תמונת אווירה

יצירת קשר

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות: מייל: [email protected] טלפון: 09-9585085 פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

האם הארגון שלך חדשני?

התפרסם ב-DIY Europe, דצמבר 2002
מאת: ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

נסה לדמיין כי תחת מעשה כשפים, אתה הופך לנביא, ומצליח לחזות את כל המוצרים החדשים שיופיעו בשוק שלך בעשור הבא. זה בדיוק מה שקרה לפול שטיינר, מנכ"ל חברת קפרו - כלי מדידה. לפני שבע שנים, במהלך סדנא בת ארבעה ימים, פותחו בקפרו 73 רעיונות לפלסים חדשים. מאז הושקו אמנם פלסי-בניין חדשים רבים בעולם, אך את כולם הצליח לנבא מראש בנק הרעיונות שפותח בקפרו.

פלס עם עיניות - TopGrade
TopGrade של קפרו - פלס עם עיניות למדידת שיפועי 0%, 1%, ו-2% בהתאמה

ארי מנור, שהנחה את אותה סדנא, מסביר: "למרות שהשיטות בהן אנו משתמשים אמורות לחזות 80% או יותר מהמוצרים החדשים האפשריים, אין בכך תועלת אם התהליך אינו מלווה בניפוי ומסחור אפקטיבי של הרעיונות הכי טובים. למעשה, בנייה של בנק רעיונות הינה רק הצעד הראשון בדרך לשליטה בתחום החדשנות".

בהתחשב באמור לעיל, הקים ארי לפני ארבע שנים את ZOOZ, חברה לייעוץ והדרכה. בתקופה זאת נטלה ZOOZ חלק חשוב בהטמעת תוכניות חדשנות בקשת רחבה של חברות ישראליות, רבות מהן מענפי ה-DIY (עשה זאת בעצמך) והציוד לבית.

חברות אלו חתרו עפ"ר להשגת יתרון תחרותי בפלח השוק הגלובאלי בו פעלו, או להתרחבות לתחומים חדשים, ובנוסף ניסו למסד את החדשנות בתוך הארגון. כתוצאה מתוכניות ההדרכה של ZOOZ, הן הצליחו לחזות ולהוציא לשוק את הרעיונות והחידושים החשובים בתחומן. ולאחר שחברות אלה חוו ויישמו הצלחות, הדרך למהפכת ניהול בתחום החדשנות הייתה סלולה. בתוך שנים אחדות, המוצרים החדשים היוו מנוע צמיחה חשוב, ותרמו 20% ומעלה מסך כל המכירות של כל חברה.

"כיום, קשה למצוא מעבר בהום סנטר או באייס שלא מכיל לפחות מוצר אחד שעזרנו לפתח". אומר ארי ומוסיף "אנו גאים על-כך מאוד!" דוגמאות למוצרים כוללות את Topgrade של קפרו (ראה לעיל) וערכה חדשה לכלי עבודה של נגה הנדסה (ראה להלן).

ידית לסכיני גירוד
ידית חדשה התואמת ל-3 סוגי סכינים לגירוד וקידוח -
חלק מ-New Handyman Tool Kit של נוגה

לאחרונה, ZOOZ מתמודדת עם אתגר חדש וקשה למדי. היא החליטה לעזור לקבלני משנה מנוסים בפיתוח קו מוצרים חדש לגמרי, תוך 6 חודשים. בינתיים, קבלני משנה אחדים מענפי הפלסטיק והמתכת הצטרפו למאמץ זה. ביחד עם ZOOZ, הם זיהו קטגוריות מוצרים מעניינות, הגדירו תוכניות ופיתחו מוצרים ייחודיים הנמכרים בכל העולם בשווקי ה-DIY ובשווקים מקצועיים. תפנפלסט, קבלן משנה בענף הפלסטיק, הספיק להציג, תוך 6 חודשים, קו חדשני של קליבות (GatorClamps). בקרוב יצעדו במסלול ייחודי זה, הנקרא מוּצָרֶשֶת, קבלני משנה נוספים, לרבות טכנופלסט, אחד מיצרני הפלסטיק הגדולים בישראל.

ליווי אסטרטגי

מעוניינים בתהליכי חדשנות שיטתית בארגון שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, [email protected].