If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

      | גיליון מס. 28 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


פרופיל

קרא על מנהלים בתחום בחברות אחרות

אורית טרומפר-סלע, מנהלת משאבי-אנוש אזורית, קומברס

  • מס' עובדים בחברה: כ-5,000 עובדים בישראל ובעולם
  • מס' עובדים במשאבי אנוש: כמה עשרות
  • מתמקדים ב: שירותי ערך מוסף לתעשיית הטלקומוניקציה כגון תאים קוליים,SMS וכד'.
  • אני בתפקיד: שנתיים
  • איך הגעתי לתפקיד: עבדתי בתפקיד של מנהלת גיוס 6 שנים - בחברת הייטק אחרת (אורבוטק), והחלטתי להתקדם לתפקיד מאתגר של מנהלת משאבי אנוש בארגון חדש.
  • אוהבת בתפקיד: אני הכי אוהבת את האנשים שאני עובדת איתם. ישנה קבוצה רב-תרבותית ורב-לאומית, וזה מאוד מעניין לייצר סביבה ארגונית אפקטיבית וגלובלית. יש תחושת סיירת בתת-הארגון בו אני מטפלת, כיוון שישנם הרבה אנשי מכירות, ניהול פרויקטים ותמיכה טכנית - הנמצאים במקומות שונים בעולם - ותפקידם לבצע את המשימות העסקיות החשובות של הארגון. אני מרגישה שאני עושה דברים עבור האנשים, ואם אני אוהבת אותם אז אני אוהבת את התפקיד שלי. בנוסף, אני גם מאוד אוהבת את החלק של להפגיש בין האנשים, הדעות והמטרות.
  • הכי קשה לך בתפקיד: בגלל האופי של העסק הגלובלי לעיתים קיימים קשיים מול מנהלים בקיום תהליכי שגרה ניהולית, כמו פורומים ניהוליים, וכד'. המנהלים והעובדים פשוט מפוזרים בעולם, ולכן צריך לסייע להם לנהל שגרות ניהוליות. זהו אתגר מאוד גדול.
  • המטרות שאני רוצה להשיג: העסק שלנו נמצא בצמיחה מתמדת, וכתוצאה מכך מצטרפים לארגון הרבה מאוד אנשים. ישנו צורך לעזור למנהלים צעירים לגדול מהר, לבנות מבנה ארגוני מתאים, ולבנות תוכניות הדרכה שיסייעו לעובדים ולמנהלים החדשים להיכנס לתפקיד ולארגון בצורה המהירה והטובה ביותר. אלה הם המטרות העיקריות שלי.
  • סדנאות אפקטיביות שעברנו: אחד מתפקידי הוא לייעץ למנהלים, ולכן אני כרגע נמצאת בקורס ייעוץ המועבר אצלנו פנימית בארגון. אני מרגישה שקורס זה מאוד תורם ומשמעותי עבורי.
  • ספר מקצועי מומלץ: "עכשיו גלה את חוזקותיך", מאת מרקוס בקינגהם, בהוצאת מטר. מידע על ספר זה תוכלו למצוא ב: www.strengthfinder.com. ניתן לרכוש אותו בעברית, בין היתר, ב- ibooks | dbook.

  • מעוניינים להתראיין? צרו קשר
  • למידע על סדנאות פיתוח מנהלים: ראו חוברת סדנאות פיתוח מנהלים
  • מאמר על גישה כוללת לפיתוח מנהלים: ראו כאן

ספרים רבותי

ספר שמומלץ לקנות למנהלים

QBQ! - השאלה שמאחורי השאלה / ג'ון ג' מילר / הוצאת אופוס

מנהיגות

התפרסם במגזין TheMarker, יולי 2006, בטור "תולעת ספרי ניהול"
את הטור כותב ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

ג'ון ג' מילר הוא נואם מחונן, מצחיק בטירוף, ומרצה לתאגידים בכל העולם על נושא אחד בלבד: לקיחת אחריות אישית. השיטה שהוא פיתח כוללת מעבר משאלות "שליליות" - המטילות את האחריות על אחרים, לשאלות "חיוביות" - המובילות לעשייה במקום לקיטורים. הספר שלו, QBQ! (השאלה שמאחורי השאלה), יצא כעת לאור בעברית, ולמרות שהכריכה שלו אינה נראית מפתה, הוא מומלץ מאוד לקריאה.

