ראשיzooz-on > תכנים

להתמקד בלקוחות ולא בעסק

התפרסם בגיליון מספר 52 בעלון זוזון
 

עליכם להתמקד בלקוחות יותר מאשר בעסק שלכם, כדי שתצליחו לזהות מה חשוב להם באמת. רק כך תוכלו לתת מענה מתאים ולהעניק שרות מצטיין. וזה מה שיגרום להם לחזור אליכם ולהמליץ עליכם לחברים שלהם בכל הזדמנות.   

בעסקים קטנים - האדם הוא העסק. ואכן, בתור עצמאים ובעלי עסקים אנו נוטים "לחיות" את העסק שלנו, ולהזדהות איתו. אנו מתגאים במומחיות ובמקצועיות שלנו, וביתרונות של השרות או המוצרים שאנחנו מציעים. ההזדהות עם העסק שלנו הכרחית כדי שנצליח להתמיד בו לאורך זמן, ולצלוח גם את הקשיים והאתגרים. 

אבל, למרבה הצער, הלקוחות אינם חיים את העסק שלנו כמונו. הם אינם מומחים לפתרון שאתם מציעים, ובמקרים רבים מה שאתם מציעים אינו מהווה חלק חשוב וקבוע בחיים שלהם. יש להם הרבה דברים אחרים "על הראש". לכן, כדי לשרת אותם כהלכה, חשוב שנדע לשים את הידע המקצועי שלנו בצד. עלינו להתבונן בעין בלתי משוחדת בהתנהגות הלקוחות שלנו, להקשיב באופן פתוח לבקשות שלהם, ולנסות להבין ולהיענות במידת האפשר למה שחשוב להם באמת.

קחו לדוגמא עורך-דין המספק ייעוץ ללקוח בנושא גירושין. הוא מבין היטב את החוק ואת הטקטיקות המשפטיות הרצויות, ואומר ללקוח בדיוק מה עליו לעשות. הוא נותן לו עצות נכונות, אך אין לו זמן או יכולת להקשיב ולהבין לליבו של הלקוח, שעולמו חרב עליו. עורך-דין כזה, גם אם הוא מעולה מקצועית, יכול להפסיד לקוחות רבים לטובת עורך-דין פחות מקצועי אך יותר קשוב ושֵרוּתִּי. באופן דומה, מחקרים הוכיחו שרופאים מקצועיים מאוד אך חסרי סבלנות ורגישות למטופלים שלהם חשופים מאוד לתביעות על רשלנות רפואית, בעוד שרופאים בינוניים אך "נחמדים" יותר לעולם אינם נתבעים.

מכיוון שהלקוח הוא זה שמשלם לנו בסופו של דבר, ואנחנו רוצים שהוא יחזור אלינו, וימליץ עלינו גם לאחרים, חשוב שנתמקד בו ובהעדפות שלו. חשוב למשל לדבר עם הלקוח בשפה שהוא מבין, ולא בשפה מקצועית מדי (ומתסכלת) עבורו. חשוב להבין למה הוא מתעניין בפתרון שאנו מציעים, ואיך הוא מתכוון להשתמש במוצר שלכם (הרגלי קנייה ושימוש). חשוב להבין מה הציפיות שלו מכם (גם אם אלה ציפיות לא הגיוניות). חשוב להבין מה החלופות שהוא בוחן (לדוגמא - לקוח שמחפש רוֹגָע עשוי להתלבט אם לקחת פסיכולוג, תכשיר הרגעה, מסאז' או חופשה בחו"ל).

מעל לכל, חשוב לזכור שלקוח הוא קודם כל בן-אדם, אנושי, ושיש לו צרכים ורצונות (עניין, כבוד ויוקרה, הגשמה עצמית, ועוד) שחשובים לו הרבה יותר מהעסק שלכם ומהפיתרונות שאתם מציעים לו. חשוב להיכנס לנעליים של הלקוח, לפתוח אוזניים, עיניים, ולב. להתמקד בלקוח, על מנת לתת לו שרות טוב באמת.

_______________________________________________
וגם אנחנו נשמח להתמקד בכם:
מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, info@zooz.co.il
______________________________________________


לראש העמוד



 

לעצמאים ועסקים קטנים

רקע כללי
שרותים
   השבחת העסק
   הטמעת שינויים
   אימון אישי (coaching)
   סדנת הישרדות עסקית
   מעגל עסקים
   סדנאות והדרכות
תכנים
   עלון זוזון - לבעלי עסק
   עלון מאזניים - לעו"ד
   בחן את עצמך
   מאמרים
   ספרים מומלצים

יצירת קשר

כיתבו את בקשתכם:
שם:
תפקיד:
ארגון:
אי-מייל:
טלפון:

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות:
מייל: info@zooz.co.il
טלפון: 09-9585085
פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

Bookmark and Share              תנאי-שימוש             

לעוסקים באסטרטגייה, שיווק וחדשנות
סדנאות
סדנאות חדשנות שיטתית
חוברת סדנאות שיווק, שרות ומכירות
חוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות
ייעוץ וליווי
פיתוח אסטרטגייה
ניהול החדשנות
תקשורת שיווקית
אימון עסקי – business coaching
ייעוץ טכנולוגי - Ideation TRIZ
תכנים
עלון לזוז –לעוסקים באסטרטגייה שיווק וחדשנות
ספרים מומלצים – בנושאי שיווק, אסטרטגיה, חדשנות, שרות ומכירות
מאמרים
אסטרטגייה
שיווק
חדשנות
לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
סדנאות
חוברת סדנאות פיתוח מנהלים
חוברת סדנאות פיתוח עובדים
ייעוץ וליווי
ייעוץ ופיתוח ארגוני
אימון עסקי למנהלים
תכנים
עלון תזזית – לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
בחן את עצמך – שאלונים
ספרים מומלצים – בנושאי ניהול ומשאבי אנוש
מאמרים
פיתוח מנהלים
פיתוח ארגוני
ניהול ומנהיגות
אימון עסקי
מאמרים בעיתונות
לעצמאים ובעלי עסקים קטנים
שרותים
ייעוץ להשבחת העסק
סיוע בהטמעת שינויים בעסק
אימון אישי לבעלי עסקים
מעגל עסקים
סדנאות והדרכות לעסק
תכנים
עלון זוזון – לעצמאים ולבעלי עסקים
בחן את עצמך – ניתוח העסק
ספרים מומלצים - לעסקים
מאמרים
חמשת היסודות של ניהול תכליתי
אלמנט האדמה – בחירת החזון
אלמנט המים – ניהול ופיתוח המשאב האנושי
אלמנט העץ – ניהול התקשורת השיווקית
אלמנט האש – ניהול הלקוחות
אלמנט המתכת – ניהול פיננסי
אודות ZOOZ
פרופיל חברה
הצוות של ZOOZ
הלקוחות של ZOOZ
המלצות על ZOOZ - חדשנות שיטתית
המלצות על ZOOZ – פיתוח מנהלים
סיפורי הצלחה
דרושים ב-ZOOZ
חדשות - כנסים והרצאות
חדשות – לקוחות ופרוייקטים
חדשות – שרותים ומוצרים
חדשות - חדש באתר
Compass – ייעוץ כלכלי והבראת עסקים
הרשמה לאתר
חיפוש באתר
מפת האתר
אנגלית – English site
יצירת קשר