ראשיzooz-on > תכנים

 

איך אפשר ליצור אתכם קשר?

התפרסם בעבר בגיליון 81 של עלון "זוזון", בחודש אפריל 2012

מאת: ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

כשלקוחות צריכים אתכם, הם רוצים ליצור אתכם קשר בדרך שהכי נוחה להם. חלקם יעדיפו לפנות במייל, אחרים בטלפון, אחרים יעדיפו להגיע פיזית לכתובת העסק, ויש כאלה שדווקא מעדיפים לפנות בפקס. במקום לנסות "לחנך" את הלקוחות שלכם ליצור קשר בדרך שהכי נוחה לכם, עדיף שתאפשרו ללקוחות גישה אל העסק במגוון רחב ככל הניתן של דרכים, כל אחד בדרך שהכי נוחה לו.

כשלקוח באמת צריך אתכם, זה יכול להיות צורך דחוף. למשל - אם הוא קנה מוצר פגום, או אם הוא זקוק לסיוע ולהוראות הפעלה. במקרים כאלה, חשוב שהלקוח יוכל ליצור אתכם קשר מיידית, בכל דרך בה הוא מוצא לנכון. הוא למשל יכול לחפש אתכם ב-google, ואז - אם הוא מוצא את פרטי העסק - להתקשר או לשלוח מייל. על מנת לספק מענה דחוף, חשוב אם ניתן לתת מענה 24 שעות ביום שבעה ימים בשבוע (במוקד טלפוני), או להבהיר בהודעה במזכירה האלקטרונית מה שעות הפעילות בהן ניתן לקבל מענה, ותוך כמה זמן יחזרו אל הלקוח מהרגע שהוא ישאיר הודעה. באופן דומה, ניתן לספק מענה אוטומטי במייל, שאומר שהמייל של הלקוח התקבל אצלכם, ומבהיר תוך כמה זמן תענו לו.

במקרים אחרים, הצורך ליצור אתכם קשר הוא פחות דחוף. לדוגמא - אם הלקוח צריך העתק של חשבונית מכם, או רוצה להודות על השרות שסיפקת לו. ייתכן שהוא יעדיף לעשות זאת במכתב, במייל או בפקס. בכל מקרה, כדי שהוא יצליח בכך, חשוב שכל האפשרויות ליצירת קשר אתכם תהיינה זמינות וגלויות. ספקו ללקוח כרטיס ביקור עם כל הפרטים, שימו עלון שיווקי עם כל פרטי הקשר בשקית בה ארזתם את מה שקנה מאתכם, וכו'.

 להלן מגוון רחב של דרכים שכדאי שתהיינה ליצירת קשר עם עסק:

  1. כתובת פיזית של בית העסק + שעות פתיחה
  2. כתובת תא הדואר של העסק
  3. כתובת המייל (דואר אלקטרוני) של העסק
  4. כתובת אתר האינטרנט של העסק (ובו טפסים ופרטים ליצירת קשר)
  5. מספר טלפון בעסק (רגיל, או 1-800)
  6. מספר טלפון נייד של מנהל רלוונטי (נגיש גם למסרונים - SMS)
  7. מספר פקס כללי ו/או ישיר
  8. שם Skype או מסנג'ר אחר
  9. כתובת Facebook ו/או רשתות חברתיות אחרות
  10. כתובת ב-LinkedIn ו/או רשתות חברתיות מקצועיות אחרות


חשוב שתיצרו ללקוחות מגוון רחב של אפשרויות גישה אל העסק. זה לא מאמץ גדול עבור העסק, וזה משהו שמאוד חשוב ללקוחות עצמם. סקרים מראים שללקוחות עסקיים, לדוגמא, זמינות של העסק ויכולת נוחה ליצור איתו קשר חשובה יותר ממחיר המוצרים והשירותים שהעסק מציע.

וגם אם יצרתם מגוון רחב של אפשרויות ליצור קשר עם העסק - אל תסתפקו בכך. עליכם לוודא שהאפשרויות האלה גלויות ונגישות לכל הלקוחות. לדוגמא - אם אין לכם סיבה להסתיר את כתובת העסק שלכם, פרסמו אותה גם ב-google maps, כך שמי שיחפש את העסק בגוגל ישר יראה גם מפה עם הוראות הגעה (ראו דוגמא כאן).

