תמונת אווירה

יצירת קשר

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות: מייל: [email protected] טלפון: 09-9585085 פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

לחבר את החזון ללקוחות

למה החזון צריך להציע תועלת ברורה ללקוחות

התפרסם בעבר בגיליון 79 של עלון "זוּזוֹן"
מאת: ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

אם אתם רוצים חזון שיניע אתכם (ואת העובדים שלכם) וימנף אתכם שנים רבות קדימה, עדיף שהוא יתייחס לתפקיד שלכם מול הלקוחות שלכם, ולא יסתפק רק בהצבת יעדים עסקיים או אישיים.

להלן מספר דוגמאות:

  • דוגמא מארגון גדול: החזון של וולט דיסני הוא "לספק אושר להמונים", יעד מדרבן ומניע לכל הדעות, ושתמיד ניתן להשתפר בו. לספק אושר זה משהו שמחובר לעשייה היומיומית, הינו מוסרי וערכי בבסיסו, ויכול לדרבן ולאחד את כל אלפי העובדים של וולט דיסני (וגם לסייע בבחירת עובדים מתאימים, ופעילויות מתאימות). שימו לב שהחזון של וולט דיסני אינו "להוביל את תעשיית הבידור". להוביל תעשייה זה יעד פנימי, שאולי היה עושה טוב לבעלי המניות של וולט דיסני, וכנראה גם מדרבן עובדים ומנהלים תחרותיים במיוחד, אבל זה אינו יעד שמחבר את הארגון ואת העובדים ללקוחות. דווקא עובדים שמאוד מחוברים ללקוחות עשויים לסלוד ממנו.

  • דוגמא אישית: החזון שלנו ב-ZOOZ (חברת הייעוץ וההדרכה לעסקים שמפיקה את עלון זוזון), הוא לעזור ללקוחות שלנו לצמוח. החזון הזה עוזר לנו לכל המנחים והיועצים שלנו להתחבר לצרכים העסקיים של הלקוחות שלנו. החזון שלנו היה יכול להיות "החברה עם הייעוץ וההדרכות הכי מגוונות בישראל" (יש לנו למעלה מ-20 סוגי יועצים, עשרות סוגים של תהליכי ייעוץ, ולמעלה מ-200 סוגי הדרכות), או "חברת הייעוץ הכי מקצועית בישראל" (מקצועיות היא אחד מערכי הליבה שלנו). אבל גיוון ומקצועיות הם רק אמצעים כדי להביא תועלת ללקוחות. בחזון שלנו העדפנו להדגיש את התועלת עצמה, את התפקיד שלנו מול הלקוחות - לעזור להם לצמוח.

  • דוגמא אחרונה, של עסק קטן: בראיון כאן למעלה, תמי פורת מציינת שהחזון של הסטודיו שלה הוא "להציג יכולות ללא גבולות של ירידה לפרטים, ומצוינות בכל מה שאנחנו מספקים". היא גם מדגישה שהדרך ליישם את החזון היא פרסום, יחסי ציבור, והגדלת המוניטין של הסטודיו שלה בעזרת עוד ועוד עבודות מעולות שנעשו עבור הלקוחות. שימו לב שכל העשייה הזאת נועדה לתועלת של הסטודיו עצמו, ושל תמי פורת כבעלים שלו. מה לגבי הלקוחות? האם החזון הזה מתחבר גם אליהם? יכול להועיל גם להם? כן, אבל רק אם נשנה אותו קצת. אם נהפוך את החזון למשהו בסגנון "להפתיע ולרגש את הלקוחות בכל פעם מחדש - בעזרת ירידה לפרטים ואיכות בלתי-מתפשרת", או, כשמדובר באלבומי התמונות האומנותיים שמייצר הסטודיו - החזון יכול להיות "להפוך זיכרונות ליצירת אמנות". בדרך זו, כל הצוות בסטודיו יהיה מחובר ללקוחות, ויתמקד בהם ובעשייה האיכותית למענם

לסיכום: אם החזון שלכם קיים - אבל אינו חד מספיק, קחו אותו צעד אחד הלאה. נסחו אותו מחדש, כך שהתועלת ללקוחות שלכם והתפקיד שלכם מולם יופיעו בו בבירור. זה ידרבן אתכם ואת העובדים שלכם, יחבר אתכם ללקוחות, ויגדיל את הסיכויים של העסק שלכם לצמוח. וזה הרי מה שאנחנו מנסים לעשות כאן, לעזור לכם לצמוח, זוכרים?

ליווי וייעוץ עסקי

מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, [email protected].