ראשיzooz-on > תכנים

למה צריך אתר אינטרנט לעסק?

התפרסם בעבר בעלון זוזון 75 , בחודש אוקטובר 2011
מאת: ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

בעיקרון, יש שלושה תפקידים עיקריים לאתר אינטרנט:


1. אתר תדמיתי

מיועד למתג את העסק שלכם, להבהיר ללקוחות מה הבידול ומה היתרונות שלכם בהשוואה למתחרים, ולמה כדאי לעבוד דווקא איתכם. לכל אתר של עסק צריכה להיות גם מטרה תדמיתית. התמונות, האווירה, העיצוב, ורבים מהתכנים באתר (למשל - פרופיל החברה, מידע על הצוות, מכתבי המלצה מלקוחות, סיפורי הצלחה, תעודות מקצועיות, ועוד) משרתים כולם מטרה זאת, ונועדו ליצור רושם של עסק אמין, איכותי ומומלץ, שכדאי להיות לקוח שלו.


2. אתר אינפורמטיבי

מיועד לספק מידע מעניין ללקוחות ולקהלי מטרה נוספים (ספקים, עיתונאים, וכו'). מדובר על מידע מקצועי בתחום שלכם, שהוא מעבר למידע התדמיתי אודות העסק. המטרה של מידע כזה היא למשוך יותר אנשים להגיע לאתר שלכם, להעלות את החשיפה לאתר שלכם, ובכך גם את החשיפה לעסק שלכם. לשם כך, ניתן להוסיף לאתר מאמרים מקצועיים, עלונים, מצגות, סרטונים, מחשבונים, תמונות מעניינות, וכו'. מטרה נוספת היא להקל על לקוחות וספקים לעבוד אתכם, כלומר לספק מידע מקצועי על המוצרים והשרותים שלכם, ועל תהליכי העבודה וההתנהלות מולכם. לשם כך ניתן להוסיף לאתר טפסים, קטלוג מוצרים ושרותים, תיאורים של תהליכי העבודה אתכם, ועוד. הוספת רובד אינפורמטיבי לאתר אינה חובה, אך רצויה ומומלצת תמיד. היא תגדיל את כמות המבקרים באתר, תחסוך לכם הסברים, ובנוסף תשפר גם את התדמית שלכם ותציג אתכם כיותר מקצועיים.


3. אתר מכירתי

מכיל חנות וירטואלית, שניתן לרכוש דרכה ישירות מוצרים ושירותים שונים שהעסק מציע. אתר כזה מתאים בעיקר למכירת מוצרים מדף מוגדרים היטב, כגון ספרים או תוכנות. רק למיעוט העסקים תתאים חנות וירטואלית באתר שלהם. אם לעסק שלכם זה מתאים, כדאי מאוד לשקול זאת בחיוב - שכן חנות וירטואלית יכולה לתרום למחזור שלכם ולהכנסות שלכם, בעלויות נמוכות בהרבה מחנות אמיתית. לצורך זה, יהיה עליכם לרכוש תוכנה מתאימה (להצגת קטלוג מוצרים ולביצוע הזמנות ורכישות באינטרנט), או להקים את האתר שלכם על גבי תשתית קיימת של חנויות וירטואליות (לדוגמא - eBay או וואלה! שופס). לאחר מכן, תצטרכו לקדם ולפרסם את החנות הוירטואלית שלכם ברשת, כדי שיגיעו אליה לקוחות.

 

דוגמא: 
האתר שלנו, חברת ZOOZ הוא אתר תדמיתי (יש בו פרופיל חברה, מידע על הצוות ועל הלקוחותסיפורי הצלחההמלצות, ועוד). מכיוון שאנחנו חברת ייעוץ והדרכות לעסקים, חשוב היה לנו להוסיף הרבה תכנים מקצועיים, כדי שיבקרו באתר יותר, וגם כדי שיבינו שאנחנו מקצועיים. לכן הוספנו לאתר מאמרים, 3 עלונים מקצועיים המיועדים לסוגי לקוחות שונים - לזוזתזזית וזוזון, שאלוני בחן-את-עצמךהמלצות קריאה, מידע על סל השרותים שלנו, מידע על סדנאות, וטופס יצירת קשר. כתוצאה מכל אלה, 20,000 איש מבקרים באתר שלנו בכל חודש, וחלקם יוצרים קשר ומזמינים פעילויות שונות. כל עוד איננו משווקים ספרים או מוצרי מדף אחרים, לא נוסיף לאתר חנות וירטואלית.