באופן דומה, מומלץ לשבץ טופס יצירת קשר לצד כל עמוד באתר האינטרנט של העסק (דוגמא - כאן). ואם באתר ניתן היה עד כה ליצור קשר רק באמצעות טפסים, הוסיפו מתחת לכל טופס גם פרטי טלפון, פקס, מייל, כתובת. זה יאפשר ללקוחות ליצור אתכם קשר מיידית, לא רק דרך טופס. זה גם יגביר את האמינות של העסק שלכם.

לסיכום:
אם אתם רוצים יותר לקוחות, ויותר לקוחות מרוצים, הקפידו לאפשר ללקוחות ליצור אתכם קשר במגוון דרכים, כמו שנוח להם, והקפידו שכל דרכי הגישה שיצרתם תהיינה גלויות ונגישות.

 

_______________________________________________
מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, info@zooz.co.il
______________________________________________

 

 

לעצמאים ועסקים קטנים

רקע כללי
שרותים
   השבחת העסק
   הטמעת שינויים
   אימון אישי (coaching)
   סדנת הישרדות עסקית
   מעגל עסקים
   סדנאות והדרכות
תכנים
   עלון זוזון - לבעלי עסק
   עלון מאזניים - לעו"ד
   בחן את עצמך
   מאמרים
   ספרים מומלצים

יצירת קשר

כיתבו את בקשתכם:
שם:
תפקיד:
ארגון:
אי-מייל:
טלפון:

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות:
מייל: info@zooz.co.il
טלפון: 09-9585085
פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

Bookmark and Share              תנאי-שימוש             

לעוסקים באסטרטגייה, שיווק וחדשנות
סדנאות
סדנאות חדשנות שיטתית
חוברת סדנאות שיווק, שרות ומכירות
חוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות
ייעוץ וליווי
פיתוח אסטרטגייה
ניהול החדשנות
תקשורת שיווקית
אימון עסקי – business coaching
ייעוץ טכנולוגי - Ideation TRIZ
תכנים
עלון לזוז –לעוסקים באסטרטגייה שיווק וחדשנות
ספרים מומלצים – בנושאי שיווק, אסטרטגיה, חדשנות, שרות ומכירות
מאמרים
אסטרטגייה
שיווק
חדשנות
לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
סדנאות
חוברת סדנאות פיתוח מנהלים
חוברת סדנאות פיתוח עובדים
ייעוץ וליווי
ייעוץ ופיתוח ארגוני
אימון עסקי למנהלים
תכנים
עלון תזזית – לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
בחן את עצמך – שאלונים
ספרים מומלצים – בנושאי ניהול ומשאבי אנוש
מאמרים
פיתוח מנהלים
פיתוח ארגוני
ניהול ומנהיגות
אימון עסקי
מאמרים בעיתונות
לעצמאים ובעלי עסקים קטנים
שרותים
ייעוץ להשבחת העסק
סיוע בהטמעת שינויים בעסק
אימון אישי לבעלי עסקים
מעגל עסקים
סדנאות והדרכות לעסק
תכנים
עלון זוזון – לעצמאים ולבעלי עסקים
בחן את עצמך – ניתוח העסק
ספרים מומלצים - לעסקים
מאמרים
חמשת היסודות של ניהול תכליתי
אלמנט האדמה – בחירת החזון
אלמנט המים – ניהול ופיתוח המשאב האנושי
אלמנט העץ – ניהול התקשורת השיווקית
אלמנט האש – ניהול הלקוחות
אלמנט המתכת – ניהול פיננסי
אודות ZOOZ
פרופיל חברה
הצוות של ZOOZ
הלקוחות של ZOOZ
המלצות על ZOOZ - חדשנות שיטתית
המלצות על ZOOZ – פיתוח מנהלים
סיפורי הצלחה
דרושים ב-ZOOZ
חדשות - כנסים והרצאות
חדשות – לקוחות ופרוייקטים
חדשות – שרותים ומוצרים
חדשות - חדש באתר
Compass – ייעוץ כלכלי והבראת עסקים
הרשמה לאתר
חיפוש באתר
מפת האתר
אנגלית – English site
יצירת קשר