If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

      | גיליון מס. 101 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


אנושומטריה

בדוק את רמת הביקוש בישראל למקצוע שלך

דו"ח משרות בחברת מנפאואר

  • מנהלי מש"א | משרות פנויות כיום - 3 | מחפשי עבודה - 49 |
  • רכזי מש"א וגיוס | משרות פנויות כיום - 22 | מחפשי עבודה - 353 |
  • מנהלי הדרכה | משרות פנויות כיום - 2 | מחפשי עבודה - 32 |
    • מחפשי עבודה = מועמדים שפנו למנפאואר ב-3 החודשים האחרונים ולא עברו השמה
    • נלקח מתוך מאגר מנפאואר, המעודכן לתאריך 14/01/2013
    • המאגר מכיל גם מחפשי עבודה שמצאו עבודה אך טרם עדכנו את מנפאואר
       

 

 

כיכר אתרים

אתר ששווה לבקר בו

זמן כושר


תופעת חדרי הכושר במקומות העבודה תופסת תאוצה בשנים האחרונות. עובדים לוקחים שעה באמצע היום לעורר את עצמם באימון כושר קצר, וארגונים מתחילים לראות את היתרונות הרבים בכך. חדר כושר לעובדים תורם לעלייה בסיפוק ממקום העבודה, ומוביל לירידה בלחץ נפשי, להעלאת רמת הכושר והפעילות של העובדים, ולתחושת השתייכות והזדהות גבוהה יותר עם הארגון.

על מנת שתוכלו לבדוק את האפשרות להקים חדר כושר גם אצלכם בארגון, או לשדרג את חדר הכושר הנוכחי שלכם, ליקטנו כאן מספר אתרים מומלצים של ספקי פתרונות בתחום זה:

לסיכום, נאחל לכם המון בריאות והישגים.
 

 

הדרכה אפקטיבית

טיפ שיהפוך סדנא לאפקטיבית

למה כדאי לשלב משחקים והפעלות בסדנא

לא פעם מנחים ומנהלי הדרכה מתקשים לשכנע מנהלים בכירים בארגון שלהם שלמידה חווייתית אינה רק פעילות גיבוש מהנה, אלא תורמת ללימוד ולשינוי הרגלים. האם למידה חוויתית, המשלבת משחקים והפעלות, עדיפה על למידה רגילה? המידע בטור נועד לסייע לכם לשכנע אחרים שאכן עדיף לשלב הפעלות חווייתיות בסדנאות לעובדים ולמנהלים.

 

מחקרים בתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית מראים כי לשימוש בטכניקות הדרכה אינטראקטיביות חווייתיות יש פוטנציאל גדול יותר ליצור תהליך למידה אפקטיבי, וזאת בהשוואה לשימוש באמצעי הדרכה מסורתיים - הנחשבים מוגבלים מאוד. להלן מספר טיעונים בנושא זה:

  • CEST: בסיס תיאורטי שיכול לתת הסבר לשילוב משחקים והפעלות בסדנא מצוי בתיאוריה הקוגניטיבית-חוויתית של אפשטיין. לפי תיאוריה זו, הנקראת בקיצור CEST, קיימות שתי מערכות חשיבה מקבילות, המצויות באינטראקציה זועם זו: המערכת הרציונאלית והמערכת החווייתית. המערכת הרציונאלית פועלת בעיקר ברמה המודעת, ומעבדת מידע באופן אנאליטי ולוגי. זוהי מערכת מילולית בעיקרה, שלרוב מנותקת מרגשות. המערכת החווייתית היא אוטומטית, תת מודעת, הוליסטית, אסוציאטיבית, לא מילולית בעיקרה, ונמצאת בקשר הדוק עם הרגשות. המערכת החווייתית מהירה יותר, דורשת פחות מאמץ ועיבוד מידע, ולכן הינה יעילה יותר במצבים מסוימים. על פי תיאוריית CEST הפעלה של שתי המערכות בו-זמנית תביא לתוצאות הטובות ביותר בעיבוד ובהטמעה של מידע חדש.
  • אינטליגנציות מרובות: בספרואינטליגנציה רגשית, (1997),דניאל גולמן טוען כי מבחני ה-IQ אינם הפרמטר היחיד למדידת האינטליגנציה, ושלמעשה קיימים סוגי אינטליגנציה רבים נוספים החיוניים להצלחתו של אדם. בין היתר, גולמן טוען כי התובנות הרגשיות של אדם ויחסו הרגשי כלפי עצמו וכלפי העולם מהווים פרמטר חיוני נוסף (אינטליגנציה רגשית) להצלחה בחיים. בהקשר זה, ניתן לציין כי העקרונות הקשורים לאינטליגנציה רגשית נלמדים בצורה הטובה ביותר על ידי התנסות חווייתית. גולמן מראה במחקריו שאימונים מסורתיים נכשלים בחידוד האינטליגנציה הרגשית שלנו, ושלעומתם הגישה החווייתיות - אינטראקטיבית עדיפה לחיזוק האינטליגנציה הרגשית.
  • מעגל הלמידה: על-פי מודל מעגל הלמידה של קולב כל תהליך למידה למעשה מתבצע תוך מעבר דרך ארבעה שלבים: התנסות, שיקוף, הכללה,ויישום. לכן, הפעלות וסימולציות ומאפשרות התנסות המחקה את תהליך הלמידה הטבעי.
  • הפרדה: לעיתים קרובות כאשר משתתפים מגיעים לסדנא בארגון, המחשבה שלהם עדיין מועסקת בענייני היום יום שלהם, בעבודה ובבית ולא בתוכן הנלמד בסדנא.הפעלות חווייתיות מאפשרות ליצור באופן יעיל את המחיצה הנדרשת בין העולם מחוץ לסדנא לבין הפעילות העכשווית המתרחשת בסדנא

 

לסיכום: הפעלות חווייתיות מאפשרות הטמעת ידע טובה ומהנה יותר למשתתפים, הן יכולות לכלול בתוכן נושא עיקרי אחד או מספר נושאים חשובים, וניתן להתאים אותן בהתאם לזמן פעילות רצוי. ובמילם של אפלטון: "לא מתוך כפייה ילמד הנער אלא מתוך משחק" (אפלטון).

מתנה מדליקה

כשנגמרו הרעיונות למתנה מקורית לקוראים באנגלית

מילון על סימנייה

המתנה: סימנייה משולבת מילון אנגלי - אנגלי אלקטרוני.
פירוט: פריט ייחודי זה זכה במקום הראשון בתחרות מתנת השנה בבריטניה. מהיום כבר לא צריך ללכת לחפש מילון באמצע קריאת ספר באנגלית, המילון כבר כלול בסימנייה הנמצאת בספר! בסימנייה משולב מילון אלקטרוני, אנגלי-אנגלי, המכיל 38,000 הגדרות של ה-Collins English Dictionary.
למי? לכל עובד (למשל - סטודנט) או מנהל שקורא ספרים אנגלית.
מחיר: 149 ש"ח.
להשיג באתר: אישי לה ולו

 

  • למען הסר ספק: המתנות במדור זה הינן המלצה אישית שלנו, ואיננו מתוגמלים עליה.

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.