If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

| גיליון מס. 43 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


פרופיל

קרא על מנהלים בתחום בחברות אחרות

אֵהוד מזומן, סמנכ"ל משאבי אנוש, בזק

  • מס' עובדים בחברה:  7,500 עובדים.
  • מס' עובדים במשאבי אנוש: 240 עובדים.
  • מתמקדים ב: שירותי תקשורת מקיפים ללקוחות פרטיים ועסקים, החל מטלפון קווי וכלה באינטרנט בפס רחב ורשת אלחוטית.
  • אני בתפקיד: חצי שנה בתפקיד הנוכחי ו- 26 שנה בתחום משאבי האנוש בחברת בזק.
  • איך הגעתי לתפקיד:  לאחר שסיימתי תואר ראשון בלימודי עבודה (אונ' תל אביב) התחלתי לעבוד כעוזר סמנכ"ל משאבי אנוש בעת הקמתה של חברת בזק, כעבור 5 שנים הקמתי את אגף פיתוח המנהלים בחברה שעוסק בנושא פיתוח ארגוני, פיתוח מנהלים ומסלולים ייחודיים לטיפוח ושימור כ"א איכותי. כעבור 4 שנים התווסף לאחריותי כל נושא ההדרכה בבזק הכולל את ההכשרות המקצועיות לעובדי החברה השונים, מנציגי שירות ועד לטכנאים ומהנדסים. בשנת 2005, לקראת שינוי הבעלות בחברה, מוניתי למ"מ סמנכ"ל משאבי ניהול, תפקיד שכלל את תחום משאבי האנוש וכן את תחום התפעול והלוגיסטיקה. בשנת 2006 במסגרת השינוי שעברה בזק, עסקתי בהקמה ועיצוב מחדש של חטיבת משאבי האנוש העתידית בחברה, הייתי חבר הנהלה בהובלת השינוי וסגן סמנכ"ל משאבי אנוש. לפני כחצי שנה מוניתי לסמנכ"ל משאבי האנוש של החברה.
  • אוהב בתפקיד: את פיתוח תחומי העשייה החדשים שיש בהם בעיקר פיתוח והעצמה של היכולות המקצועיות והניהוליות של העובדים. בנוסף אני אוהב לעסוק בתחום השינוי - תחום שיש בו השפעה לטווח ארוך, ובסופו של דבר - לפגוש כעבור X שנים עובדים/מנהלים ולראות אותם בפוזיציה אחרת מזו שראיתי בעבר עם הרבה חיבה והערכה לתהליכים שעברו בבזק.
  • הכי קשה לך בתפקיד: העובדה שהחברה נמצאת בתהליך התייעלות עמוק, ולכן כל הקשור לסיום עבודתו של עובד (בין אם בשל פרישה לגמלאות, פיטורים של עובד צעיר וכדומה) הוא חלק קשה מבחינה רגשית.  בנוסף, הנושא המורכב של עולם יחסי העבודה בבזק. כידוע, לחברה ועד עובדים מאוד מעורב ודומיננטי, כתוצאה מכך חלק גדול מהתהליכים מחייבים תיאומים מול ועד העובדים, ומחייבים מו"מ ופשרות  - דבר שלא קיים אצל החברות המתחרות ומקשה על הניהול היומיומי.
  • המטרות שאני רוצה להשיג בתפקיד:  ראשית, הכרה של עובדי בזק בחברה כחברה צומחת ומתפתחת בסביבה תחרותית ומאמצת טכנולוגיות מתקדמות, וחברה שנותנת להם מקום לצמיחה והתפתחות אישית. שנית, לגרום לעובדים להיות מזוהים עם החברה, למרות תהליכי הפרישה המורכבים שהחברה עוברת ולראות בה בית שלמענו הולכים עד הסוף, ושלישית - שבזק תמשיך להוביל בשוק התקשורת התחרותי.
  • סדנאות אפקטיביות שעברנו:  סדנאות outdoors וסדנאות חוויתיות נוספות - עם מטרות כגון שיפור עבודת צוות, התמודדות עם קונפליקטים, התמודדות עם אי וודאות, ועוד. במסגרת פעילויות ה-outdoors יש יכולת לשקף מטרות אלה. החוויה מעצימה אותן ודרכה לומדים ומסוגלים ליישב ולהטמיע תובנות ניהוליות בצורה טובה יותר.
  • סדנאות מיותרות שעברנו: סדנאות ניהול זמן.
  • ספר מקצועי מומלץ: "גלגל התנופה" מאת ג'ים קולינס, הספר מאוד מעמיק, מלמד ומאתגר בכל הנוגע לתהליך הניהול היומיומי. "להוביל ולנצח" מאת ג'ק וולץ, הספר מדבר על הפרקטיקה היומיומית ועל תובנות ניהוליות שאנו כמנהלים חווים ביומיום.

