לזוז
    כתבה על ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ, בעיתון מעריב, המתארת כיצד מבצעים חדשנות שיטתית.

  • האם הארגון שלך חדשני?
    האם תוכל לנבא את העתיד בענף שלך? מאמר קצר זה מדגים סיפורי הצלחה של חברת ZOOZ בתחום החדשנות, ומתמקד בהיבטים שונים של יצירת וניהול בנק רעיונות.

  • חדשנות שיטתית עם שיניים
    מאמר זה מתאר ששה כלי-חשיבה המצאתית, המאפשרים פיתוח שיטתי של מוצרים. הדוגמאות במאמר הם בתחום אחד: מברשת השיניים. קרא אותו כמבוא, על מנת להבין מהי חדשנות שיטתית.

  • תתחדשו!
    האם מוצר יכול להוליד מוצר אחר? מאמר זה מתאר תהליך של המצאת צרכים ופיתוח מוצרים וירטואליים בעלי תועלות מפתיעות, תוך בחינת מוצרים קיימים. המאמר גם דן ב-"הוספת מימד", אחד מכלי החשיבה החשובים ביותר לפיתוח שיטתי של חידושים.

  • החדשנות הטכנולוגית של בגיר
    מאמר ב"הארץ" על חידושים בחליפות מחויטות של בגיר, שפותחו בליווי של חברת ZOOZ, וזכו להצלחה רבה ברשתות קמעונאיות בכל רחבי העולם

  • התאמה לסביבה
    באיזו מידה מותאם עכבר המחשב לשולחן שלך? מאמר זה מתאר כלי חשיבה נוסף לפיתוח מוצרים ושרותים חדשים. בנוסף, דן המאמר באתגר של ניהול החדשנות בעידן המידע.

  • המוטיב החשוב ביצירת חדשנות בארגון - עיקביות ושיטתיות
    תקציר הרצאה של ארי מנור בפורום CTO & IT Architects של אנשים ומחשבים בפברואר 2012.

  • אם לקול היה צבע
    ראיון עם ארי מנור, ב-הארץ, המתאר הטמעת תהליכי חדשנות בארגונים, לרבות כלי SCAMPER לחשיבה יצירתית. איך הופכים ארגון ליצירתי יותר? מה מוציא אנשים מהריבוע?

  • חדשנות בטכסטיל
    האם ניתן להפוך חדשנות בטכסטיל למנוע צמיחה אמיתי? למרות התזזיתיות הרבה המאפיינת שוק זה (אופנה מתחלפת, קולקציות עונתיות, טרנדים קצרי מועד, וכו') מסתבר שניתן לפתח גם בתחום הטכסטיל חידושים מהותיים, שיחזיקו מעמד שנים ארוכות.

  • קניין רוחני כנכס אסטרטגי
    פטנטים, סימני מסחר, ומדגמים רשומים מהווים נכסים אסטרטגיים למפעל. המאמר מסביר איך לנהל את נכסי הקניין הרוחני, ומבהיר את התועלות מהם, לרבות: העלת שווי המפעל, יתרון שיווקי, השבחה ארגונית, ועוד.

  • TRIZ - הדבר הגדול הבא?
    שיטת Ideation/TRIZ הנה מתודולוגיה שיטתית לקידום חדשנות טכנולוגית המבוססת על ממצאים ומחקר אמפירי בתחומי מדעי ההנדסה והטכנולוגיה. המאמר מתאר את מקורות והתפתחות השיטה, ומציג את היישומים רבי העוצמה שלה בעולם העסקים המודרני.

  • עקרונות לאפיון בעיות
    על מנת להצליח לפתור בעיות, חשוב מאוד להגדיר אותן תחילה באופן נכון. מאמר זה מציג שני עקרונות לאפיון בעיות - עקרון הלאסו ועקרון הקונפליקט הפתור. שילוב עקרונות אלה מגדיל מאוד את הסיכוי לפצח בעיות מורכבות.

  • חדשנות - מאגר מאמרים ומידע נוסף



קמעונאות בינלאומית

פתח קווי-מוצרים מצליחים, תוך לימוד מניסיונם של אחרים, וקבלת סיוע מתוכניות ממשלתיות שונות, ומתוכנית מוצרשת שיזמה חברת ZOOZ.

  • איתור וכניסה לשוק מעניין ברשתות קמעונאיות בחו"ל
    האם חברה ישראלית יכולה להצליח על מדפים של רשתות קמעונאיות בינלאומיות? המאמר מציג מספר עקרונות ותהליכים, המשפרים מאוד את סיכויי ההצלחה, ומפרט את יתרונות הגישה השיווקית כמפתח להצלחה.

  • מתפן לווילקסבורו ומחולון לבנטונוויל
    החלטת להפוך ליצואן של מוצרי-צריכה? מאמר זה מתאר תוכנית פעולה מומלצת ליצואן המתחיל, ומכיל טיפים חשובים למי שמעוניין לשווק ולמכור בהצלחה לרשתות קמעונאיות בחו"ל.

  • מוצרשת - הופכים עולמות בשבילך
    ראיון עם ארי מנור, מנכ"ל חברת ,ZOOZ על תוכנית מוצרשת, ההופכת קבלני משנה ליצואנים עולמיים, תוך פיתוח קו מוצרים חדשני עבורם ושיווקו לרשתות קמעונאיות בחו"ל. בראיון מופיעים גם טיפים לעסקים קטנים ובינוניים בתקופת מיתון.

  • זזים קדימה / זהבה דברת / גלובס
    מאמר קצר המציג לראשונה את תוכנית מוצרשת, המאפשרת לקבלני משנה ויצרנים ישראליים קטנים לצמוח במהירות בשווקים בינלאומיים.