If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

      | גיליון מס. 55 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


פרופיל

קרא על מנהלים בתחום בחברות אחרות

ראיון סיכום עם סיום התפקיד-

ענת ויילר גור-אריה, מנהלת משאבי אנוש, שטראוס

  • מס' עובדים בחברה:  2,500 עובדים.
  • מס' עובדים במשאבי אנוש: 30 עובדים.
  • מתמקדים ב: מוצרי בריאות, מתוקים, ומפעל קפה.
  • אני בתפקיד: 7 שנים.
  • איך הגעתי לתפקיד:  במקצועי אני עובדת סוציאלית. בתקופה של חברת עלית, לפני המיזוג עם שטראוס, העובדות הסוציאליות תיפקדו גם כעובדות רווחה. לאחר המיזוג בוצע יישור קו של מבנה ומדיניות ובשטראוס לא היו עובדות סוציאליות אלא מנהלות מש"א. רוב העובדות הסוציאליות פוטרו חוץ ממני, שקודמתי להיות מנהלת משאבי אנוש כי הרקע שלי היה קשור בניהול עוד בתפקיד הקודם שלי (הייתי מנהלת סניף כח אדם בסיעוד בחברת בת של Manpower). לאחר הקידום התחלתי ללמוד תואר שני במשאבי אנוש במכללת דרבי.
  • אוהב בתפקיד: המון... קודם כל לעבוד בחברה כמו שטראוס עלית שנותנת משקל מאד גדול למשאבי אנוש. אני מעורבת בכל מה שקשור לפיתוח של עובדים ומנהלים ומאד אוהבת את זה שהתפקיד דורש ממני להיות כל הזמן בשטח. אני אוהבת את האינטראקציה והיכולת להשפיע ולעשות שינוי אמיתי, כמו שדרוג תנאים, שדרוג יחס ובכלל את כל הראייה של ניהול העובדים. קיימת תחושה של יצירה, שינוי, הקשבה ולמידה. מאד מספק לראות את התוצאות של העבודה. מדובר בתהליכים שבחלקם רואים תוצאות מידיות ובחלקם תוצאות  לטווח הארוך.
  • הכי קשה לך בתפקיד: הקושי הגדול הוא לחיות עם העובדה שבסופו של דבר מדובר בעסק והרבה פעמים עם כל הרצון הטוב אתה לא יכול לעזור ולקדם את כולם. כמו כן, קשים מקרי הפיטורין. בנוסף, ישנם מקרים בהם על אף כל המאמצים ונתינת הכלים, אנשים לא מביאים את מה שלמדו לידי מימוש, כי הם לא מספיק רוצים או לא חשוב להם להשתמש בהם.
  • המטרות שאני רוצה להשיג בתפקיד:  המטרות השתנו לאורך הזמן. בהתחלה הגעתי למפעל אשר היה ממוקם בפריפרייה ומנותק מכל השירותים של משאבי אנוש, ואז המטרות היו לבנות את תשתית משאבי האנוש במפעל. אחרי זה כשהיה המיזוג והיו המון שינויים, המטרה היתה להטמיע את השינויים בצורה יעילה בה ייפגעו כמה שפחות עובדים ולשמור על המפעל במיטבו. אחת המטרות החשובות בתפקיד לדעתי, היא שדרוג הידע המקצועי של העובדים והמיומנויות הניהוליות של המנהלים.
  • סדנאות אפקטיביות שעברנו:  סדנא שהבאתי למפעל דווקא בתקופת תפקידי כאחראית רווחה היתה סדנא לתקשורת אפקטיבית בארגון. הסדנא התאימה לנו כי אנשים ביצעו שם 'קלוז'רים' על ידי משחקי תפקידים על כל מיני מריבות או אי הבנות שהיו קיימות. עירבבתי בכוונה בין אנשים שידעתי שיש להם בעיה לעבוד אחד עם השני מה שפוגע בעבודה. השינוי היה מדהים! הם הבינו שיכלו לפתור דברים אחרת .
  • סדנאות מיותרות שעברנו: סדנאות חוצות ארגון לגבי מיומנויות ניהול. לדעתי צריך לקיים סדנאות כאלה בפורמט אחר. בנוסף, אם רוצים להטמיע את הנושאים שנלמדים בסדנאות הללו, הדבר מחייב תחזוקה תמידית. הסדנאות לא צריכות להיות מנותקות מהניהול השוטף, כלומר, אם אתה מעביר בסדנאות ערכים ומיומנויות שאתה רוצה לקדם בחברה, אתה חייב לתגמל את אלה שמפנימים ומטמיעים ביום יום.
  • ספר מקצועי מומלץ: המטרה/גולדרט וקוקס. לא מדובר בספר בתחום משאבי האנוש, אבל הוא עניין אותי מאד וקראתי אותו ממש כמו ספר מתח. מאוד חשוב שאנשי משאבי האנוש יהיו מחוברים לצד העסקי, אחרת אתה נמצא בתוך בועה ולא רואה את התמונה השלמה. הספר מאד מוסיף להיכרות עם הצדדים האחרים של התעשייה.
     