ג'ון גילה, שקיימות שאלות שליליות, שרוב האנשים נוטים להציף ברגע שהם נקלעים למצבים בעייתים בעבודה או בחיים הפרטיים, ולהאשים בעזרתם אחרים. מדובר בשאלות המתחילות במילים "למה" (למה אני צריך לטפל גם בזה? למה משלמים לי כל כך מעט?), "מי" (מי השאיר כאן לכלוך? מי אשם בזה שהמשלוח איחר?) ו-"מתי" (מתי יספרו לי את האמת? מתי הלקוח יחזיר כבר צלצול?). שאלות אלה מאפיינות חשיבה של קורבן, ומתמקדות בבעיות ולא בפתרונות. הן יוצרות מעגל של אשמה. העובד מאשים את המנהל שלו, שמאשים את ההנהלה, שמאשימה את הממשלה, שמאשימה את האזרחים, שמאשימים את מערכת החינוך, שמאשימה את ההורים, שמאשימים את בני-הנוער, שמאשימים את... העולם. כמה אנשים נדרשים על מנת לקטוע את המעגל האשמה הזה? התשובה של ג'ון: מספיק אחד!

על מנת לעבור מהאשמות ללקיחת אחריות אישית, ממליץ ג'ון להשתמש בשאלות המתחילות במילים "מה" ו-"איך", ונמשכות עם המילה "אני" ועם פועל כלשהו (איך אני יכול לתרום לשיפור התקשורת? מה אני אעשה כדי לשפר את המכירות?). אלה שאלות שלרוב לא מגיעים אליהם, כי נוח יותר להטיל את האחריות על האחרים, בעזרת שאלות שליליות. ג'ון מסביר שעל מנת לשנות את המעשים שלנו, ולקחת אחריות אישית, אנחנו צריכים תחילה לשלוט במחשבות שלנו, לבלום את השאלות השליליות ולהעלות את השאלות החיוביות. התגמול על כך רב, מציין ג'ון, שכן אנשים שמצליחים לעשות זאת, ולתרום במקום לקטר, הופכים למנהיגים טבעיים, אהודים יותר על חבריהם, ומצליחים ונהנים יותר גם בעבודה וגם בחיי המשפחה.

הספר עצמו הוא מסוג הספרים הקולחים והמשעשעים שניתן לקרוא בנשימה אחת. למעשה, במהלך הקריאה סביר שתרגיש כאילו אתה משתתף בסדנא מרתקת. ואכן, הספר הינו העתק, כמעט מדוייק, של ההרצאה של ג'ון, אותה ניתן לשמוע באנגלית, במלואה, באתר www.qbq.com, ואף לראות קטעים נרחבים ממנה בוידאו. ההומור שם עובד אפילו טוב יותר, אז אם אתם מסתדרים עם אנגלית - אל תחמיצו את האתר.

כעת, אתם בוודאי חושבים: "נהדר! זה ספר שמאוד מתאים שאקנה לעובד שלי (או לבן שלי, או לחבר שלי, או...). זה באמת יכול לשפר אותו!" אבל התולעת ממליצה שתקראו את הספר בעצמכם, ושתקחו אחריות אישית על מה שכתוב בו. זאת יכולה להיות התחלה של ידידות נפלאה עם עצמכם ועם העולם.

  • להשיג ב: dbook
  • לרשימת ספרים מומלצים נוספים: ראו כאן.
  • למידע על סדנאות מוטיבצייה והנעת עובדים: ראו כאן (קובץ PDF) | מאמר בנושא - כאן.
  • למידע על סדנאות אינטליגנציה רגשית: ראו כאן (קבצי PDF).
  • להתאמה אישית של ספר לבעיות ניהוליות: יש לכם בעיה ניהולית ואתם מחפשים את הספר המתאים? נשמח להמליץ לכם - מתוך מאות הספרים שקראנו. לקבלת השרות (בחינם)  לחצו כאן.

