If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

      | גיליון מס. 98 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


אנושומטריה

בדוק את רמת הביקוש בישראל למקצוע שלך

דו"ח משרות בחברת מנפאואר

  • מנהלי מש"א | משרות פנויות כיום - 10 | מחפשי עבודה - 87 |
  • רכזי מש"א וגיוס | משרות פנויות כיום - 9 | מחפשי עבודה - 106 |
  • מנהלי הדרכה | משרות פנויות כיום - 3 | מחפשי עבודה - 22 |
    • מחפשי עבודה = מועמדים שפנו למנפאואר ב-3 החודשים האחרונים ולא עברו השמה
    • נלקח מתוך מאגר מנפאואר, המעודכן לתאריך 10/10/2012
    • המאגר מכיל גם מחפשי עבודה שמצאו עבודה אך טרם עדכנו את מנפאואר
       
  •  

     

  • אתר מנפאואר: http://manpowerprofessional.co.il

כיכר אתרים

אתר ששווה לבקר בו

TED


באתר
TED ניתן  לצפות בהרצאות מעוררות השראה, המוצגות בכנסים של TED, הנחשבים כבימה המפורסמת ביותר בעולם להצגת רעיונות. השם TED נגזר מראשי התיבות של המילים: טכנולוגיה (Technology), בידור (Entertainment) ועיצוב (Design). ארגון TED, שנוצר במקור למטרות רווח, שינה עם השנים את ייעודו, והפך לארגון ללא מטרות רווח, שעניינו המוצהר והבלעדי הוא "רעיונות ששווים הפצה".

הגישה לאתר TED חופשית לכל מי שמתעניין בהרצאות המאלפות המוצגות בו. המציגים הינם בחלקם המובילים העולמיים בתחומים שונים, בחלקם ידוענים (לדוגמא - מג ראיין ובוֹּנוֹ), ובחלקם מרצים מדהימים שאינם מפורסמים אך נבחרו בקפידה.חלק מההרצאות באתר תורגמו על-ידי מתרגמים מתנדבים מכל רחבי העולם ל-82 שפות, לרבות עברית. הודות לאיכות ההרצאות והמרצים של TED, זכה האתר עד כה ליותר מ-200 מיליון כניסות.

ניתן לבחור מבין אלפי ההרצאות המוצגות באתר TED הרצאות לפי נושאים שונים, ולפי מילות מפתח. קטגוריית העסקים באתר TED עשויה לעניין אתכם במיוחד, ומכילה כיום מעל 220  הרצאות שניתן להשתמש בהן לצרכי למידה עצמית, ולשלב בהדרכות ובאירועים למנהלים ולעובדים.

לשם דוגמא, אנו ממליצים לכם על הרצאות הבאות (המתורגמות גם לעברית):

 

 

  • עמוד הבית של האתר המוזכר: www.ted.com
  • קטגוריית העסקים של אתר TED: כאן
  • מידע על סדנאות למנהלים ולעובדים: מופיע כאן 

הדרכה אפקטיבית

טיפ שיהפוך סדנא לאפקטיבית

על אתיקה בהדרכה, די-סימולציה, ומה שביניהם

הפעם נדון בנושא רגיש אך חשוב ביותר:
האם מותר להסתיר מהמשתפים בקבוצה את המטרה האמיתית של הפעלה על מנת לייצר השפעה אפקטיבית יותר ללמידה בקבוצה, ומהן ההשלכות לכך.

 

לפעמים, במטרה להמחיש נקודה מסוימת, מדריך ישתמש בהפעלות (סימולציות) בעלות מטרות סמויות, ולא יספר את כל האמת לקבוצה על מטרת התהליך שהם הולכים לעבור. תהליך מסוג זה נקרא די-סימולציה, ונחשב לפי מחקרים רבים כבעל אפקט למידה חזק בהרבה מכל סימולציה רגילה שתעבור הקבוצה.

לדוגמא: לאחרונה צפיתי בסדרת טלוויזיה בה בית ספר החליט ללמד תלמידים לקח על נהיגה תחת השפעת אלכוהול. בית הספר הודיע לתלמידים כי בתאונת דרכים, שהתרחשה בלילה הקודם, נהרגו מספר מחבריהם לספסל הלימודים עקב נהיגה בשכרות. הדבר גרם לטראומה גדולה בקרב התלמידים, אך, בהמשך יום הלימודים, התלמידים שכביכול "נהרגו" בתאונה הופיעו בבית-הספר לבושים בשחור. לאחר מכן, ההנהלה הודיעה כי זה היה תרגיל שנועד להמחיש את ההשלכות של נהיגה תחת אלכוהול. מצד אחד, המסר הובר לתלמידים היטב, אך מצד שני נוצרו גם מספר השלכות שליליות שהשפיעו על התלמידים ויחסם לבית הספר. השאלה העולה ממקרה קיצוני שכזה היא: האם נכון להשתמש בהפעלות מסוג זה?



