ראשיzooz-on > תכנים

חשיבות החזון בעסק שלך

התפרסם בגיליון מספר 1 בעלון זוזון
מאת: אורלי אדלר-ניזרי, מנהלת zooz-on  

האם כתבת אי פעם את החזון של העסק שלך ואת המטרה שלשמה הוא קיים? החזון הוא העתיד של העסק, בהעדר חזון מוגדר וברור יסבול העסק מחוסר איזון, אחת ההשלכות של מצב זה תהיה פגיעה בצמיחה העקבית של העסק.   

פיטר דרוקר אמר: "הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד - היא ליצור אותו". אם נבדוק את עצמנו לאור אמירה זו, נבין כי אנו חייבים לבחור את תמונת המצב העתידית של העסק שלנו, עוד בהתהוותו, על מנת שנוכל להוליך אותו לעברה, עד להשגתה במציאות. שאם לא כן, לאיזה כיוון נוביל את העסק? האם הכיוון ישתנה בכל פעם? ללא חזון העסק יסבול מתנודות ומחוסר יציבות.

החזון - הוא המצב העתידי של "שיא ההצלחה" אליה אנו שואפים להגיע. ברגע שהגדרנו אותו, הוא הופך להיות כלי החשיבה מרכזי, הרעיון המנחה, הכיוון הברור, אליו תמיד נשאף ואותו נרצה לממש. זו גדולתו ובכך טמון כוחו. הנסיעה לכיוונו מאפשרת לנו לעלות על ה'כביש הראשי', על 'דרך המלך', מבלי לסטות לכבישים מקבילים ולדרכים חלופיות. כך כמובן, גם הסיכוי שלנו להגיע למקום, ראשונים ובזמן, גבוה בהרבה משל מתחרינו המגששים בדרכם.

דוגמא: שני שותפים במשרד רואי חשבון מצאו עצמם, לאחר 10 שנות פעילות, במצב בעייתי. הם אומנם הרוויחו יפה וראו פרי בעמלם, אך העבודה נעשתה קשה משנה לשנה, המאמצים שהושקעו היו מעל ומעבר ליכולתם, העובדים היו ממורמרים והאווירה במשרד היתה עגומה.

בירור מעמיק עם השניים העלה כי הם מעולם לא ישבו יחד ודנו בחזון העסקי והאישי שלהם. הסתבר שכל אחד מהם משך לכיוון שונה, ושאף למטרה המנוגדת לזו של שותפו. האחד רצה להגדיל את ההכנסות והרווחים מהר ככל הניתן, במטרה למכור את החברה, ולצאת לחופשה לזמן בלתי מוגבל. השני תכנן להפוך את החברה למפעל חיים לו ולילדיו.

מובן שדרך הניהול, המסרים לעובדים ואופן ההתנהלות של כל אחד מהם פנתה לכיוון אחר, לכביש צדדי, אשר לעולם לא יוכל להובילם להשגת החזונות במשותף. ישיבה עם שני השותפים, ובניית חזון משותף, היא שאפשרה להם לעלות חזרה על המסלול ולמנף את העסק לכיוון ברור של הצלחה.

_______________________________________________
מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, info@zooz.co.il
______________________________________________

 

לראש העמוד



 

לעצמאים ועסקים קטנים

רקע כללי
שרותים
   השבחת העסק
   הטמעת שינויים
   אימון אישי (coaching)
   סדנת הישרדות עסקית
   מעגל עסקים
   סדנאות והדרכות
תכנים
   עלון זוזון - לבעלי עסק
   עלון מאזניים - לעו"ד
   בחן את עצמך
   מאמרים
   ספרים מומלצים

יצירת קשר

כיתבו את בקשתכם:
שם:
תפקיד:
ארגון:
אי-מייל:
טלפון:

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות:
מייל: info@zooz.co.il
טלפון: 09-9585085
פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

Bookmark and Share              תנאי-שימוש             

לעוסקים באסטרטגייה, שיווק וחדשנות
סדנאות
סדנאות חדשנות שיטתית
חוברת סדנאות שיווק, שרות ומכירות
חוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות
ייעוץ וליווי
פיתוח אסטרטגייה
ניהול החדשנות
תקשורת שיווקית
אימון עסקי – business coaching
ייעוץ טכנולוגי - Ideation TRIZ
תכנים
עלון לזוז –לעוסקים באסטרטגייה שיווק וחדשנות
ספרים מומלצים – בנושאי שיווק, אסטרטגיה, חדשנות, שרות ומכירות
מאמרים
אסטרטגייה
שיווק
חדשנות
לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
סדנאות
חוברת סדנאות פיתוח מנהלים
חוברת סדנאות פיתוח עובדים
ייעוץ וליווי
ייעוץ ופיתוח ארגוני
אימון עסקי למנהלים
תכנים
עלון תזזית – לעוסקים במשאבי אנוש והדרכה
בחן את עצמך – שאלונים
ספרים מומלצים – בנושאי ניהול ומשאבי אנוש
מאמרים
פיתוח מנהלים
פיתוח ארגוני
ניהול ומנהיגות
אימון עסקי
מאמרים בעיתונות
לעצמאים ובעלי עסקים קטנים
שרותים
ייעוץ להשבחת העסק
סיוע בהטמעת שינויים בעסק
אימון אישי לבעלי עסקים
מעגל עסקים
סדנאות והדרכות לעסק
תכנים
עלון זוזון – לעצמאים ולבעלי עסקים
בחן את עצמך – ניתוח העסק
ספרים מומלצים - לעסקים
מאמרים
חמשת היסודות של ניהול תכליתי
אלמנט האדמה – בחירת החזון
אלמנט המים – ניהול ופיתוח המשאב האנושי
אלמנט העץ – ניהול התקשורת השיווקית
אלמנט האש – ניהול הלקוחות
אלמנט המתכת – ניהול פיננסי
אודות ZOOZ
פרופיל חברה
הצוות של ZOOZ
הלקוחות של ZOOZ
המלצות על ZOOZ - חדשנות שיטתית
המלצות על ZOOZ – פיתוח מנהלים
סיפורי הצלחה
דרושים ב-ZOOZ
חדשות - כנסים והרצאות
חדשות – לקוחות ופרוייקטים
חדשות – שרותים ומוצרים
חדשות - חדש באתר
Compass – ייעוץ כלכלי והבראת עסקים
הרשמה לאתר
חיפוש באתר
מפת האתר
אנגלית – English site
יצירת קשר