חדש ב-ZOOZ

שירות טרי מבית היוצר שלנו

Key Talent - תהליך טיפוח כישרונות ניהוליים 
יצירת והשבחת העתודה הניהולית והמנהיגותית בארגון


בארגונים רבים נהוג לקיים מידי שנה תוכנית הערכה לעובדים ומנהלים, ליצור תוכניות פיתוח מנהלים, לספק ייעוץ אישי למנהלים, ולקדם אנשים לתפקידים בכירים יותר. אולם מעטים הם הארגונים שמנהלים תהליך טיפוח כשרונות (Key Talent) תוך הערכת המנהלים על סמך פרופיל מנהיגותי. פרופיל זה מאפשר לארגונים לגייס אנשים המתאימים ביותר לארגון, להעריך ולפתח את המנהלים הקיימים בצורה יעילה יותר, לחזק יכולות אישיות, ולקדם את אלה העומדים בדרישות הפרופיל הרצוי עבור הארגון. בעזרת תהליך Key Talent המשלב פרופיל מנהיגותי, ניתן לקדם תשתית ניהולית רחבה וחזקה, ולפתח שדרה ניהולית שנבחרה בקפידה, מתוך חשיבה מעמיקה, והתפתחות אישית ומקצועית המותאמת לצרכי הארגון וליכולות המנהלים בו.

ZOOZ מציעה כעת ייעוץ וסיוע לפיתוח תהליך Key Talent, לרבות איפיון של פרופילים מנהיגותיים המותאמים לצרכים שלכם, ותמיכה ביישום התהליך ובהטמעתו. תהליך זה מיועד לארגונים אשר עדיין לא יצרו קוד מנהיגותי ברור, לכאלה שמעוניינים לאתר מנהלי המפתח בארגון, וגם לארגונים אשר כבר בנו יכולות ליבה ניהוליות שעדיין לא מובנות על ידי מנהלים בשטח או לא מיושמות. התהליך מנוהל ע"י אבי פירוז, מנהל תחום ייעוץ ופיתוח ארגוני ב-ZOOZ, שסייע להטמיע תהליך Key Talent בארגונים מובילים, לרבות ב-ECI ובאמדוקס.

  • מידע נוסף על אבי פירוז: ראו כאן.
  • דף מידע על שרותי פיתוח וייעוץ ארגוני: מופיע כאן.

נקודת חן

מקום טוב לפעילות ארגונית

גולף בגעש

קיבוץ געש | 09-9515111 | אתר

מה? הכרות חוויתית עם משחק הגולף . מדובר בפעילות קבוצתית שנמשכת כשעתיים, לרבות מבוא תיאורטי,
       התנסות בהתנסות במשחק עצמו בתחנות שונות, ואפשרות לשלב תחרויות.
למה? פעילות קבוצתית חוויתית ויוקרתית, המשלבת תרבות, ספורט, והרבה ירוק בעיניים .
למי? להנהלות, לעובדים, לצוותים תחרותיים (למשל - אנשי מכירות), וללקוחות שחפצים ביקרם.
כיבוד: ניתן להזמין תפריט מגוון ולשריין אזור פרטי במסעדה הנמצאת במתחם הגולף וצופה על המסלולים .
מחיר: 165 ש"ח למשתתף, לפעילות קבוצתית של שעתיים, לרבות הדרכה, ציוד, וכו'.
שדרוג: ניתן לקיים סדנא המשלבת את פעילות הגולף עם הכשרה רלוונטית - כגון: סגנונות לימוד,
           קבלת החלטות, תחרותיות, גיבוש, עבודת צוות, מנהיגות, וכו'. לפרטים צרו איתנו קשר
.

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.