תמונת אווירה

יצירת קשר

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות: מייל: [email protected] טלפון: 09-9585085 פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

להגיע ללקוחות נדל"ן - במקום הנכון ובזמן הנכון

איך להשיג אימפקט שיווקי

התפרסם בדף הבית, המגזין המקצועי לסוכני נדל"ן, גיליון 2, מאי 2013
מאת: ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

בזמנים כאלה בהם אנו מוצפים בעודף של מסרים שיווקיים מכל פינה, קיים קושי גדל והולך להגיע ללקוח אותו אתה מחפש. אימפקט שיווקי גורם לכך שתוכל לאתר את קהל היעד הממוקד שלך, בדיוק בזמן ובמקום הנכון.


גם אם יש לך מיקוד עסקי ברור, נכסי נדל"ן שאתה מתמחה בהם, ותועלת ברורה וחשובה להציע למוכרים (או למשכירים) ולקונים (או לשוכרים), לא בטוח שתוכל להגיע אליהם. אפילו אם מצאת דרך יעילה לבטא את התועלת (למשל – מודעה יצירתית במיוחד) לא בטוח שהם ישימו לב למסר השיווקי שלך.

פשוט הולך ונהיה קשה יותר ויותר להגיע ללקוחות, כי הם מוצפים מדי יום באלפי מסרים שיווקיים, מכל הכיוונים האפשריים. בעיתון, בשילוט החוצות, ברדיו, באתרי אינטרנט, ברשתות החברתיות, באימייל, בדואר, בטלוויזיה, על הבתים עצמם כמובן, וכמעט בכל מקום אחר.

כדי לבלוט, ולהגיע אל הלקוחות, אתה חייב לחשוב על דרכים ליצירת אימפקט שיווקי (impact). כלומר, למצוא דרך להגיע אל הלקוחות שלך במקום הכי הנכון, ובתזמון הכי נכון, כך שהמסר שאתה מנסה להעביר יועבר וייקלט.

המשך המאמר מביא מגוון דוגמאות לאימפקט שיווקי מוצלח למשרדי הנדל"ן. דוגמאות אלה יכולות לשמש לך כהשראה ליצירת אימפקט שיווקי משלך.

1. השלט שמכר שכונה שלמה

אחרי הלימודים התברגנת. בית, אישה, שני ילדים. עבודה נחשקת. אפס זמן לעצמך. אתה חוזר כעת מהעבודה בתל-אביב, תקוע בפקק תנועה נוראי בכביש החוף. המכוניות מזדחלות לאיטן, שרב כבד בחוץ, המזגן באוטו כבר לא מה שהיה פעם. אתה מנסה להגיע הביתה בשלום, והתנועה למעשה כמעט עומדת. הרמזור של צומת תל-ברוך איטי מתמיד. אתה מביט החוצה ומנסה לראות עד לאן נמשך הפקק. פתאום אתה רואה שלט לצד הכביש, שאומר לך בפשטות: "עכשיו כבר היית יכול להיות בבית". זה מה שחוו אלפי נהגים עצבניים יום-יום בחזרה מהעבודה. האם זה מפליא שהשלט הבודד בצד הכביש הצליח למכור את כל פרויקט אזורי-חן?

השלט שמכר את שכונת אזורי-חן
השלט שמכר את שכונת אזורי-חן

2. השוכר שהפך למוכר

עברו כמה שנים. קיבלת ירושה, וקנית דירה להשקעה בדרום ת"א. מצאת משפחה נחמדה למראה, שתשכור אותה ב-4,000 ₪ לחודש. למרות שהנחת שתוכל לשכוח מהדירה עד לחידוש החוזה בעוד שנה, הסתבר, בדיעבד, שהדירה המושכרת דורשת לא מעט כאב ראש. תיקוני צנרת, ליקויים בחשמל ובעיות ביוב הם רק חלק מהצרות. בנוסף, ועד הבית טוען לאיחור בתשלומים, השכנים מתלוננים על רעש של ילדי הדיירים שלך, והדיירים עצמם מבקשים דחייה בתשלום עקב קשיים כלכליים... אתה מתחיל לתהות אם פעלת נכון כשהשקעת את מיטב החסכונות שלך בדירה. ובדיוק אז - אתה מקבל טלפון.

מדובר בסוכן הנדל"ן השכונתי, שראה בתוכנת ניהול הלקוחות שלו שנשארו עוד חודשיים לסיום חוזה השכירות. הסוכן מעדכן אותך לגבי המחיר העדכני של הדירה, ומציע לך להעמיד אותה למכירה, בעזרתו כמובן. היות ויש לו מאגר קונים לאזור, ותכנית שיווק שעובדת מצוין, אתה משתכנע שכדאי לחתום לו על בלעדיות, ולנסות לממש את ההשקעה שלך בנכס. בדיעבד, אתה מבין שמעקב מדויק ופנייה בדיוק בזמן מצד הסוכן, הביאה לו נכסים רבים בבלעדיות, והפכה אותו לעשיר.

