ראשיzooz-on > תכנים

ניהול יחסי ציבור לעסק שלך

התפרסם בעבר בעלון זוזון 56, מרץ 2010
 

יחסי ציבור הינם אחד מאמצעי השיווק היעילים והזולים ביותר שעומדים לרשות העסק שלך. אם רק תצליח לשכנע עיתונאים לשלב במקומון (או אפילו בעיתון כלל ארצי) ידיעות חיוביות על העסק שלך, תזכה לחשיפה גדולה ומיידית, ללא עלות. בנוסף, בהשוואה לפרסומות - ידיעות בעיתון נתפסות כאמינות יותר. כלומר - העסק שלך זוכה לחשיפה אמינה ומשכנעת מאוד.

גם אם אינך יכול לשכור את השירותים של משרד יחסי ציבור, אתה בהחלט יכול לנסות לנהל את יחסי הציבור של העסק שלך במו ידייך. להלן מספר כיווני פעולה אפשריים בהקשר זה:

  • השתלב בטורים על צרכנות - קרא את מדורי הצרכנות בעיתונים היומיים ובמקומונים. חפש טורים וידיעות צרכנות שתוכל להשתלב בהם. לדוגמא - איזור עם ידיעות על מבצעים, או מכרז על מחירים של מוצר מסויים שאתה מחזיק במלאי. מצאת טור כזה - אתר את הכתובת למשלוח ידיעות - כלומר של עורך הטור (אם היא לא מופיעה בעיתון התקשר למערכת העיתון ושאל).  לאחר מכן שלח ידיעה קצרה ורלוונטית, לדוגמא על מבצע שאתה מציע. לעיתים ישתלם לך למשוך לקוחות לבוא ולקנות מוצר מסויים גם ללא רווח ואפילו במחירי הפסד, ובתמורה לקבל חשיפה בעיתון ולמשוך קונים חדשים.
     
  • ארגן ארועים קהילתיים - לדוגמא - "שבוע בגדים משומשים" - במסגרתו יוכלו תושבי השכונה להביא בגדים משומשים לארגזים שהכנת בחנות/במשרד שלך, ועניים יוכלו להגיע ולקבלם. שלח ידיעה על האירוע שארגנת לכל המקומונים. רבים מעורכי העיתונים ישמחו לשלב אותה בעיתון שלהם.

  • כתוב ידיעות "בראש עיתונאי" - עיתונאים מעוניינים להביא ידיעות שיגבירו את מכירות העיתון שלהם. כלומר - ידיעות בנושאים שמעניינים את הקוראים שלהם. ומה מעניין את הקוראים? סקס, סלבריטאים, כסף, שערוריות, סכסוכים, שבירת טאבו, סודות, מידע שימושי, אקטואליה, ספורט, ועוד. אם תתן להם ידיעות מתאימות העוסקות בנושאים אלה, הם ישמחו לשלב אותן. לדוגמא - אם את קוסמטיקאית - תוכלי לכתוב על שיטות למריטת שיער (מידע שימושי), על גברים המסירים שיער מכל הגוף (סקס וטאבו), על הקוסמטיקה של האלפיון העליון (כסף וסלבריטאים), על מלחמות בין חברות קוסמטיקה שונות (סכסוכים וכסף), או על הרגלי מריטת השיער של שחיינים (טאבו, ספורט, וסלבריטאים.

  • נהל מערכות יחסים עם עיתונאים מתאימים - שלח להם עוד ועוד ידיעות רלוונטיות עבורם, הסכם להתראיין ועמוד לרשותם כמומחה תוכן בכל פעם שהם זקוקים למידע על התחום שלך. הקפד להגיב במהירות לבקשות שלהם, ולהתפנות מיתר עיסוקיך כשהם מתקשרים. עיתונאים עובדים במקרים רבים על כתבות שתתפרסמנה עוד השבוע, ולכן זקוקים למענה מיידי. הרגל אותם לכך שאתה זמין וקשוב לצרכים שלהם, ושהם יכולים לסמוך עליך.