 

לסיכום:
כל אתר של עסק חייב לשרת מטרה תדמיתית. בנוסף, רצוי שכל אתר כזה יכיל גם רובד אינפורמטיבי. ולבסוף, בחלק מהאתרים יתאים גם לשלב חנות וירטואלית. בין אם אתם שוקלים להקים אתר אינטרנט לעסק שלכם, ובין אם כבר יש לכם אתר, חשוב שתגדירו באופן ברור למה הוא מיועד ומה משלושת הרבדים שהוזכרו (תדמית, מידע, מכירה) לשלב בו, ואחרי זה - עליכם להקפיד לעצב את האתר שלכם בהתאם.

 

_______________________________________________
מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, info@zooz.co.il
______________________________________________

 

 

לעצמאים ועסקים קטנים

רקע כללי
שרותים
   השבחת העסק
   הטמעת שינויים
   אימון אישי (coaching)
   סדנת הישרדות עסקית
   מעגל עסקים
   סדנאות והדרכות
תכנים
   עלון זוזון - לבעלי עסק
   עלון מאזניים - לעו"ד
   בחן את עצמך
   מאמרים
   ספרים מומלצים

יצירת קשר

כיתבו את בקשתכם:
שם:
תפקיד:
ארגון:
אי-מייל:
טלפון:

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות:
מייל: info@zooz.co.il
טלפון: 09-9585085
פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

Bookmark and Share              תנאי-שימוש             

לעוסקים באסטרטגייה, שיווק וחדשנות
סדנאות
סדנאות חדשנות שיטתית
חוברת סדנאות שיווק, שרות ומכירות
חוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות
ייעוץ וליווי
פיתוח אסטרטגייה
ניהול החדשנות
תקשורת שיווקית
אימון עסקי – business coaching
ייעוץ טכנולוגי - Ideation TRIZ
תכנים
עלון לזוז –לעוסקים באסטרטגייה שיווק וחדשנות
ספרים מומלצים – בנושאי שיווק, אסטרטגיה, חדשנות, שרות ומכירות
מאמרים
אסטרטגייה
שיווק
חדשנות
לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
סדנאות
חוברת סדנאות פיתוח מנהלים
חוברת סדנאות פיתוח עובדים
ייעוץ וליווי
ייעוץ ופיתוח ארגוני
אימון עסקי למנהלים
תכנים
עלון תזזית – לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
בחן את עצמך – שאלונים
ספרים מומלצים – בנושאי ניהול ומשאבי אנוש
מאמרים
פיתוח מנהלים
פיתוח ארגוני
ניהול ומנהיגות
אימון עסקי
מאמרים בעיתונות
לעצמאים ובעלי עסקים קטנים
שרותים
ייעוץ להשבחת העסק
סיוע בהטמעת שינויים בעסק
אימון אישי לבעלי עסקים
מעגל עסקים
סדנאות והדרכות לעסק
תכנים
עלון זוזון – לעצמאים ולבעלי עסקים
בחן את עצמך – ניתוח העסק
ספרים מומלצים - לעסקים
מאמרים
חמשת היסודות של ניהול תכליתי
אלמנט האדמה – בחירת החזון
אלמנט המים – ניהול ופיתוח המשאב האנושי
אלמנט העץ – ניהול התקשורת השיווקית
אלמנט האש – ניהול הלקוחות
אלמנט המתכת – ניהול פיננסי
אודות ZOOZ
פרופיל חברה
הצוות של ZOOZ
הלקוחות של ZOOZ
המלצות על ZOOZ - חדשנות שיטתית
המלצות על ZOOZ – פיתוח מנהלים
סיפורי הצלחה
דרושים ב-ZOOZ
חדשות - כנסים והרצאות
חדשות – לקוחות ופרוייקטים
חדשות – שרותים ומוצרים
חדשות - חדש באתר
Compass – ייעוץ כלכלי והבראת עסקים
הרשמה לאתר
חיפוש באתר
מפת האתר
אנגלית – English site
יצירת קשר