תמונת אווירה

יצירת קשר

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות: מייל: [email protected] טלפון: 09-9585085 פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

לנעול את העתיד

איך להכפיל הכנסות תוך חמש שנים

התפרסם בגיליון 11 של מגזין ארגון המנעולנים – סוויץ', בחודש ינואר 2015
מאת: ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

מנעולנים יקרים, שנת 2014 כבר חלפה, ו-2015 כבר החלה... חשוב להיערך לשנים הבאות, ולחשוב כיצד תוכלו לצמוח בהן משמעותית. לשם כך, נסו לתכנן כיווני צמיחה מבטיחים עבור העסק שלכם בשנים הקרובות.

עשו זאת כך:

  1. רשמו את סך ההכנסות והרווחים בעסק שלכם בשנה שחלפה

  2. הכפילו מספרים אלה פי שתיים, והציבו אותו כיעד לעוד חמש שנים
    • אלה הם יעדי הצמיחה שלכם לחמש שנים הבאות

  3. כעת נסו לחשוב על "כיווני צמיחה אסטרטגיים" אפשריים:
    • איזה תחומי פעילות עסקית חדשים, שירותים חדשים או מוצרים חדשים בעסק יכפילו לכם את ההכנסות והרווחים תוך 5 שנים?
    • לדוגמא: האם כדאי להוסיף תחום שרותי פריצה למכוניות? להציע שימון של כל הדלתות בבית? למכור פוליסת ביטוח נגד גניבות?

  4. ערכו רשימה של כיווני הצמיחה האסטרטגיים השונים שאיתרתם.

  5. הציבו קריטריונים לסינון הכיוונים שעולים לכם. להלן קריטריונים מומלצים:
    • גודל הביקוש: האם מדובר בשוק גדול, עם מספיק לקוחות? עד כמה לדעתכם הכיוון החדש יגדיל את ההכנסות שלכם?
    • רמת הצמיחה: האם הביקוש צפוי לגדול בחמש השנים הבאות?
    • רווחיות: האם בכיוון החדש רמת הרווחיות שלכם תשמר או אף תגדל? נסו לבדוק כמה מרוויחים מתחרים קיימים בתחום זה כיום?
    • עוצמת המתחרים: האם יש הרבה מתחרים חזקים, או שהתחרות סבירה?
    • מינוף יכולות: האם הכיוון המוצע מתאים לידע, למוניטין ולנכסים שלכם? האם רוב מה שנדרש כדי להתקדם בכיוון זה כבר נמצא ברשותכם?
    • בלעדיות: האם הכיוון החדש יקנה לכם יתרון ייחודי?
    • התאמה לחזון: האם הכיוון החדש מתאים לחזון שלכם? "מרגיש לכם טוב"?

  6. סננו את הרעיונות שהעלתם בהתאם לקריטריונים השונים
    • החליטו על 2-3 כיווני צמיחה מובילים בלבד, מבין כל מה שהצעתם
    • ניתן להשתמש לדוגמא, בטבלה השוואתית כזאת:
      כיווני צמיחה - טבלה השוואתית
      כיווני צמיחה - טבלה השוואתית
  7. בדקו כל כיוון מהכיוונים המובילים לעומק

  8. החליטו על כיוון אחד בלבד אותו תפתחו בחודשים הבאים
    • לדוגמא: שרות שימון דלתות
    • רצוי שכיוון זה לבדו יוכל, על פי הרגשתכם, להביא להכפלת הכנסות ורווחים תוך 5 שנים.

  9. כעת, התקדמו עם הכיוון המוביל אותו בחרתם.
    • הרעיון הוא לפתח כיוון אחד "כמו שצריך", ולא להשקיע קצת, ובצורה שטחית, בכל מיני כיוונים מזדמנים.
    • פתחו תוכנית עבודה ליישום של כיוון זה, והתחילו ליישם אותה.
    • התמידו בכך, 5 שנים, אלא אם יש לכם סיבה ממש מוצדקת לשנות כיוון.
    • סתם התעייפתם? זו לא סיבה מוצדקת... כדי להצליח חשוב להתמיד!

בכל מה שתבחרו - אנו מאחלים לכם הצלחה!

ליווי וייעוץ עסקי

מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, [email protected].