     
  • מעוניינים להתראיין? צרו קשר
  • ניהול זמן או בזבוז זמן? - מאמר על סדנת ניהול זמן אפקטיבית במיוחד

ספרים רבותי

ספר שמומלץ לקנות למנהלים

המנכ"ל והדלת המסתובבת / פיטר קאש / הוצאת כנרת, זמורה-ביתן

מנהיגות

התפרסם במגזין TheMarker, ינואר 2008, בטור "תולעת ספרי ניהול"
את הטור כותב ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

פיטר קאש הוא מבכירי תעשיית הון הסיכון האמריקאית. הוא גייס יותר מחצי מיליארד דולר, וסייע בהקמת למעלה מתריסר חברות מצליחות. בין יתר תפקידיו, הוא מנהל בכיר וממייסדי Paramount Capital, סגן יו"ר מועצת המנהלים של Keryx (ביופרמצבטיקה) ובחברת IDDS, ומרצה לפיננסים ב"ישיבה יוניברסיטי" בניו-יורק ובאוניברסיטת ניהון ביפן. את מסקנותיו מניהול עסקים ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם הוא מפרט בספרו "המנכ"ל והדלת המסתובבת", עליו נמליץ הפעם.

מדובר בספר מרתק למדי, המשלב תובנות ייחודיות שפיתח פיטר קאש, עם סיפורים החושפים טפח מעולם עסקי הון הסיכון בניו-יורק. בדומה לספרים אחרים המבוססים על ניסיונו של מנהל בכיר, הספר אינו מביא משנה סדורה ומנומקת, אלא פרשנות אישית של המחבר. חלק מהעקרונות להם מטיף פיטר על מנת לקצור הצלחות בעסקים הינם חשובים אך מוכרים למדי: התמקדו במשהו שאתם אוהבים, לימדו מכשלונות, עימדו על שלכם והתמידו בכך, טפחו קשרים עם אנשים מוסריים (ובעלי השפעה), היו מוסריים בעצמכם, וכיוצא בזה. בחלקים אחרים בספר מתוארים כללים הרבה פחות מוכרים, המסייעים למשל להצליח בעשיית עסקים ביפן.

הסיפורים של פיטר קאש סוחפים וסגנון הכתיבה שלו קולח, ודווקא בגלל זה עדיף אם תקראו את הספר באופן ביקורתי, ותשתמשו בתובנות שפזורות בין דפיו באופן סלקטיבי ומסוייג. במילים אחרות – עדיף לקרוא את הספר כרומן-עיסקי (מהנה אמנם) למנהלים, ולא כתורה מסיני.

ואגב תורה, פיטר קאש הוא יהודי (אמריקאי) גאה, ששירת בצה"ל, סייע במספר הזדמנויות לתעשייה ולתעשיית הון-הסיכון בישראל, ומכהן כדירקטור במכון היהודי לעניני ביטחון בוושינגטון, ובמלכ"רים יהודיים וישראליים נוספים. אחד מהעקרונות להם פיטר קאש מטיף הוא העזרה לזולת, והרווחים ממכירת הספר מוקדשים לעמותת נט"ל (סיוע נפשי לנפגעי טרור). כך שעצם קניית הספר תאפשר לכם לעמוד באחד מהעקרונות העסקיים שפיטר ממליץ עליהם. אבל התולעת בחרה להמליץ על הספר לא כתרומה לקהילה, ולא רק בגלל שהספר פשוט מהנה, אלא בגלל המסר המרכזי של הספר – על ניצול הזדמנויות.

הזדמנויות מדהימות, כך טוען פיטר קאש, קורות לכולנו, ואפילו מספר פעמים בחיים. אבל רובנו נוטים לפספס אותם. למה? בגלל הכנה מנטלית לקוייה. ההזדמנות נקראת על דלתנו, דופקת, אומרת - היי, הנה אני, יש מישהו בבית? ואנחנו פשוט לא שמים אליה לב. או ליתר דיוק – לא מאמינים שהיא שם. לכן, לפני הכל, ולפני שההזדמנויות תופענה – עלינו להאמין בקיומם. עלינו להכין את עצמנו לקראתן. עלינו לחפש אותן מעבר לפינה. עלינו לדעת שהחיים מזמנים לנו דברים טובים, שהעולם הוא מקום ידידותי (ולא מפחיד).

פיטר קאש קורה לזה "רשת החיים", ומתבל את הספר בהרבה מאוד דוגמאות מדהימות של הצלחות שהוא עצמו ואחרים חוו, פשוט בגלל שהם היו ערניים, ופתוחים מנטלית לאפשרויות שהמציאות זימנה להם. למשל – פגישה אקראית של פיטר קאש במעלית בסיאול עם איש עסקים קוריאני, שהובילה ליצירת קשרים דיפלומטיים בין ישראל לקוריאה (הסתבר שאשתו של הקוריאני היתה ביתו של נשיא דרום-קוריאה.

