ראשיzooz-on > תכנים

מיהם הלקוחות הכי משתלמים לעסק שלך?

התפרסם בעבר בעלון זוזון 66, ינואר 2011


לא כל הלקוחות שווים! ולא כולם משתלמים לעסק באותה מידה.

הזכרנו כאן בעבר את הספר עקרון ה-80/20. לפי עקרון זה, המכונה גם עקרון הפארטו, חלק קטן מהלקוחות של העסק שלך תורם לעסק את רוב ההכנסות שלו. ליתר דיוק - 20% מהלקוחות תורמים ל-80% מהכנסות העסק. אם תדע לזהות מה מאפיין את ה-20% האלה, כלומר - מיהם הלקוחות הכי משתלמים לעסק - תוכל לפנות דווקא ללקוחות כאלה, להתאים ספציפית עבורם שירותים ומוצרים, לטפח את הקשר איתם, ולהגדיל מאוד את הכנסתך.

כדי לדעת מיהם הלקוחות המשתלמים ביותר, בצע ניתוח הצלחות, כמפורט להלן:

  • הכן טבלה עם שני טורים עם הכותרות הבאות: "הצלחות" ו"אי-הצלחות".
  • בטור ה"הצלחות" רשום שמות ומאפיינים של לקוחות שהביאו לעסק שלך הרבה פרנסה
  • בטור ה"אי-הצלחות" רשום שמות או מאפיינים של לקוחות שכמעט ולא קנו מהעסק שלך, או קיבלו הצעות מחיר אבל לא קנו בכלל.
  • התמקד בטור ה"הצלחות", וראה אם יש מכנה משותף רחב ללקוחות המצויים בו. האם הלקוחות המשתלמים ביותר עבור העסק שלך הם נשים או גברים? צעירים או מבוגרים? שכירים או עצמאים? בעלי הכנסה ממוצעת או עמידים? מקומיים או תיירים? וכו'.
  • באופן דומה, נסה ללמוד מטור ה"אי-הצלחות" את המאפיינים של הלקוחות הפחות משתלמים.
  • אחרי שזיהית מה מאפיין את הלקוחות המשתלמים ביותר, חשוב על דרכים לפנות ולהגיע לעוד לקוחות מסוג זה, ובמקביל התאם את סל המוצרים והשירותים שלך במיוחד עבורם.


בעקבות הניתוח תוכל לדעת מיהם הלקוחות המשתלמים ביותר כיום, וגם לזהות לקוחות חדשים כאלה מיד כשהם מגיעים אליך. זיהוי נכון יאפשר לך לתת להם יחס מיוחד, ולהבטיח שהם באמת יקנו ממך ויעבדו איתך. אם תעשה זאת היטב, ההכנסות והרווחים של העסק שלך יצמחו בהתמדה.

מצד שני, מאפייני הלקוחות הפחות משתלמים ילמדו אותך איפה לא להשקיע אנרגיה. מחקרים מראים שלעיתים דווקא לקוחות אלה דורשים הרבה תשומת לב, אבל כמעט ואינם קונים. אם תשקיע בהם פחות אנרגיה, ייתכן שיעברו להטריד את המתחרים שלך, ואתה תתפנה לטפל טוב יותר בלקוחות המשתלמים. כאמור - לא כל הלקוחות שווים, ולכן לא לכולם יש לתת יחס מועדף.


אנו מאחלים לך הצלחה וצמיחה בעסק, תוך התאמתו ללקוחות הכי משתלמים! אם תרצו שנסייע לך בניתוח הצלחות, נשמח לעמוד לרשותכם.

_______________________________________________
מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, info@zooz.co.il
______________________________________________

 


 

לראש העמוד



 

לעצמאים ועסקים קטנים

רקע כללי
שרותים
   השבחת העסק
   הטמעת שינויים
   אימון אישי (coaching)
   סדנת הישרדות עסקית
   מעגל עסקים
   סדנאות והדרכות
תכנים
   עלון זוזון - לבעלי עסק
   עלון מאזניים - לעו"ד
   בחן את עצמך
   מאמרים
   ספרים מומלצים

יצירת קשר

כיתבו את בקשתכם:
שם:
תפקיד:
ארגון:
אי-מייל:
טלפון:

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות:
מייל: info@zooz.co.il
טלפון: 09-9585085
פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

Bookmark and Share              תנאי-שימוש             

לעוסקים באסטרטגייה, שיווק וחדשנות
סדנאות
סדנאות חדשנות שיטתית
חוברת סדנאות שיווק, שרות ומכירות
חוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות
ייעוץ וליווי
פיתוח אסטרטגייה
ניהול החדשנות
תקשורת שיווקית
אימון עסקי – business coaching
ייעוץ טכנולוגי - Ideation TRIZ
תכנים
עלון לזוז –לעוסקים באסטרטגייה שיווק וחדשנות
ספרים מומלצים – בנושאי שיווק, אסטרטגיה, חדשנות, שרות ומכירות
מאמרים
אסטרטגייה
שיווק
חדשנות
לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
סדנאות
חוברת סדנאות פיתוח מנהלים
חוברת סדנאות פיתוח עובדים
ייעוץ וליווי
ייעוץ ופיתוח ארגוני
אימון עסקי למנהלים
תכנים
עלון תזזית – לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
בחן את עצמך – שאלונים
ספרים מומלצים – בנושאי ניהול ומשאבי אנוש
מאמרים
פיתוח מנהלים
פיתוח ארגוני
ניהול ומנהיגות
אימון עסקי
מאמרים בעיתונות
לעצמאים ובעלי עסקים קטנים
שרותים
ייעוץ להשבחת העסק
סיוע בהטמעת שינויים בעסק
אימון אישי לבעלי עסקים
מעגל עסקים
סדנאות והדרכות לעסק
תכנים
עלון זוזון – לעצמאים ולבעלי עסקים
בחן את עצמך – ניתוח העסק
ספרים מומלצים - לעסקים
מאמרים
חמשת היסודות של ניהול תכליתי
אלמנט האדמה – בחירת החזון
אלמנט המים – ניהול ופיתוח המשאב האנושי
אלמנט העץ – ניהול התקשורת השיווקית
אלמנט האש – ניהול הלקוחות
אלמנט המתכת – ניהול פיננסי
אודות ZOOZ
פרופיל חברה
הצוות של ZOOZ
הלקוחות של ZOOZ
המלצות על ZOOZ - חדשנות שיטתית
המלצות על ZOOZ – פיתוח מנהלים
סיפורי הצלחה
דרושים ב-ZOOZ
חדשות - כנסים והרצאות
חדשות – לקוחות ופרוייקטים
חדשות – שרותים ומוצרים
חדשות - חדש באתר
Compass – ייעוץ כלכלי והבראת עסקים
הרשמה לאתר
חיפוש באתר
מפת האתר
אנגלית – English site
יצירת קשר