ראשיzooz-on > תכנים

האם הערכים שלך מציבים לך גבולות?

התפרסם בעבר בעלון זוזון 64, נובמבר 2010


ערכים הם כמו חבר. הם נמדדים דווקא בעת קושי, כשצצה בעיה. במקרה של ערכים - מדובר בקושי מוסרי, בדילמה מוסרית. הערכים אמורים להיות הקוד המוסרי שלנו, דרך הפעולה בה אנו מעוניינים להתנהל. כשאנו נקלעים לדילמה מוסרית הערכים אמורים להציב לנו גבולות. להגיד לנו איך לפעול, איך להתנהל. רק אם הם באמת משפיעים באופן עקבי ותמידי על דרך הפעולה שלנו, ועל ההחלטות שאנו מקבלים, יש להם תוקף. חריגה מהערכים שלנו מידי פעם - הופכת אותם ללא רלוונטיים. התפקיד העיקרי של הערכים הוא להציב גבולות דווקא במקרים בהם אנו מתפתים לפעול בניגוד לערכים שבחרנו.

דוגמא: עיתונאי עצמאי בחר לדגול בערכים של שקיפות, כנות ויושר. הוא נוהג כך גם בכתיבה העיתונאית שלו - טורח לבדוק את העובדות ואת המקורות שלו, ומתרחק מדבר שקר, מסילוף עובדות, ומכתיבה "צהובה". יום אחד, בעקבות מאמר שכתב ופרסם, תובעים אותו תביעת דיבה. הוא מתייעץ עם עורך-דין, ועורך הדין ממליץ לו לשקר לגבי מועד כתיבת המאמר במהלך המשפט הצפוי, בגלל שהשקר הזה עשוי לחלץ אותו מהפסד במשפט, ובגלל שיש סיכוי קטן מאוד, אם בכלל, שיוכלו להוכיח שהוא שיקר.

אם הערכים של העיתונאי אכן מציבים לו גבולות, דווקא בנסיבות האלה, כשהוא נקלע לצרה, הוא אמור לדבוק בהם, ולהגיד לעורך-הדין ששקר אינו בא בחשבון. אם יושר וכנות אכן חשובים לעיתונאי, הוא אמור להגיד אמת גם כשזה לא נוח, גם כשהפיתוי לשקר הוא גדול.

אם העיתונאי ידבק בערכים שלו, בוודאי תמצא דרך אחרת להגן עליו במשפט מבלי שייאלץ לשקר. בנוסף, מי שרגיל לדבוק באמת, יתקשה לשקר בעת משפט בלי שיעלו עליו. ואם יעלו על השקר שלו, האמינות שלו כעיתונאי, עליה עבר כל השנים, תפגע קשות. לכן, עדיף לעיתונאי לדבוק בערכים שלו, ולהמשיך להרגיש טוב עם עצמו ושלם עם ערכיו.

הצמדות לערכים לא אמורה להיות תמיד נוחה או קלה. אבל היא מאפשרת לנו להסתכל כל יום בראי מחדש, ולהרגיש טוב עם עצמנו. הערכים אמורים לשדר לנו ולסביבה שלנו מי אנחנו. כלומר - להגדיר אותנו. גם בעת קושי, גם בעת צרה. בדיוק כמו חבר. אחרי שבחרתם ערכים - הקפידו להיצמד אליהם!

 

_______________________________________________
מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, info@zooz.co.il
______________________________________________

 


 

לראש העמוד



 

לעצמאים ועסקים קטנים

רקע כללי
שרותים
   השבחת העסק
   הטמעת שינויים
   אימון אישי (coaching)
   סדנת הישרדות עסקית
   מעגל עסקים
   סדנאות והדרכות
תכנים
   עלון זוזון - לבעלי עסק
   עלון מאזניים - לעו"ד
   בחן את עצמך
   מאמרים
   ספרים מומלצים

יצירת קשר

כיתבו את בקשתכם:
שם:
תפקיד:
ארגון:
אי-מייל:
טלפון:

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות:
מייל: info@zooz.co.il
טלפון: 09-9585085
פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

Bookmark and Share              תנאי-שימוש             

לעוסקים באסטרטגייה, שיווק וחדשנות
סדנאות
סדנאות חדשנות שיטתית
חוברת סדנאות שיווק, שרות ומכירות
חוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות
ייעוץ וליווי
פיתוח אסטרטגייה
ניהול החדשנות
תקשורת שיווקית
אימון עסקי – business coaching
ייעוץ טכנולוגי - Ideation TRIZ
תכנים
עלון לזוז –לעוסקים באסטרטגייה שיווק וחדשנות
ספרים מומלצים – בנושאי שיווק, אסטרטגיה, חדשנות, שרות ומכירות
מאמרים
אסטרטגייה
שיווק
חדשנות
לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
סדנאות
חוברת סדנאות פיתוח מנהלים
חוברת סדנאות פיתוח עובדים
ייעוץ וליווי
ייעוץ ופיתוח ארגוני
אימון עסקי למנהלים
תכנים
עלון תזזית – לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
בחן את עצמך – שאלונים
ספרים מומלצים – בנושאי ניהול ומשאבי אנוש
מאמרים
פיתוח מנהלים
פיתוח ארגוני
ניהול ומנהיגות
אימון עסקי
מאמרים בעיתונות
לעצמאים ובעלי עסקים קטנים
שרותים
ייעוץ להשבחת העסק
סיוע בהטמעת שינויים בעסק
אימון אישי לבעלי עסקים
מעגל עסקים
סדנאות והדרכות לעסק
תכנים
עלון זוזון – לעצמאים ולבעלי עסקים
בחן את עצמך – ניתוח העסק
ספרים מומלצים - לעסקים
מאמרים
חמשת היסודות של ניהול תכליתי
אלמנט האדמה – בחירת החזון
אלמנט המים – ניהול ופיתוח המשאב האנושי
אלמנט העץ – ניהול התקשורת השיווקית
אלמנט האש – ניהול הלקוחות
אלמנט המתכת – ניהול פיננסי
אודות ZOOZ
פרופיל חברה
הצוות של ZOOZ
הלקוחות של ZOOZ
המלצות על ZOOZ - חדשנות שיטתית
המלצות על ZOOZ – פיתוח מנהלים
סיפורי הצלחה
דרושים ב-ZOOZ
חדשות - כנסים והרצאות
חדשות – לקוחות ופרוייקטים
חדשות – שרותים ומוצרים
חדשות - חדש באתר
Compass – ייעוץ כלכלי והבראת עסקים
הרשמה לאתר
חיפוש באתר
מפת האתר
אנגלית – English site
יצירת קשר