ראשיzooz-on > תכנים

 

לעבור את מחסום המוח

התפרסם בעבר בגיליון 82 של עלון "זוזון", בחודש מאי 2012

מאת: ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

מידי יום - הלקוחות שלכם נחשפים למאות פרסומות, ולכמויות גדולות מאוד של חומרים שיווקיים. אבל, ברוב-רובם של המקרים הם כלל לא שמים לכך לב: לא קוראים, לא רואים, לא שומעים. פשוט מדלגים. עוברים לעמוד הבא בעיתון. מזפזפים לתוכנית אחרת כשיש פרסומות. מתעלמים משילוט החוצות, ומהבאנרים באתרי האינטרנט. זורקים לפח מכתבים של ממש או דואר אלקטרוני - הנחשדים בעיניהם כספאם ("דואר זבל").

כדי שתוכלו לגרום למישהו לעצור ולקרוא בכל זאת את המודעה שלכם, עליכם להבין תחילה איך המוח האנושי פועל. בדרך כלל, המוח שלנו יודע לסנן ביעילות כל מידע פרסומי שמונח לפניו, ולהתעלם ממנו לחלוטין. אבל, מידי פעם, משהו בכל זאת לוכד את תשומת ליבנו. לרוב - הדבר הראשון שנשים לב אליו במודעה היא תמונה מעניינת (בעבר תיארנו במדור זה איך ליצור מודעות עם תמונות מעניינות).

אך, גם כשנתקלנו בתמונה שמעניינת אותנו, ברוב המקרים רק נביט בה לשבריר שנייה, נציץ גם בכותרת של המודעה, ונמשיך הלאה בדרכנו, בלי שהבנו מי מפרסם מה ולמה, ומה בעצם מציעים לנו. רק כשהכותרת מעניינת גם היא, נשתהה זמן רב יותר על המודעה (באופן דומה - אנו טורחים לקרוא ידיעה מסוימת בעיתון רק אם הכותרת שלה עניינה אותנו).

במקרה כזה, אם הכותרת אכן מסקרנת, ויש גם טקסט מפורט, נקרא את הפיסקה הראשונה, כדי להחליט אם להמשיך לקרוא. אם הפיסקה הראשונה מסקרנת אותנו, ייתכן שנעצור לעוד כמה רגעים, כדי לקרוא בעיון את שאר הטקסט במודעה. ואם הטקסט בהמשך כתוב בצורה קולחת וברורה, אולי נצליח להבין מה מציעים לנו, ולמה זה כדאי. וגם אחרי שנבין, ככל הנראה, נשכח את זה די מהר... אלא אם נתקלנו באותה מודעה מספר רב של פעמים, והמסר כבר נחרט לנו היטב בזיכרון.

לסיכום:
כדי שמודעה שלכם תיחרט במוח של הלקוחות, עליכם להכיר את השלבים השונים בהם היא נקלטת במוח (תמונה, כותרת, פיסקה ראשונה, עוד פיסקאות, קריאה חוזרת). בנוסף, עליכם לוודא שכל שלב יהיה מעניין מספיק, ולכן יוביל לשלב הבא. רק בדרך כזאת תצליחו להתגבר על תהליכי הסינון הטבעיים של המוח, ולהעביר מסר ברור וקליט ללקוחות.

 

_______________________________________________
מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, info@zooz.co.il
______________________________________________

 

 

לעצמאים ועסקים קטנים

רקע כללי
שרותים
   השבחת העסק
   הטמעת שינויים
   אימון אישי (coaching)
   סדנת הישרדות עסקית
   מעגל עסקים
   סדנאות והדרכות
תכנים
   עלון זוזון - לבעלי עסק
   עלון מאזניים - לעו"ד
   בחן את עצמך
   מאמרים
   ספרים מומלצים

יצירת קשר

כיתבו את בקשתכם:
שם:
תפקיד:
ארגון:
אי-מייל:
טלפון:

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות:
מייל: info@zooz.co.il
טלפון: 09-9585085
פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

Bookmark and Share              תנאי-שימוש             

לעוסקים באסטרטגייה, שיווק וחדשנות
סדנאות
סדנאות חדשנות שיטתית
חוברת סדנאות שיווק, שרות ומכירות
חוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות
ייעוץ וליווי
פיתוח אסטרטגייה
ניהול החדשנות
תקשורת שיווקית
אימון עסקי – business coaching
ייעוץ טכנולוגי - Ideation TRIZ
תכנים
עלון לזוז –לעוסקים באסטרטגייה שיווק וחדשנות
ספרים מומלצים – בנושאי שיווק, אסטרטגיה, חדשנות, שרות ומכירות
מאמרים
אסטרטגייה
שיווק
חדשנות
לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
סדנאות
חוברת סדנאות פיתוח מנהלים
חוברת סדנאות פיתוח עובדים
ייעוץ וליווי
ייעוץ ופיתוח ארגוני
אימון עסקי למנהלים
תכנים
עלון תזזית – לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
בחן את עצמך – שאלונים
ספרים מומלצים – בנושאי ניהול ומשאבי אנוש
מאמרים
פיתוח מנהלים
פיתוח ארגוני
ניהול ומנהיגות
אימון עסקי
מאמרים בעיתונות
לעצמאים ובעלי עסקים קטנים
שרותים
ייעוץ להשבחת העסק
סיוע בהטמעת שינויים בעסק
אימון אישי לבעלי עסקים
מעגל עסקים
סדנאות והדרכות לעסק
תכנים
עלון זוזון – לעצמאים ולבעלי עסקים
בחן את עצמך – ניתוח העסק
ספרים מומלצים - לעסקים
מאמרים
חמשת היסודות של ניהול תכליתי
אלמנט האדמה – בחירת החזון
אלמנט המים – ניהול ופיתוח המשאב האנושי
אלמנט העץ – ניהול התקשורת השיווקית
אלמנט האש – ניהול הלקוחות
אלמנט המתכת – ניהול פיננסי
אודות ZOOZ
פרופיל חברה
הצוות של ZOOZ
הלקוחות של ZOOZ
המלצות על ZOOZ - חדשנות שיטתית
המלצות על ZOOZ – פיתוח מנהלים
סיפורי הצלחה
דרושים ב-ZOOZ
חדשות - כנסים והרצאות
חדשות – לקוחות ופרוייקטים
חדשות – שרותים ומוצרים
חדשות - חדש באתר
Compass – ייעוץ כלכלי והבראת עסקים
הרשמה לאתר
חיפוש באתר
מפת האתר
אנגלית – English site
יצירת קשר