If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

| גיליון מס. 95 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


אנושומטריה

בדוק את רמת הביקוש בישראל למקצוע שלך

דו"ח משרות בחברת מנפאואר

  • מנהלי מש"א | משרות פנויות כיום - 5 | מחפשי עבודה - 32 |
  • רכזי מש"א וגיוס | משרות פנויות כיום - 24 | מחפשי עבודה - 209 |
  • מנהלי הדרכה | משרות פנויות כיום - 0 | מחפשי עבודה - 0 |
    • מחפשי עבודה = מועמדים שפנו למנפאואר ב-3 החודשים האחרונים ולא עברו השמה
    • נלקח מתוך מאגר מנפאואר, המעודכן לתאריך 05/07/2012
    • המאגר מכיל גם מחפשי עבודה שמצאו עבודה אך טרם עדכנו את מנפאואר
       
  •  

    Facebook Twitter More...    

     

  • אתר מנפאואר: http://manpowerprofessional.co.il

כיכר אתרים

אתר ששווה לבקר בו

מי מתנדב?


רוצים להיות ארגון התומך בהתנדבות לטובת הקהילה? לטפח בקרב העובדים והמנהלים ערכים של מוסר ורוח טובה?
במחקר של חברת Deloitte אשר נועד לבחון את הקשר שבין התנדבות במסגרת מקום העבודה ובין שימור עובדים מדור ה-Y בחברה עסקית, נמצא כי מעורבותם של העובדים הללו בתוכניות התנדבות, יכולה בפירוש לסייע לשימורם במקום העבודה. בנוסף, במחקר גם נמצא קשר משמעותי בין מעורבות העובדים בתוכניות התנדבות לבין תפיסתם של העובדים את מקום העבודה כמקום בעל תרבות ארגונית חיובית אשר מעודדת מוטיבציה בעבודה.

אתר רוח טובה ואתר חברה טובה מרכזים עבורכם מגוון רחב של פעילויות התנדבות, בכל תחום ואזור בארץ. שני האתרים נוחים מאוד להתמצאות, ומכילים כתבות ומידע שימושי על עמותות המחפשות עזרה בגיוס נוסף של מתנדבים.

הצטרפו גם אתם לאחת מהחברות הרבות אשר מבצעות ימי התנדבות כלל חברתיים, ומעודדות את עובדיהם להתנדב לאורך השנה. היכנסו לאתרים רוח טובה וחברה טובה, והיפכו גם את הארגון שלכם לחלק ממעגל הנתינה. מומלץ בחום לכל אנשי משאבי האנוש והרווחה.

 

Facebook Twitter More...    

 

הדרכה אפקטיבית

טיפ שיהפוך סדנא לאפקטיבית

נוכח נפקד: איך להפעיל שתקנים?

בהמשך למדור הקודם, שדן במשתתף המשתלט על מהלך הדיון בסדנא, הפעם נעסוק במקרה ההפוך, ונדבר על המשתתף השתקן, שכמעט ואינו מורגש.

  • הבעיה: משתתפים ששותקים, או ממעיטים מאוד בדיבור, במהלך דיונים בסדנא. הפעלתם מהווה אתגר קשה עבור המנחה. הנטייה הטבעית היא להתעלם ממשתתפים אלה, וזאת, כמובן, תהיה טעות. כאשר משתתף ביישן, או בוחר מסיבה אחרת לא להשתתף, אנחנו מפסידים את הדעה שלו, העשויה להוות תרומה חשובה לדיון הקבוצתי, ולהרחיב את מגוון הדעות והרעיונות שמעלים המשתתפים. בנוסף, כשיש "נוכחים נפקדים" הדינאמיקה הקבוצתית עשויה להיפגע. וגרוע מכול - השתיקה של משתתף אחד עלולה "להדביק" גם משתתפים אחרים, דבר שעשוי לפגום גם ביכולת ההדרכה ובהרגשה הטובה של המנחה עצמו.
  • להלן מספר הצעות שונות לפתרון הבעיה:
     
