If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

| גיליון מס. 53 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


אנושומטריה

בדוק את רמת הביקוש בישראל למקצוע שלך

דו"ח משרות בחברת מנפאואר

  • מנהלי מש"א | משרות פנויות כיום - 5 | מחפשי עבודה - 18 |
  • רכזי מש"א וגיוס | משרות פנויות כיום - 13 | מחפשי עבודה - 597 |
  • מנהלי הדרכה | משרות פנויות כיום - 0 | מחפשי עבודה - 30 |
    • מחפשי עבודה = מועמדים שפנו למנפאואר ב-3 החודשים האחרונים ולא עברו השמה
    • נלקח מתוך מאגר מנפאואר, המעודכן לתאריך 18/01/2009
    • המאגר מכיל גם מחפשי עבודה שמצאו עבודה אך טרם עדכנו את מנפאואר

כיכר אתרים

אתר ששווה לבקר בו

http://www.hr-index.co.il

הפעם במדור בחרנו להמליץ על אתר אינטרנט ישראלי. http://www.hr-index.co.il הוא אתר המרכז לינקים במבחר נושאים בתחום משאבי האנוש. באתר תוכלו למצוא קישורים לחברת השמה ולנותני שירותים שונים, תוכלו להוריד טפסים שונים, לבחור מתנות לעובדים ועוד ועוד.  כמו כן ניתן לקרוא באתר חדשות בנושא משאבי אנוש, וכן לעיין בנתוני סקר שכר.
נסו ותהנו!

הדרכה אפקטיבית

טיפ שיהפוך סדנא לאפקטיבית

בלימת השתלטויות על דיון

  • הבעיה: איך להתמודד עם משתתפים שמשתלטים על הדיון
  • הפתרון שלנו: לדבר איתם אישית, ולתאם איתם שיתוף פעולה
    • משתתפים מסויימים נוטים להשתלט על הדיון, לדבר ללא הפסקה, ולבזבז לאחרים זמן יקר. הדבר שכיח בייחוד בקרב מנהלים בכירים שעוברים סדנא עם דרג זוטר יותר. לעיתים, המנחה מוזהר מראש מפני משתתף כזה.
    • לעיתים, ניתן למנוע מראש ממשתתף בעייתי להשתתף בפעילות. למשל - אפשר להציע להזמין לפעילות משתתפים מדרג הביניים בלבד. באופן כללי, בסדנאות מסויימות (למשל - במסגרת של קורס פיתוח מנהלים) לא רצוי לערבב משתתפים מדרגים שונים. אבל - יש סדנאות ותהליכים בהם נדרש צוות רב-תחומי מדרגים שונים בארגון (למשל - כשעובדים על אסטרטגיה, שיווק, פיתוח, חדשנות, וכו'). במקרים אלה, המשתתף הבעייתי חייב להיות חלק מהצוות, אבל עשוי למנוע מיתר המשתתפים להיות פוריים ויצירתיים.
    • כדאי לפנות למשתתף שהוגדר כבעייתי מראש לפני שהסדנא מתחילה, לקחת אותו הצידה, ולדבר איתו ישירות ובאופן גלוי. להגיד לו "שמעתי שאתה נוטה להשתלט על דיונים. זה יכול להפריע מאוד לעבודת הצוות ולהפרייה הדדית. אני רוצה לוודא שזה לא יקרה בפעילות היום." בשלב זה הוא ככל הנראה לא יפגע (שהרי הוא יודע שזה נכון) אלא יחייך (כי עליתם עליו), יבין שאתם מנחים מנוסים, ויבטיח להיות "ילד טוב". כעת, הבהירו לו שחשוב שהוא גם ישתתף, אבל במידה. תאמו איתו סימן מוסכם שאתם כמנחי הסדנא תעשו (למשל - נקישת אצבעות) אם אתם רוצים לעצור אותו משטף דיבורו ולהמשיך הלאה. בדרך זו שניכם תהיו מתואמים, בלי להביך אותו מול הקבוצה כולה.
    • אם משתתף מתגלה כבעייתי רק במהלך הסדנא עצמה - קחו אותו הצידה בהפסקה הראשונה והגיעו איתו להבנה דומה. אל תחכו עם זה לסיום הפעילות - אז זה כבר יהיה מאוחר מדי...
    • יכול להיות שזה נשמע לכם קיצוני, אבל זה הכרחי כדי שהסדנא לא תיהרס. שימו לב שמדובר כאן בניהול של קונפליקט (בין הצורך של המשתתף הבעייתי לבטא את עצמו, לבין הצורך שלכם להתקדם עם הסדנא ולערב את כולם). במקום להמנע מהקונפליקט, עליכם פשוט לנהל אותו. אחרי שתעיזו לעשות זאת בפעם הראשונה, תתפלאו כמה קל יהיה לכם לנהוג כך גם בעתיד.
       
  • מאמרים נוספים בנושא פיתוח מנהלים: מופיעים כאן

מתנה מדליקה

כשנגמרו הרעיונות למתנה מקורית למישהו שרוצים לפנק

ערכה לחורף הקר

המתנה: ערכת פליז הכוללת נעלי בית, כפפות וכובע ובנוסף משחק מנהלים וחבילת שוקולד.
למי? למנהלים ולכל מי שרוצים לפנק לקראת החורף.
למה? כי החורף הזה פשוט קררר.....
מחיר: 175 ₪.
להשיג ב: אתר המתנות עידית הארץ

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.