ראשיzooz-on > תכנים

 

סגנונות ניהול
למה ואיך להשתמש בכל ארבעת סגנונות הניהול

התפרסם בעבר בגיליון 75 של עלון "זוזון", באוקטובר, 2011

מאת: ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

לכל אחד מאיתנו יש סגנון ניהולי שיותר מתאים לאופי ולאישיות שלו. ייתכן שאתם מטיבעכם מנהלים משימתיים, הממוקדים בעמידה ביעדים ובלוחות הזמנים של העובדים. ייתכן שאתם חברותיים, ולכן רגישים לאנשים שסביבכם וממוקדים בעיקר בפיתוח מערכות יחסים עם העובדים. ייתכן שאתם משלבים - מתייחסים גם ליעדים וללוחות-הזמנים וגם לצרכים האנושיים של העובדים. וייתכן שאתם "רגועים" - כלומר שומרים מרחק, ופחות מעורבים בעבודת העובדים או בניהול יחסים איתם.

לא משנה מה סגנון הניהול הטבעי שלכם, אם אתם רוצים להפוך למנהלים טובים יותר עליכם לשלוט בכל ארבעת סגנונות הניהול האלה, ולהפעיל כל סגנון ניהולי מתי שהוא נדרש, בהתאם למה שהמצב דורש. רק בדרך זו להשפיע בצורה אופטימאלית על העובדים שלכם, ולהגיע איתם ליותר הישגים.

ניקח לדוגמא את סטיב ג'ובס, המנהל האגדי של Apple, שנפטר החודש. לסטיב ג'ובס יצא שם של מנהל קפריזי, שצועק על עובדיו ומפחיד אותם. ייתכן מאוד שסגנון הניהול הטבעי שלו היה משימתי. למרות זאת, סטיב שלט היטב בכל ארבעת סגנונות הניהול, והשכיל להפעיל אותם בהתאם לצורך:

 

  • ניהול "רגוע": בניגוד לתדמית שלו, בשנים האחרונות סטיב ג'ובס מיעט להעיר לעובדיו, ועודד את אנשי הפיתוח ואת מנהלי הפרויקטים ב-Apple להתנסות, לבדוק, לחפש פתרונות בעצמם, בעוד שהוא עצמו התעסק בדברים אחרים. דווקא בגלל שהוא מעט להתערב - כשכבר היה נותן ביקורת או מחמאה העובדים היו מאוד קשובים לו וייחסו לדבריו חשיבות עצומה - שכן זה היה אירוע מאוד נדיר.
     

  • ניהול חברותי: סטיב ג'ובס היה אדם מאוד כריזמטי, והפעיל את הכריזמה שלו כשרצה להשפיע על אחרים. הוא ידע לגרום לאנשים להרגיש מיוחדים, וידע להניע אותם לפעולה תוך שהוא מתייחס לצרכים הפנימיים שלהם. כשרצה לגייס מנהלים בכירים ולשכנע אותם לעבוד ב-Apple, הוא השכיל לארח אותם בביתו, היה חביב ומקסים איתם, והצליח לשכנע אותם שכשיעברו לעבוד ב-Apple הם יוכלו להתפתח מקצועית, להגשים את עצמם, ולתרום תרומה משמעותית לעולם.
     

  • ניהול משימתי: סטיב ג'ובס שאף לשלמות, ולא התפשר על פתרונות בינוניים או אפילו טובים. הוא דרש מהעובדים מצוינות בכל מה שהם עושים. כשהיו מציגים לו מוצרים ופתרונות חדשים שפותחו בחברה, אם הוא לא היה מרוצה, הוא היה "מביים" בכוונה התפרצויות של כעס. במקרים אלה, הוא נהג לפטר עובדים על המקום, לצעוק, ולקרוא לעובדים אחרים בשמות גנאי ("מטומטם! אידיוט!!"). זאת היתה הדרך שלו לזעזע את הצוות שלו, ולגרום לאנשיו לשאוף ליותר.
     