    • נסו להכיר המשתתפים ככל שניתן בשלב ההיכרות הראשוני בסדנה, ובמידת האפשר עשו שיעורי בית על המשתתפים גם לפני הסדנה. לאחר מכן, בהמשך הסדנה, דאגו לשאול את המשתתף השקט שאלות ישירות הקשורות לתחומי המומחיות והעניין שלו.
    • בתחילת המפגש, בקשו מהמשתתפים לכתוב משהו על גבי כרטיסים (לדוגמא - את חששותיהם, הערות שיש להם על נושא הפעילות, הצעות יצירתיות לגבי הנושא, או כל דבר שימושי אחר). מיינו לפי נושאים את מה שנרשם בכרטיסים, והנחו על חלק מנושאים אלה דיון.
    • הפחיתו את רמת החרדה של משתתפים ביישנים באמצעות דיונים בתתי-קבוצות.
      לדוגמא: חלקו את הקבוצה לעבודה בזוגות,
      על מנת לבצע שיתוף ראשוני של רעיונות ודעות, ובהמשך בקשו מכל זוג להציג סיכום של הדיון שנערך ביניהם.
    • שתפו את כולם בסבב: בקשו מהמשתתפים לערוך דיון בסבב, בו לכל משתתף יש דקה להציג את דעותיו לגבי הנושא שהועלה בדיון.
    • אם מדובר בסדנא בת מספר מפגשים, ניתן לפני תחילת המפגש לדבר עם משתתף שהתגלה במפגש הראשון כשתקן, להסביר לו למה חשוב שהוא ישתתף בדיון, וביחד איתו לתכנן טקטיקות שיגדילו את רמת ההשתתפות שלו בסדנה. אם מדובר בסדנא חד פעמית, ניתן לנסות לעשות זאת גם במהלך ההפסקה הראשונה.
    • פנו למשתתף השתקן בהפסקה, קחו אותו הצידה, ובררו איתו למה הוא ממעט להשתתף. ייתכן שהתשובה מאוד תפתיע אתכם, ומאוד ייתכן שהקרח יישבר. בדרך זו תוכלו, לדוגמא, לגלות משתתפים עוינים (לפעילות או למנחה), ולנסות לשנות את הרגשתם.
    • חזקו את ההערות שהמשתתף השתקן תרם לדיון, על מנת לעודד אותו לדבר.
    • הרבו להשתמש בשמו של המשתתף השתקן וערבו אותו בדיון. שאלו את דעתו, ובקשו ממנו להגיב לדעות ולהצהרות של משתתפים אחרים בקבוצה.
    • נסו את השיטות השונות, והתמידו באלה שעובדות עבורכם. בהצלחה!

 

 

Facebook Twitter More...    

  • מאמרים נוספים בנושא הדרכה אפקטיבית: כאן

מתנה מדליקה

כשנגמרו הרעיונות למתנה מקורית לאנשי ספר ושוחרי עיצוב

מדף ספרים "מרחף"

המתנה: מדף ספרים שאינו גלוי לעין.
פירוט: מרשים את האורחים, וגורם לספרים להיראות תלויים באוויר כבמעשה קסמים!  הספרים מסתירים את המדף, ונראים כאילו הם צפים באוויר, בצמוד לקיר... את המדף מחברים לקיר (בעזרת  2 ברגים) ואחרי ששמים עליו ספרים הוא נעלם לגמרי, ויוצר תחושה קסומה ואסתטית. המדף עשוי פלדה, מתאים לתלייה על כל קיר, ויכול להחזיק עד 6.8 קילו של ספרים.
למי? לאנשי סֶפֵר ולאוהבי עיצוב.
מחיר: 79 ש"ח
להשיג באתר: look

Facebook Twitter More...    

 

  • למען הסר ספק: המתנות במדור זה הינן המלצה אישית שלנו, ואיננו מתוגמלים עליה.

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.