If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

| גיליון מס. 50 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


אנושומטריה

בדוק את רמת הביקוש בישראל למקצוע שלך

דו"ח משרות בחברת מנפאואר

  • מנהלי מש"א | משרות פנויות כיום - 14 | מחפשי עבודה - 74 |
  • רכזי מש"א וגיוס | משרות פנויות כיום - 28 | מחפשי עבודה - 668 |
  • מנהלי הדרכה | משרות פנויות כיום - 2 | מחפשי עבודה - 59 |
    • מחפשי עבודה = מועמדים שפנו למנפאואר ב-3 החודשים האחרונים ולא עברו השמה
    • נלקח מתוך מאגר מנפאואר, המעודכן לתאריך 07/10/2008
    • המאגר מכיל גם מחפשי עבודה שמצאו עבודה אך טרם עדכנו את מנפאואר

כיכר אתרים

אתר ששווה לבקר בו

http://www.hrdirectory.com

http://www.hrdirectory.org הוא אתר אמריקאי המהווה מדריך שלם בתחום משאבי האנוש. האתר משמש כאינדקס לנותני שירותים בתחום, החל מחברות השמה ושירותי ייעוץ אירגוני, ועד לשירותים פיננסיים ומאגרי קורות חיים.  כמו כן ניתן למצוא באתר מאגר מאמרים נרחב בנושא משאבי אנוש, וכן מילון מונחים מועילים בתחום. נסו ותהנו!

הדרכה אפקטיבית

טיפ שיהפוך סדנא לאפקטיבית

משוב על אפקטיביות

  • הבעיה: איך להפוך סדנאות ליותר אפקטיביות
  • הפתרון שלנו: להעביר טופס משוב על אפקטיביות בסוף כל סדנא:
    • אם אתם רוצים למדוד אפקטיביות, כדאי לשאול שאלה בסגנון "באיזה מידה יש לסדנא השלכות מעשיות לדעתך?" במשוב המועבר בסוף הסדנא. התשובות אמורות להיות כמותיות (5 = רבה ביותר, 4 = רבה, 3 = בינונית, 2 = נמוכה, 1 =  נמוכה ביותר).
    • מכיוון שאפקטיביות מאוד חשובה לנו, זוהי השאלה הראשונה שאנו שואלים בשאלון משוב המועבר למשתתפים בסיום הסדנא. שאלות נוספות הן לרוב על איכות המרצה, איכות חומרי ההדרכה, הבנת הנלמד, ושביעות הרצון הכללית מהסדנא.
    • חשוב להוסיף בשאלון המשוב גם שאלות פתוחות (לא כמותיות), כגון: "ממה לא היית שבע רצון?" (שאלה זו מקלה על המשתתפים להציף בעיות); "הערות נוספות:" (שאלה זו נותנת פתח להחמיא או להעיר על דברים נוספים).
    • מומלץ להעביר משוב אחיד, לכל סוגי הסדנאות שאתם מעבירים. כלומר - שכל השאלות תהינה זהות ובסדר זהה בכל סדנא וסדנא. בדרך זאת ניתן להשוות בין סדנאות שונות ובין מנחים שונים.
    • חשוב להעביר משוב כזה בכל סדנא וסדנא. במיוחד יעיל להעביר את המשוב בכל מפגש בקורס מתמשך (למשל - קורס פיתוח מנהלים). בדרך זאת ניתן להסיק מסקנות ולהשתפר כבר במהלך הקורס, מסדנא לסדנא, לאור המשוב שהתקבל מהסדנא הקודמת. אל תמתינו עם המשוב לסיום הקורס - עבור המשתתפים בקורס זה כבר יהיה מאוחר מדי!
       
  • למידע על סדנת ארגון לומד: ראו כאן (עמ' 16 בחוברת PDF)
  • למידע על סדנת תקשורת בינאישית: ראו כאן (עמ' 8 בחוברת PDF)
  • מאמרים נוספים בנושא פיתוח מנהלים: מופיעים כאן

מתנה מדליקה

כשנגמרו הרעיונות למתנה מקורית למישהו שרוצים לפנק

נעלי בית מתחממות בחיבור USB

המתנה: נעלי בית פרוותיות המתחברות למחשב בחיבור USB, ומתחממות לטמפרטורה של 33ºC, ללא צורך בסוללות.
למי? למנהלים, עובדים, בני משפחה, וכל מי שרוצים לפנק לקראת החורף.
למה? כי זה נעים לחמם את הרגליים שקפאו בישיבה שעות מול המחשב.
מחיר: 145 ₪.
להשיג ב: אתר המתנות gimik

  • למידע על אימון עסקי: ראו כאן.

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.