ראשי > לעוסקים במשאבי אנוש > תכנים

איך להתמודד עם התכונות הכי מעצבנות של הבוס

פורסם בידיעות אחרונות, עמ' 10 במוסף כלכלה, 5 לאפריל 2007
מאת: גאיה קורן, עורכת מדור קריירה, ידיעות אחרונות


חלקים רבים במאמר הם ציטוטים מראיון טלפוני עם ארי מנור, מנכ"ל  ZOOZ<

Bookmark and Share

_____________________________________________________
הם משנים את דעתם כל שתי דקות, מתקשרים לעובדים הביתה בשישי-שבת ואין להם שום בעיה לשלוח אתכם למוסך במקומם איך להתמודד עם התכונות הכי מרגיזות של בוסים.
_____________________________________________________

לע', מנהלת שיווק רווקה מהרצליה, יש בוס שמתעניין מאוד ברווחתה. כל כך מתעניין שאין לו שום בעיה לשאול אותה איפה היא בילתה אתמול ועם מי, איך קוראים לחבר החדש שלה ועד כמה היחסים שלהם רציניים. בעיניו כל השאלות האלה מעידות על אכפתיות, בעיניה זו חדירה גסה ומיותרת למרחב הפרטי. ולמרות זאת, אין לה אומץ להפסיק את המנהג הטורדני של הבוס ושוב ושוב היא מוצאת את עצמה עונה בפירוט לשאלותיו החטטניות. האם באמת ע' לא יכולה לעשות שום דבר נגד הבוס החטטן שלה? "כל מנהל יעצבן אותך על משהו, אבל יש לך כוח להשפיע ולשנות את זה", טוען אבי פירוז, ראש תחום ייעוץ ופיתוח ארגוני ושיווקי. "כמו שיש מנהל שנדחף לחיים הפרטיים יש את המנהל הלא החלטי או חסר הסבלנות. יש מה לעשות נגד התכונות הלא נעימות האלה. עובדים חושבים הרבה פעמים שאין להם כוח, אבל זה לא נכון. עובד הוא לא בובה על חוט. יש לו המון מרחב תמרון, יכולת דיבור ומיקוח".

בהמשך מתוארות כאן שתי תכונות מעצבנות שאופייניות למנהלים (מתוך כמה שהתפרסמו בכתבה) והדרכים שהציעו אבי פירוז ויועצים נוספים להתמודד איתן.

גנב הקרדיטים

המנהל הזה יציג את המצגת שעל הכנתה עמלת שבוע שלם ולא יזכיר אותך במילה. לדברי גלי חסון, יועצת ארגונית ומנהלת חברת קי-לידר, התנהגות כזו נובעת בד"כ מחוסר מודעות או מחוסר ביטחון. פירוז פחות סלחן: "אלה אנשים שמתעניינים רק בעצמם, שאכפת להם רק מעצמם, וכל דבר שיגידו יהיה כדי להאדיר את עבודתם", הוא אומר. איך מתמודדים: "אם זה קורה בגלל חוסר מודעות, רצוי לגשת לבוס אחרי המצגת ולהסביר עד כמה חשוב שיוקירו את התרומה שלך", אומרת חסון. "אם זה לא עוזר, כנראה שהוא עושה זאת בגלל חוסר בטחון בסיסי. מכיוון שאין לך, העובד, אפשרות להשפיע על רמת הביטחון של המנהל, הפיתרון הוא להפיץ מראש את המידע על איזה פרויקט את עובד". פירוז ממליץ לעובד שסובל מבוס שגונב לו את הקרדיט "לסמן בצורה חזקה את החלק שלך בעבודה ולדאוג להבליט את עצמך בפורומים מסוימים, מול עמיתים ומול חברי הנהלה אחרים, כדי שיידעו מי באמת אחראי להצלחת הפרויקט".

הלא החלטי

אין דבר שמוציא עובדים מדעתם יותר מאשר מנהל שמשנה את דעתו כל שתי דקות, ואפילו לא שם לב לכך. איך מתמודדים: "עם מנהל כזה הכל צריך להיות כתוב ומתועד", אומרת חסון. "חשוב לשמור הכל, כי הוא לא יזכור מה הוא בקש לפני שבוע ולפני יומיים". פירוז מציע לקבל החלטות במקום המנהל ולעדכן אותו. "העובד צריך לעשות מה שהוא חושב לנכון, אם זה לא סותר את החלטת המנהל".


