איך תכירו את הלקוחות שלכם יותר טוב?
התפרסם בעבר בגיליון 72 של עלון "זוּזוֹן"
מאת: ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ
כשאתם מציעים ללקוחות מספר מוצרים, קל לראות איזה מוצר הלקוחות מעדיפים. באופן דומה, במקום "להציע" ללקוחות קמפיין אחד, נסו לפצל את הקמפיין שתכננתם למספר גירסאות, ולהשוות איזה גירסה עובדת טוב יותר. למשל - אותה מודעה בעיתונים שונים: איזה עיתון מביא לכם יותר לקוחות? או - שתי מודעות בעלות כותרות שונות: איזה כותרת מניבה פירות טובים יותר.
כדי לדעת איזה לקוח הגיע מאיזה גירסה - יש לשלב אלמנט מבחין בכל מודעה. לדוגמא - לציין כתובת מייל אחת בגירסה הראשונה, וכתובת מייל אחרת בגירסה השנייה. או מספרי טלפון שונים. או תאי דואר שונים. או הפנייה לאתרים שונים. בדרך זו, לדוגמא, נדע לפי כתובת המייל אליה הגיעו הכי הרבה פניות (או זו שדרכה מכרנו הכי הרבה), מהי הגירסה המוצלחת יותר. אפשרות נוספת היא לשלב במודעות קוד שונה לכל גירסה, ולבקש מהלקוחות להראות לנו את המודעה (זה מתאים למשל לקופונים), או להקריא לנו את הקוד (זה מתאים למשל לרכישה טלפונית).
אחרי שתבינו איזה עיתונים מביאים לכם תוצאות טובות יותר, איזה כותרות עדיפות, וכו', המשיכו לפרסם רק את הגירסה המוצלחת יותר. בדרך זו תשיגו הרבה יותר פניות, ותגדילו את ההכנסות שלכם. ואם תתמידו למדוד את השוק באופן שוטף, לאט לאט תרכשו ניסיון והבנה עמוקה - מה עובד ומה לא עובד, מה משכנע יותר את הלקוחות שלכם, מה מביא אותם אליכם, ואולי גם, איך הם, בעצם, חושבים.
ליווי וייעוץ עסקי
מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, [email protected].
מידע משלים
- אימון אישי
- ייעוץ להשבחת העסק
- חמשת היסודות של ניהול תכליתי
- מאגר מאמרים
- עלון זוזון - לעצמאים ובעלי עסקים