If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

      | גיליון מס. 69 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


הפעלה קבוצתית

שיטה להפעיל אחרים

הובלת העיוור  

מדובר בהפעלה די מוכרת, שמומלץ לשלב בסדנאות לצוות אנשי השירות והמכירות בחברתכם.

הוציאו את כל המשתתפים מהחדר, ובנו מסלול מכשולים מכיסאות, שולחנות, דפים המונחים על הריצפה, ועוד .בקשו מהמשתתפים להתחלק לזוגות כשהאחד יוביל את בן זוגו כשעיניו מכוסות.  הנחו כל מוביל להעביר את המוּבָל מעל המכשולים, ואל המטרה (קצה מסלול המכשולים) בדרך הטובה ביותר למוּבָל, ובלי שייפגע במכשולים.

כל זוג מבצע את התרגיל בתורו, כשאלו שסיימו מתפקדים כמתצפתים.
לאחר מכן מקיימים דיון בנושאים הבאים:

שאלות למוּבָלים:
-  האם נתתם אמון במוביל?
-  האם הייתם מוכנים לחזור על המשימה עם אותו מוביל?

שאלות למובילים:
האם התאמתם את עצמכם לצרכי המוּבָל (כלומר, האם מישהו שאל את בן זוגו: "איך לך נוח שאוביל אותך?")
האם דאגתם לבסס ביטחון אצל המוּבָל בדרך ההובלה שלכם?

דיון קבוצתי:
השוואה בין ה"עיוור" ללקוח: בשני המקרים לאחד מהאנשים אין מידע מלא על הארגון שמספק את השרות, ועל מה שקורה "מאחורי הקלעים", ולכן עליו לתת אמון בנותן השרות, שהוא אכן מוביל אותו בדרך הטובה ביותר עבורו כלקוח.  כך, ניתן להקביל את ההתנהלות בתרגיל זה לאופי העבודה הנדרש של אנשי השירות והמכירות אל מול הלקוחות.

הצלחה במשימה מותנית בביצוע השלבים הבאים:
1.  יצירת אמון בעזרת שיחת קירבה (small talk)
2.  איתור צרכים ע"י תשאול
3.  הסבר מדויק ואסרטיבי (לא אגרסיבי) על השרות/המוצר
4.  וידוא הבנה (שוב - בעזרת שאלות)

תרגיל זה מסייע להטמיע גישה שירותית נכונה בקרב אנשי שרות, מכירות (וגם בקרב מנהלים), בדרך מהנה ומועילה. אנחנו מאחלים לכם בהצלחה ביישומו!

מסדרונות החוק

הערות והארות על דיני עבודה

זהירות! האזנה חוקית


היום, כשכמעט בכל בית קפה יש חיבור לאינטרנט אלחוטי, עצמאים רבים בוחרים למקם את משרדם בבית קפה ולחסוך דמי שכירות. גם אם יש להם משרד, שכירים ועצמאים רבים מקיימים פגישות עסקים במסעדה או בבית קפה.

כולנו נוהגים להיפגש עם חברים ומכרים בבתי קפה, מסעדות, פאבים, ברים. ועוד יותר מזה - אנחנו מדברים בטלפון הנייד בכל מקום.

אנו מרוכזים בשיחה "אישית" כביכול, ולא ערים לכך כי למעשה השיחה מתקיימת במקום ציבורי, והמידע הרגיש שאנו מעבירים לבן שיחנו, או שהוא מעביר לנו, בדבר עסקים, עבודה או מצב בריאותי, עלול להגיע גם לאוזניים נוספות...

כך לדוגמא, מעסיק חשד בשני עובדיו כי עומדים להקים חברה מתחרה בניגוד להתחייבות שהיו חתומים עליה. הוא החליט לבדוק את חשדו זה ולשלוח חוקרים להתחקות אחרי מעשיהם של שני העובדים. העובדים נפגשו מחוץ למקום העבודה - בבתי קפה ובמסעדות - על מנת לדון בעניינים שונים. במקביל, תיעדו החוקרים - בתרשומת, באודיו ובוידאו - את השיחות שקיימו השניים בבתי הקפה ובמסעדות. את התיעוד האמור הגיש המעסיק כחלק מהראיות כנגד העובדים בהליך שמתנהל בין הצדדים בבית הדין לעבודה.

העובדים התנגדו, והגישו בקשה שלא להתיר שימוש בתיעוד השיחות האישיות ביניהם.

בית הדין האזורי לעבודה דחה את בקשתם של העובדים, משום שלא ראה בתיעוד מפגשים במקומות ציבוריים בגדר האזנת סתר או פגיעה בפרטיות. בקשת רשות ערעור על ההחלטה נדחתה על-ידי בית הדין הארצי לעבודה. לפיכך, תיעוד השיחות שביצעו השניים בבתי קפה ובמסעדות ישמש כחלק מחומר הראיות של המעסיק לצורך הוכחה כי עמדו להקים עסק מתחרה, שלא כדין.

לכן, בפעם הבאה שאתם מקיימים פגישה עסקית בבית קפה או במסעדה, חישבו היטב על המידע שאתם מוסרים במהלך הפגישה, כי אתם לא יודעים מי עוד מאזין לכם...

[עב (ת"א) 2146/07 עציוני אריה ואח' – כים ניר שירותי תעופה בע"מ ואח' (ניתן 27.1.2010; טרם פורסם); בר"ע (ארצי) 131/10 כים ניר שירותי תעופה בע"מ – אריה עציוני (ניתן 16.3.2010; טרם פורסם)]. 

  • המדור נכתב על-ידי מירה-בל גזית, עורכת-דין ומגשרת, דיני עבודה ופנסיות - www.gazit-law.com
  • לתגובות או לשאלות - לחצו כאן

כן לציטוט

משפט שניתן להשתמש בו

 

"התכנסות יחד היא התחלה. הישארות יחד היא התקדמות. עבודה יחד היא הצלחה."
הנרי פורד

מזון למחשבה

מקום טוב לאוכל ולפגישות עסקיות

כתית

כתובת: רח' היכל התלמוד 4, ת"א. טלפון:03-5107001  | למידע נוסף
עיצוב:
אוכל:
שרות:
= מעולה = סביר = גרוע
מה? ארוחת הטעימות הכי טובה והכי מפתיעה בישראל, בניצוחו של השף מאיר אדוני.
למה? למי שרוצה פינוק אמיתי, לו ולאורחיו, בפחות מ-200 ש"ח לסועד (לא כולל שתייה...).
תפריט טעימות: מרק קרם חצילים, טרטר דג-ים, ברוסקטת מח עגל, בס בגריל פחמים, ראגו שוק אווז,
סורבה ג'ין וטוניק, ועוד מנות גאוניות, ההממממ....
מתי: תפריט הטעימות מוגש בימי שבת וראשון, בין השעות 19:00-22:00, ועלותו 195 ש"ח לסועד
.

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.