צירופי מקרים קורים למי שפתוח לקראתם, מדגיש פיטר. וגם – למי שפועל נכון ומוסרית מול "רשת החיים". חלק מהסיפורים בספר מתארים מקרים קלאסיים של "שלח לחמך על פני המים". דברים טובים שאתה עושה היום יחזרו אליך בעתיד בצורת הזדמנות. תעזור למישהו, תהיה אדיב, ויום אחד, כמו באגדות (ובדוגמאות שבספר), זה עוד ישתלם לך בגדול. 

במקרה של פיטר קאש זה בהחלט הצליח. והוא מאמין שזה יכול להצליח גם לכם. אז התולעת ממליצה - קיראו את הספר, ליהנות ממנו תהנו ממילא, ואולי זה גם יהיה הצעד הראשון בשרשרת של צירופי מקרים שתוביל אתכם להזדמנות ענקית. וחשוב מכך, כשהיא תגיע אתם כבר תהיו מוכנים לקראתה.

  • להשיג ב: dbook | ibooks
  • לרשימת ספרים מומלצים נוספים: ראו כאן.
  • למידע על סדנת ניהול תהליכי שינוי: ראו כאן (עמ' 11 בחוברת PDF)
  • להתאמה אישית של ספר לבעיות ניהוליות: יש לכם בעיה ניהולית ואתם מחפשים את הספר המתאים? נשמח להמליץ לכם - מתוך מאות הספרים שקראנו. לקבלת השרות (בחינם)  לחצו כאן.

חדש ב-ZOOZ

עדכונים מהנעשה אצלנו

אמנות המכירה וניהול התלהבות 
איך לשפר ולשלהב את צוותי המכירות שלכם?


השקעה נבונה בצוותי המכירות שלכם מובילה באופן ישיר להגדלת ההכנסות והרווחים שלכם, ולצמיחה עסקית. ZOOZ מציעה כיום מגוון רחב של כלים והדרכות לצוותי מכירות. ברמה הבסיסית אנו מציעים סדנאות "אמנות המכירה" - המקנים מיומנויות והרגלי עבודה נכונים לאנשי מכירות מכל הסוגים (מכירות בחנות, מכירות שטח, מכירות טלפוניות). בנוסף, אנו מלמדים גם איך לבצע מכירות מורכבות - B2B (מעסק לעסק).

מעבר למיומנויות המכירה, דרושים לאנשי המכירות גם רמות גבוהות של אנרגיה והתלהבות, על מנת להתמודד כהלכה עם תפקידם התובעני. לכן, הוספנו לאחרונה גם תהליכי "ניהול התלהבות" אותם מרכז ערן שחר, שהינו היועץ המוביל בישראל בתחום זה. במסגרת תהליכים אלה אנו מגבשים ביחד עם צוות המכירות "בידול דק" (רשימת יתרונות אמיתיים של הפתרונות שלכם, בשפה שאנשי המכירות וגם הלקוחות יכולים להבין), מספקים כלים לניהול עצמי יום-יומי של המוטיבציה וההתלהבות, מלווים את מנהלי המכירות את צוות המכירות באופן שוטף, ומחוללים תהליך שינוי והגברת מכירות משמעותית תוך חודשים ספורים.

  • למידע על סדנת אמנות המכירה: ראו כאן (עמ' 27 בחוברת PDF)
  • למידע על סדנאות מכירות מורכבות B2B: ראו כאן (עמ' 15 בחוברת PDF)
  • למידע על תהליכי ניהול התלהבות, צרו איתנו קשר: 09-9585085, crm@zooz.co.il .

נקודת חן

מקום טוב לפעילות ארגונית

Doma'e - דומה - גלריה למפגשים מעוצבים

דומה | רח' הרמב"ם 1 נס-ציונה | 08-9396621, 050-6507666 |  למידע נוסף

מה? חלל אינטימי למפגשים עסקיים, ימי עיון, כנסי לקוחות ומפגשים חברתיים.
למה? בגלל העיצוב הנעים והרוחני, החמימות, והאכפתיות של הבעלים.
למי? לחברה המחפשת פינה שלווה ואסתטית למפגשים איכותיים של עד 50 אנשים.
כיבוד: ניתן להזמין ארוחת בוקר, צהריים ואפילו ערבלאורך כל היום מוצעים שתייה קרה וחמה,
         ופינוקים שונים (פירות יבשים, מאפים, גלידות, ועוד).

מחיר: מ-120 ש"ח עד 160 ש"ח לאדם (בהתאם למשך הפעילות ולכיבוד שהוזמן) 

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.