  • ניהול משלב: לצד דרישות בלתי מתפשרות מהעובדים, השכיל סטיב ג'ובס לחגוג איתם ניצחונות, למשל סיום של פרויקטים מוצלחים. הוא נהג לקחת עובדי פיתוח לתערוכות אומנות מעניינות כדי שיקבלו השראה. הוא גם הכיר באופן אישי מאות מהעובדים שלו, ונהג לפנות ישירות לעובדים בכל הדרגים (גם כאלה שלא היו כפופים אליו), אם עסקו במשהו שהיה לו חשוב מקצועית. בדרכים אלה, הוא שמר על מגע רציף עם עובדיו, בהיבטים המקצועיים וגם בהיבטים החברתיים.



לסיכום:
אם אתם רוצים להתפתח כמנהלים, עליכם לשלוט במגוון סגנונות ניהול, ולהפעיל אותם באופן יזום, בהתאם לצורך. זה יתרום להתפתחות האישית שלכם, וגם להתפתחות העסק שלכם. אנו מאחלים לכם הצלחה בכך!
 


_____________

סגנונות ניהול - מידע משלים
- מאמר על פיתוח סדנת סגנונות ניהול אפקטיבית
- דף מידע על סדנת סגנונות ניהול (עמוד 13 בחוברת PDF)

 

_______________________________________________
מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, info@zooz.co.il
______________________________________________


 

 

 

 

לעצמאים ועסקים קטנים

רקע כללי
שרותים
   השבחת העסק
   הטמעת שינויים
   אימון אישי (coaching)
   סדנת הישרדות עסקית
   מעגל עסקים
   סדנאות והדרכות
תכנים
   עלון זוזון - לבעלי עסק
   עלון מאזניים - לעו"ד
   בחן את עצמך
   מאמרים
   ספרים מומלצים

יצירת קשר

כיתבו את בקשתכם:
שם:
תפקיד:
ארגון:
אי-מייל:
טלפון:

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות:
מייל: info@zooz.co.il
טלפון: 09-9585085
פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

Bookmark and Share              תנאי-שימוש             

לעוסקים באסטרטגייה, שיווק וחדשנות
סדנאות
סדנאות חדשנות שיטתית
חוברת סדנאות שיווק, שרות ומכירות
חוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות
ייעוץ וליווי
פיתוח אסטרטגייה
ניהול החדשנות
תקשורת שיווקית
אימון עסקי – business coaching
ייעוץ טכנולוגי - Ideation TRIZ
תכנים
עלון לזוז –לעוסקים באסטרטגייה שיווק וחדשנות
ספרים מומלצים – בנושאי שיווק, אסטרטגיה, חדשנות, שרות ומכירות
מאמרים
אסטרטגייה
שיווק
חדשנות
לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
סדנאות
חוברת סדנאות פיתוח מנהלים
חוברת סדנאות פיתוח עובדים
ייעוץ וליווי
ייעוץ ופיתוח ארגוני
אימון עסקי למנהלים
תכנים
עלון תזזית – לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
בחן את עצמך – שאלונים
ספרים מומלצים – בנושאי ניהול ומשאבי אנוש
מאמרים
פיתוח מנהלים
פיתוח ארגוני
ניהול ומנהיגות
אימון עסקי
מאמרים בעיתונות
לעצמאים ובעלי עסקים קטנים
שרותים
ייעוץ להשבחת העסק
סיוע בהטמעת שינויים בעסק
אימון אישי לבעלי עסקים
מעגל עסקים
סדנאות והדרכות לעסק
תכנים
עלון זוזון – לעצמאים ולבעלי עסקים
בחן את עצמך – ניתוח העסק
ספרים מומלצים - לעסקים
מאמרים
חמשת היסודות של ניהול תכליתי
אלמנט האדמה – בחירת החזון
אלמנט המים – ניהול ופיתוח המשאב האנושי
אלמנט העץ – ניהול התקשורת השיווקית
אלמנט האש – ניהול הלקוחות
אלמנט המתכת – ניהול פיננסי
אודות ZOOZ
פרופיל חברה
הצוות של ZOOZ
הלקוחות של ZOOZ
המלצות על ZOOZ - חדשנות שיטתית
המלצות על ZOOZ – פיתוח מנהלים
סיפורי הצלחה
דרושים ב-ZOOZ
חדשות - כנסים והרצאות
חדשות – לקוחות ופרוייקטים
חדשות – שרותים ומוצרים
חדשות - חדש באתר
Compass – ייעוץ כלכלי והבראת עסקים
הרשמה לאתר
חיפוש באתר
מפת האתר
אנגלית – English site
יצירת קשר