ראשיzooz-on > תכנים

איך לפטר לקוחות לא רצויים?

התפרסם בעבר בגיליון 76 של עלון "זוזון", בנובמבר 2011
מאת: ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ


אנחנו אמורים לשרת את הלקוחות, ולהיענות לדרישות שלהם, שלעיתים אינן הגיוניות. זה בסדר - הלקוחות שלנו אנושיים, ולכן מונעים על ידי הרגש, ולא תמיד פועלים בהגיון. אם נדע לשרת גם לקוחות קשים ובעיתיים (כפי שהוסבר כאן) נוכל אולי לרכוש את אמונם, ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלנו.

ועדיין - לא כל לקוח הוא לקוח רצוי. יש לקוחות שגוזלים מאיתנו הרבה מדי תשומת-לב ואנרגיה, ושלא משנה מה נעשה עבורם תמיד יהיו לא מרוצים. הם גם חושבים שהם משלמים לנו הרבה מדי, ואנחנו עלולים למצוא את עצמנו עובדים קשה מדי, ולהשקיע הרבה מדי כדי לנסות להשביע את רצונם.

בהנחה שאינכם מזוכיסטים, ושהזמן שלכם יקר, עליכם לדעת לזהות ולהימנע מלקוחות לא-רצויים. הפניית לקוחות כאלה למתחרים היא רעיון מצוין. תנו למתחרים להתעסק איתם. זה יפנה לכם זמן להתעסק עם לקוחות ראויים, שמעריכים אתכם ואת השרות שאתם מספקים להם, ושתוכלו ליהנות מהם לאורך זמן.

אז איך "מפטרים" לקוח לא-רצוי? בפעם הבאה שהוא מתלונן או מבזבז את זמנכם, אומרים לו משהו בסגנון: "אני מבין שאתה לא מרוצה. ייתכן שמה שאנחנו מציעים לא מתאים למה שאתה צריך. השרות שלנו לא מתאים לכל אחד. ניסינו. לא הולך? לא נורא! בוא נעצור כאן. אתה מוזמן לפנות לאחרים, ואני מאחל לך שהם יתאימו לך יותר. בהצלחה!"

אם הלקוח הלא-רצוי יתעקש להמשיך לעבוד איתכם, ואפילו יבטיח לשנות את התנהגותו, אתם עדיין יכולים לסרב בנימוס ובתקיפות: "לא נראה לי שזה ילך. אנחנו לא מתאימים. בוא נעצור כאן". אתם גם יכולים לשקול לתת להם הזדמנות נוספת, אבל קחו בחשבון שברוב המקרים תאלצו "לפטר" אותם סופית תוך כמה חודשים. החשבון הוא פשוט - האנרגיה השלילית שלקוח לא-רצוי מפזר סביבו משפיעה לרעה עליכם ועל העסק שלכם, ומונעת מכם לצמוח. אם תתרחקו מלקוחות לא-רצויים, ותתפנו לאסוף לקוחות טובים ונאמנים, תוכלו להצליח הרבה יותר.

 

_______________________________________________
מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, info@zooz.co.il
______________________________________________

 

 

לעצמאים ועסקים קטנים

רקע כללי
שרותים
   השבחת העסק
   הטמעת שינויים
   אימון אישי (coaching)
   סדנת הישרדות עסקית
   מעגל עסקים
   סדנאות והדרכות
תכנים
   עלון זוזון - לבעלי עסק
   עלון מאזניים - לעו"ד
   בחן את עצמך
   מאמרים
   ספרים מומלצים

יצירת קשר

כיתבו את בקשתכם:
שם:
תפקיד:
ארגון:
אי-מייל:
טלפון:

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות:
מייל: info@zooz.co.il
טלפון: 09-9585085
פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

Bookmark and Share              תנאי-שימוש             

לעוסקים באסטרטגייה, שיווק וחדשנות
סדנאות
סדנאות חדשנות שיטתית
חוברת סדנאות שיווק, שרות ומכירות
חוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות
ייעוץ וליווי
פיתוח אסטרטגייה
ניהול החדשנות
תקשורת שיווקית
אימון עסקי – business coaching
ייעוץ טכנולוגי - Ideation TRIZ
תכנים
עלון לזוז –לעוסקים באסטרטגייה שיווק וחדשנות
ספרים מומלצים – בנושאי שיווק, אסטרטגיה, חדשנות, שרות ומכירות
מאמרים
אסטרטגייה
שיווק
חדשנות
לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
סדנאות
חוברת סדנאות פיתוח מנהלים
חוברת סדנאות פיתוח עובדים
ייעוץ וליווי
ייעוץ ופיתוח ארגוני
אימון עסקי למנהלים
תכנים
עלון תזזית – לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
בחן את עצמך – שאלונים
ספרים מומלצים – בנושאי ניהול ומשאבי אנוש
מאמרים
פיתוח מנהלים
פיתוח ארגוני
ניהול ומנהיגות
אימון עסקי
מאמרים בעיתונות
לעצמאים ובעלי עסקים קטנים
שרותים
ייעוץ להשבחת העסק
סיוע בהטמעת שינויים בעסק
אימון אישי לבעלי עסקים
מעגל עסקים
סדנאות והדרכות לעסק
תכנים
עלון זוזון – לעצמאים ולבעלי עסקים
בחן את עצמך – ניתוח העסק
ספרים מומלצים - לעסקים
מאמרים
חמשת היסודות של ניהול תכליתי
אלמנט האדמה – בחירת החזון
אלמנט המים – ניהול ופיתוח המשאב האנושי
אלמנט העץ – ניהול התקשורת השיווקית
אלמנט האש – ניהול הלקוחות
אלמנט המתכת – ניהול פיננסי
אודות ZOOZ
פרופיל חברה
הצוות של ZOOZ
הלקוחות של ZOOZ
המלצות על ZOOZ - חדשנות שיטתית
המלצות על ZOOZ – פיתוח מנהלים
סיפורי הצלחה
דרושים ב-ZOOZ
חדשות - כנסים והרצאות
חדשות – לקוחות ופרוייקטים
חדשות – שרותים ומוצרים
חדשות - חדש באתר
Compass – ייעוץ כלכלי והבראת עסקים
הרשמה לאתר
חיפוש באתר
מפת האתר
אנגלית – English site
יצירת קשר