Bookmark and Share

______________________________________________________

פיתוח מנהלים
מעוניינים בתוכנית פיתוח מנהלים בארגון שלכם? 
צרו איתנו קשר: 09-9585085,
info@zooz.co.il

______________________________________________________

מידע משלים

- מאמרים על פיתוח מנהלים
- סדנאות פיתוח עובדים וצוותים (חוברת
PDF)
- סדנאות נוספות של
ZOOZ
- אימון עסקי למנהלים ולעובדים
- עלון תזזית - לעוסקים במשאבי אנוש, פיתוח ארגוני והדרכה

______________________________________________________
 





לראש העמוד

 

לעוסקים במשאבי אנוש

זוז הדרכה אפקטיבית
לקוחות
שירותים
   ייעוץ ופיתוח ארגוני
   אימון עסקי
   סדנאות
   שיטות
תכנים
   עלון תזזית
   בחן את עצמך
   מאמרים
   ספרים מומלצים

מאמרים על ניהול

איך הופכים ארגון לחדשני?
פיתוח מנהלים בגישה כוללת
המנהל כזיקית
הנעת עובדים בשלושה הילוכים
ניהול זמן או בזבוז זמן?

מאגרי מנהלים

פיתוח מנהלים
פיתוח ארגוני

עלון לזוז
עלון אלקטרוני בנושאי אסטרטגיה, שיווק וחדשנות.

עלון תזזית
עלון אלקטרוני בנושאי משאבי אנוש והדרכה.

עלון זוזון
עלון אלקטרוני לעצמאים ולבעלי עסקים קטנים.

עלון מאזניים
עלון אלקטרוני לעורכי-דין.

Compass
ייעוץ כלכלי, השגת מימון
וליווי עסקים בקשיים.

יצירת קשר

כיתבו את בקשתכם:
שם:
תפקיד:
ארגון:
אי-מייל:
טלפון:

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות:
מייל: info@zooz.co.il
טלפון: 09-9585085
פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

Bookmark and Share              תנאי-שימוש             

לעוסקים באסטרטגייה, שיווק וחדשנות
סדנאות
סדנאות חדשנות שיטתית
חוברת סדנאות שיווק, שרות ומכירות
חוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות
ייעוץ וליווי
פיתוח אסטרטגייה
ניהול החדשנות
תקשורת שיווקית
אימון עסקי – business coaching
ייעוץ טכנולוגי - Ideation TRIZ
תכנים
עלון לזוז –לעוסקים באסטרטגייה שיווק וחדשנות
ספרים מומלצים – בנושאי שיווק, אסטרטגיה, חדשנות, שרות ומכירות
מאמרים
אסטרטגייה
שיווק
חדשנות
לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
סדנאות
חוברת סדנאות פיתוח מנהלים
חוברת סדנאות פיתוח עובדים
ייעוץ וליווי
ייעוץ ופיתוח ארגוני
אימון עסקי למנהלים
תכנים
עלון תזזית – לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
בחן את עצמך – שאלונים
ספרים מומלצים – בנושאי ניהול ומשאבי אנוש
מאמרים
פיתוח מנהלים
פיתוח ארגוני
ניהול ומנהיגות
אימון עסקי
מאמרים בעיתונות
לעצמאים ובעלי עסקים קטנים
שרותים
ייעוץ להשבחת העסק
סיוע בהטמעת שינויים בעסק
אימון אישי לבעלי עסקים
מעגל עסקים
סדנאות והדרכות לעסק
תכנים
עלון זוזון – לעצמאים ולבעלי עסקים
בחן את עצמך – ניתוח העסק
ספרים מומלצים - לעסקים
מאמרים
חמשת היסודות של ניהול תכליתי
אלמנט האדמה – בחירת החזון
אלמנט המים – ניהול ופיתוח המשאב האנושי
אלמנט העץ – ניהול התקשורת השיווקית
אלמנט האש – ניהול הלקוחות
אלמנט המתכת – ניהול פיננסי
אודות ZOOZ
פרופיל חברה
הצוות של ZOOZ
הלקוחות של ZOOZ
המלצות על ZOOZ - חדשנות שיטתית
המלצות על ZOOZ – פיתוח מנהלים
סיפורי הצלחה
דרושים ב-ZOOZ
חדשות - כנסים והרצאות
חדשות – לקוחות ופרוייקטים
חדשות – שרותים ומוצרים
חדשות - חדש באתר
Compass – ייעוץ כלכלי והבראת עסקים
הרשמה לאתר
חיפוש באתר
מפת האתר
אנגלית – English site
יצירת קשר