  • הבעייה: כשמסתירים את האינטרסים האמיתיים העומדים מאחורי הפעלה מסוימת, האמון בין המנחה לקבוצה עשוי להיפגע, דבר שעלול לגרור עימו את ההשלכות הבאות:
     
    • פגיעה בתקשורת הבין-אישית שנוצרה בקבוצה, וגם בתקשורת התוך-אישית.
    • פגיעה בשיתוף הפעולה בין חברי הקבוצה עם המנחה
    • סירוב לבצע הפעלות נוספות עקב חוסר אמון במנחה
    • פגיעה בשלבי התפתחות הקבוצה, ובחוזה הפסיכולוגי שנבנה
  • להלן מספר הצעות להתמודדות עם הבעייה:
     
    • נסו להכיר את המשתתפים ככל שניתן בשלב ההיכרות הראשוני בסדנא. עשו זאת, למשל, אם מדובר בסדנא של מספר מפגשים. במידת האפשר, הכינו שיעורי בית על המשתתפים גם לפני הסדנא.
    • לאחר מכן, שיקלו בזהירות האם הפגיעה באמון הקבוצה עקב ההפעלה שתכננתם, תהווה הפרת אמון משמעותית. אל תתביישו לבקש את עצתם של אנשי מקצוע אחרים לגבי סוגיה זו, ורק לאחר מכן לקבל החלטה מושכלת.
    • בתחילת העבודה עם הקבוצה, במהלך תיאום הציפיות וביסוס החוזה הפסיכולוגי לעבודה הקבוצתית, וודאו היטב (גם אם בצורה מרומזת) האם הקבוצה מאפשרת סוג כזה של הפעלה.
    • ניתן גם לציין בתחילת המפגש בו תתקיים הדי-סימולצייה, כי התרגילים וההפעלות שיבוצעו במפגשים הם למטרות למידה בלבד ויכול להיות כי לפעמים לא כל המידע על מטרות התרגילים יהיה גלוי להם מראש, ויתכן שינתן להם מידע חסר במהלך חלקים שונים של הסדנא.
    • בסיומה של הפעלת די-סימולציה, דאגו להסביר היטב את מטרת ההפעלה, וקחו אחריות על מעשיכם.
    • לאחר סיום ההפעלה, בקשו מהמשתתפים לומר בסבב כיצד השפיעה עליהם חוסר הידיעה, ומה ניתן ללמוד מכך.
    • שבחו את הקבוצה על השתתפותם במשימה, אך לא בהגזמה.

     

  • לסיכום: שימוש בהפעלות מסוג די-סימולציה מאוד שנוי במחלוקת. יש לבחון היטב מתי כמנחים נוכל לחצות את הקווים האדומים של הקבוצה ואת האתיקה הקבוצתית, ורק לאחר מכן לקבל החלטה מושכלת.

  • מאמרים נוספים בנושא הדרכה אפקטיבית: כאן

מתנה מדליקה

כשנגמרו הרעיונות למתנה מקורית לעובדים משרדיים

פתקי תזכורת (ממו) בעיצוב פירות

המתנה: פתקי ממו (MEMO) המעוצבים בצורת פירות.
פירוט: מתנה משרדית מקורית, שימושית ולא יקרה מידי  - פתקי ממו לתלישה בעיצוב מרהיב של פירות: תפוח, אגס, רימון, קי-ווי, אבטיח ותות. במקום תזכורת על ריבוע הנייר הסטנדרטי, מאפשרים לרשום על פלחי פרי. ניתן גם לקנות יותר מפרי אחד, ולהגיש כמתנה בעיצוב מאוד משעשע של סלסילת פירות.
למי? לכל מי שעובד במשרד, ובייחוד אם הוא חובב עיצוב.
מחיר: 10 ₪ לכל פרי, לא כולל דמי משלוח
להשיג באתר: OroTrading

 

  • למען הסר ספק: המתנות במדור זה הינן המלצה אישית שלנו, ואיננו מתוגמלים עליה.

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.