3. הסוכן המקושר

פיטרו אותך. אחרי חודשים של חיפוש מקום עבודה, מצאת סוף סוף את הג'וב שחלמת עליו. אתה באופוריה! תפקיד שנתפר למידותיך, תחום מאוד מאתגר, ושכר ותנאים שהרבה חולמים עליהם. לכן,העובדה שהמפעל נמצא בקרית גת ואתה גר ברמת גן נראית לך שולית. בשיחת הקליטה עם מנהלת משאבי אנוש, היא מתעניינת לגבי שינוי מקום המגורים שלך, שיחסוך לך זמן נסיעות, טרטור וכאבי ראש (ויחסוך לארגון כמובן הוצאות נסיעה). היא מייעצת לך לפנות לסוכן נדל"ן מקומי, שיש להם הסדר איתו, ושנותן שרות VIP ויחס מועדף לעובדי הארגון.

היות וקריית-גת זרה לך, ואתה לא מכיר בה כמעט אף אחד, הבחירה לעבוד עם סוכן הנדל"ן עליו המליצה נראתה לך טבעית ומובנת מאליה. סוכן הנדל"ן אכן שרת אותך באופן אישי ואיכותי. הרי חשוב לו לשמור על קשר טוב עם הארגון שהתחלת לעבוד בו, ושמביא לו כה הרבה לקוחות.

מאוחר יותר, כשהתחלת להתעניין בקריירה של תיווך נדל"ן, גילית שסוכנים רבים פועלים בדרך דומה, ומשתפים פעולה עם כל מי שעשוי לספק להם לקוחות בתזמון מתאים: עו"ד מומחה לעיזבונות וירושות, איש מכירות של פרויקטים (שמפנה קונים המעוניינים למכור את דירתם הישנה), שמאי, יועץ משכנתאות, וכדומה .

4. על מדרגות הרבנות

סיימתם תהליך לא פשוט של גירושין. הגעתם להסכמה בכל הנושאים: הסדרי המשמורת על הילדים, חלוקת הרכוש, אופן פרסום הדבר בקרב המשפחה והחברים. דבר אחד אתם יודעים עכשיו בוודאות: אתם מעוניינים למכור את הדירה שלכם במהירות, ולעבור כל אחד לדירה משלו. אתם יוצאים מהרבנות בעודכם מגלגלים את המחשבה בראש, ורואים מולכם פוסטר ענק על לוח המודעות: "חייבים למכור דירה עכשיו? אנחנו הכתובת שלך!".

אתם מרימים טלפון - אין לכם זמן לבזבז. משרד התיווך ששכר לוח מודעות ממול משרדי הרבנות בעיר, ידע מה הוא עושה. זוגות שמתגרשים וגם זוגות שמתחתנים, הם קהל יעד מבוקש בקרב סוכני נדל"ן, כיוון שהם חייבים לבצע את הצעד של מכירה או קנייה תוך זמן קצוב.

5. עלון במלון

אחרי מספר שנים של עבודה בתיווך דירות בניו-יורק, החלטת לחזור לישראל. אתה מעוניין לרכוש דירה בתל-אביב. מכרת את הדירה שאתה עצמך קנית בניו-יורק, וכעת יש לך כסף רב להשקיע בקנייה. הגעת לארץ, שכרת חדר במלון דירות בתל-אביב, והחלטת להתחיל לחפש מחר דירה מתאימה.

ערב, אתה לא מצליח להירדם, ולכן אתה לוקח לידיך את העלון המחולק לדיירי המלון, וקורא אותו בעיון. מודעה גדולה מושכת את תשומת לבך: "נדל"ן תל-אביב - נעזור לך למצוא בית חדש". ברור שאתה מתקשר. אתה הרי צריך את עזרתם. ואתה גם מבין שאפשר לסמוך עליהם. הם הרי משווקים נדל"ן לאורחים ארוכי טווח במלון דירות - אז בטח יש להם שכל וניסיון!

6. הדוד מצרפת

אתה כבר גר בתל-אביב מספר שנים, ומארח השבוע בביתך את הדוד שלך מצרפת. הוא התעשר, והגיע לכאן לקנות בית-קיץ. אתה מציע לו עזרה באיתור בית עבורו. זה הרי המקצוע שלך כיום – תיווך נדל"ן. "לא תודה", הוא אומר "אני מסתדר!". איך הוא מסתדר, אתה תוהה, הרי אינו קורא או מדבר עברית. הוא מראה לך מודעה לבית פרטי יוקרתי, במקומון של הרצלייה, שחברים שלחו לו לחו"ל. מתוך עמוד שכולו בעברית, המודעה מאוד בולטת. היא בצרפתית!

סיכום

הפנמת את מה שלמדת. יש לך לקוחות פוטנציאליים, ומסר שיווקי עבורם. כעת אתה מנסה לאתר דרכים יעילות להגיע אליהם. איפה הלקוחות נמצאים? איפה בדיוק כדאי לפנות אליהם? באיזה מיקום, ובאיזה סוג פרסום? מתי כדאי לפנות אליהם? באיזה תזמון? מתי הם הכי זקוקים למה שאתה משווק? איך תוכל להגביר את האימפקט השיווקי? אתה מבין שכדאי להשקיע מחשבה בשאלות האלה. הן יכולות להיות ההבדל בין עוד כישלון - לבין רצף של הצלחות מסחררות.

ליווי וייעוץ עסקי

מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, [email protected].