תמונת אווירה

יצירת קשר

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות: מייל: info@zooz.co.il טלפון: 09-9585085 פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

סגנונות ניהול

למה ואיך להשתמש בכל ארבעת סגנונות הניהול

התפרסם בעבר בגיליון 75 של עלון "זוּזוֹן"
מאת: ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

לכל אחד מאיתנו יש סגנון ניהולי שיותר מתאים לאופי ולאישיות שלו. ייתכן שאתם מטיבעכם מנהלים משימתיים, הממוקדים בעמידה ביעדים ובלוחות הזמנים של העובדים. ייתכן שאתם חברותיים, ולכן רגישים לאנשים שסביבכם וממוקדים בעיקר בפיתוח מערכות יחסים עם העובדים. ייתכן שאתם משלבים - מתייחסים גם ליעדים וללוחות-הזמנים וגם לצרכים האנושיים של העובדים. וייתכן שאתם "רגועים" - כלומר שומרים מרחק, ופחות מעורבים בעבודת העובדים או בניהול יחסים איתם.

לא משנה מה סגנון הניהול הטבעי שלכם, אם אתם רוצים להפוך למנהלים טובים יותר עליכם לשלוט בכל ארבעת סגנונות הניהול האלה, ולהפעיל כל סגנון ניהולי מתי שהוא נדרש, בהתאם למה שהמצב דורש. רק בדרך זו להשפיע בצורה אופטימאלית על העובדים שלכם, ולהגיע איתם ליותר הישגים.

ניקח לדוגמא את סטיב ג'ובס, המנהל האגדי של Apple, שנפטר החודש. לסטיב ג'ובס יצא שם של מנהל קפריזי, שצועק על עובדיו ומפחיד אותם. ייתכן מאוד שסגנון הניהול הטבעי שלו היה משימתי. למרות זאת, סטיב שלט היטב בכל ארבעת סגנונות הניהול, והשכיל להפעיל אותם בהתאם לצורך:

ניהול "רגוע"

בניגוד לתדמית שלו, בשנים האחרונות סטיב ג'ובס מיעט להעיר לעובדיו, ועודד את אנשי הפיתוח ואת מנהלי הפרויקטים ב-Apple להתנסות, לבדוק, לחפש פתרונות בעצמם, בעוד שהוא עצמו התעסק בדברים אחרים. דווקא בגלל שהוא מעט להתערב - כשכבר היה נותן ביקורת או מחמאה העובדים היו מאוד קשובים לו וייחסו לדבריו חשיבות עצומה - שכן זה היה אירוע מאוד נדיר.

ניהול חברותי

סטיב ג'ובס היה אדם מאוד כריזמטי, והפעיל את הכריזמה שלו כשרצה להשפיע על אחרים. הוא ידע לגרום לאנשים להרגיש מיוחדים, וידע להניע אותם לפעולה תוך שהוא מתייחס לצרכים הפנימיים שלהם. כשרצה לגייס מנהלים בכירים ולשכנע אותם לעבוד ב-Apple, הוא השכיל לארח אותם בביתו, היה חביב ומקסים איתם, והצליח לשכנע אותם שכשיעברו לעבוד ב-Apple הם יוכלו להתפתח מקצועית, להגשים את עצמם, ולתרום תרומה משמעותית לעולם.

ניהול משימתי

סטיב ג'ובס שאף לשלמות, ולא התפשר על פתרונות בינוניים או אפילו טובים. הוא דרש מהעובדים מצוינות בכל מה שהם עושים. כשהיו מציגים לו מוצרים ופתרונות חדשים שפותחו בחברה, אם הוא לא היה מרוצה, הוא היה "מביים" בכוונה התפרצויות של כעס. במקרים אלה, הוא נהג לפטר עובדים על המקום, לצעוק, ולקרוא לעובדים אחרים בשמות גנאי ("מטומטם! אידיוט!!"). זאת היתה הדרך שלו לזעזע את הצוות שלו, ולגרום לאנשיו לשאוף ליותר.

ניהול משלב

לצד דרישות בלתי מתפשרות מהעובדים, השכיל סטיב ג'ובס לחגוג איתם ניצחונות, למשל סיום של פרויקטים מוצלחים. הוא נהג לקחת עובדי פיתוח לתערוכות אומנות מעניינות כדי שיקבלו השראה. הוא גם הכיר באופן אישי מאות מהעובדים שלו, ונהג לפנות ישירות לעובדים בכל הדרגים (גם כאלה שלא היו כפופים אליו), אם עסקו במשהו שהיה לו חשוב מקצועית. בדרכים אלה, הוא שמר על מגע רציף עם עובדיו, בהיבטים המקצועיים וגם בהיבטים החברתיים.

סיכום

אם אתם רוצים להתפתח כמנהלים, עליכם לשלוט במגוון סגנונות ניהול, ולהפעיל אותם באופן יזום, בהתאם לצורך. זה יתרום להתפתחות האישית שלכם, וגם להתפתחות העסק שלכם. אנו מאחלים לכם הצלחה בכך!

ליווי וייעוץ עסקי

מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, crm@zooz.co.il.