  • דרוש תמורה למידע שאתה מספק לעיתונאים - הקפד לדרוש מהעיתונאי לרשום את שמך ואת שם העסק שלך בצורה נכונה וללא שגיאות כתיב בכל פעם שהם מראיינים אותך. בדוק אם ניתן יהיה לשלב גם קישור לאתר האינטרנט של העסק שלך, בהנחה שיש לך אתר כזה. בנוסף, אל תשכח לשאול מתי ואיפה הידיעה מתפרסמת. הקפד לאסוף את גזרי העיתונים בהם התפרסמו ידיעות אלה. שמור אותן בקלסר מסודר אותו תוכל להראות ללקוחות, ושלב אותן גם באתר האינטרנט שלך.


לסיכום - אם יש לך כושר התבטאות, בכתב או בעל-פה, ואתה מוכן להשקיע מספר שעות בחודש, תוכל לנהל בעצמך את יחסי הציבור של העסק, ולחשוף אותו בצורה חיובית ואמינה. בהצלחה!

_______________________________________________
מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, info@zooz.co.il
______________________________________________

 


 

לראש העמוד



 

לעצמאים ועסקים קטנים

רקע כללי
שרותים
   השבחת העסק
   הטמעת שינויים
   אימון אישי (coaching)
   סדנת הישרדות עסקית
   מעגל עסקים
   סדנאות והדרכות
תכנים
   עלון זוזון - לבעלי עסק
   עלון מאזניים - לעו"ד
   בחן את עצמך
   מאמרים
   ספרים מומלצים

יצירת קשר

כיתבו את בקשתכם:
שם:
תפקיד:
ארגון:
אי-מייל:
טלפון:

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות:
מייל: info@zooz.co.il
טלפון: 09-9585085
פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

Bookmark and Share              תנאי-שימוש             

לעוסקים באסטרטגייה, שיווק וחדשנות
סדנאות
סדנאות חדשנות שיטתית
חוברת סדנאות שיווק, שרות ומכירות
חוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות
ייעוץ וליווי
פיתוח אסטרטגייה
ניהול החדשנות
תקשורת שיווקית
אימון עסקי – business coaching
ייעוץ טכנולוגי - Ideation TRIZ
תכנים
עלון לזוז –לעוסקים באסטרטגייה שיווק וחדשנות
ספרים מומלצים – בנושאי שיווק, אסטרטגיה, חדשנות, שרות ומכירות
מאמרים
אסטרטגייה
שיווק
חדשנות
לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
סדנאות
חוברת סדנאות פיתוח מנהלים
חוברת סדנאות פיתוח עובדים
ייעוץ וליווי
ייעוץ ופיתוח ארגוני
אימון עסקי למנהלים
תכנים
עלון תזזית – לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
בחן את עצמך – שאלונים
ספרים מומלצים – בנושאי ניהול ומשאבי אנוש
מאמרים
פיתוח מנהלים
פיתוח ארגוני
ניהול ומנהיגות
אימון עסקי
מאמרים בעיתונות
לעצמאים ובעלי עסקים קטנים
שרותים
ייעוץ להשבחת העסק
סיוע בהטמעת שינויים בעסק
אימון אישי לבעלי עסקים
מעגל עסקים
סדנאות והדרכות לעסק
תכנים
עלון זוזון – לעצמאים ולבעלי עסקים
בחן את עצמך – ניתוח העסק
ספרים מומלצים - לעסקים
מאמרים
חמשת היסודות של ניהול תכליתי
אלמנט האדמה – בחירת החזון
אלמנט המים – ניהול ופיתוח המשאב האנושי
אלמנט העץ – ניהול התקשורת השיווקית
אלמנט האש – ניהול הלקוחות
אלמנט המתכת – ניהול פיננסי
אודות ZOOZ
פרופיל חברה
הצוות של ZOOZ
הלקוחות של ZOOZ
המלצות על ZOOZ - חדשנות שיטתית
המלצות על ZOOZ – פיתוח מנהלים
סיפורי הצלחה
דרושים ב-ZOOZ
חדשות - כנסים והרצאות
חדשות – לקוחות ופרוייקטים
חדשות – שרותים ומוצרים
חדשות - חדש באתר
Compass – ייעוץ כלכלי והבראת עסקים
הרשמה לאתר
חיפוש באתר
מפת האתר
אנגלית – English site
יצירת קשר