  • מעוניינים להתראיין? צרו קשר

ספרים רבותי

ספר שמומלץ לקנות לעובדים

אקדח בקרב סכינים / יואל גת / הוצאת מודן

נושא: ניהול מיזמי הייטק
מסר: כשעובדים מול תאגידים גדולים חייבים להתמצא בפוליטיקה הארגונית שלהם,
ולכן יש להקפיד על נוכחות אינטנסיבית בשטח, בקרב הלקוחות ובקרב בעלי הברית שלכם
.
ערך: למד על עלייתה ונפילתה של חברת "גילת רשתות לווין", והסק מסקנות רלוונטיות עבורך.
קריא:
שימושי:
= מאוד מאוד = ככה ככה = לא ולא
להשיג ב: ibook | booknet

  • למען הסר ספק: הספרים במדור זה הינם המלצה אישית שלנו, ואיננו מתוגמלים עליה.
    הקישורים לחנויות בהן ניתן לרכוש את הספרים הוספו לנוחותכם בלבד.

חדש ב-ZOOZ

עדכונים מהנעשה אצלנו

ניהול התלהבות לאנשי הדרכה 
איך להפוך מדריכים לנלהבים ונמרצים יותר

סיפרנו לכם במדור זה בעבר על ערן שחר, שהינו המומחה המוביל בישראל לניהול התלהבות. לאחרונה, בנוסף על הסדנאות המלהיבות שלו בתחום ניהול מערכי מכירות, ערן פיתח סדנא חדשה שמתמקדת בכלים ודרכים לנהל את ההתלהבות של אנשי ההדרכה בארגון. הסדנא מיועדת למנהלי הדרכה ולמדריכים מכל הסוגים. היא מתאימה גם למנהלים שמדריכים הדרכות מקצועיות או מנחים תהליכי למידה קבוצתיים.

הדרכות, בוודאי בתקופה של מיתון, הן משימה חשובה ולא קלה לביצוע. ערן מספק בסדנא החדשה שלו כלים ושיטות לניהול ולניהול עצמי של מדריכים, ולהפיכת אנשי הדרכה לנמרצים ונלהבים יותר. מעל הכל - ההתלהבות של ערן מדבקת. כתוצאה מכך, אחרי שתעברו את הסדנא של ערן ההדרכות אצלכם תהיינה אנרגטיות וחוויתיות יותר, והתכנים שתעבירו בהן יוטמעו בצורה יעילה ועמוקה יותר.  

נקודת חן

מקום טוב לפעילות ארגונית

מקום בטבע לימי כיף וגיבוש

Cat Ballou | בית אורן | 04-8248474 | למידע נוסף

מה? מסעדת בשרים הממוקמת בלב יערות הכרמל בקיבוץ בית אורן, בה ניתן לערוך ימי כיף לחברות. המקום משלב מסעדה, מקום לישיבות ואירועי חברה ואטרקציות שונות בטבע, כגון רכיבה על סוסים, טרקטורונים, סנפלינג, פיינטבול ועוד.
למה? בגלל האווירה הפסטורלית, האוויר הצח ושבירת השגרה שבטבע...
למי? לחברה המחפשת אירוח עסקי בשילוב יום כיף לצוות קטן ועד ל-600 איש באירועים גדולים.
אוכל: ארוחות בוקר/צהריים/ערב (הכוללות מנות ראשונות, עיקריות בשריות ועוד).
מחיר: המחיר תלוי בגודל הקבוצה, באוכל ובפעילויות שהוזמנו ומתחיל מ-180 ש"ח לאדם ליום ומעלה.

  • למען הסר ספק: המקומות המומלצים במדור זה הינם המלצה אישית שלנו ואיננו מתוגמלים עליה.

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.