If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

| גיליון מס. 38 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


אנושומטריה

בדוק את רמת הביקוש בישראל למקצוע שלך

דו"ח משרות בחברת מנפאואר

  • מנהלי כ"א     | משרות פנויות כיום - 14 | מחפשי עבודה - 77 |
  • רכזי כ"א       | משרות פנויות כיום - 31 | מחפשי עבודה - 493 |
  • מנהלי הדרכה | משרות פנויות כיום - 4 | מחפשי עבודה - 64 |
    • מחפשי עבודה = מועמדים שפנו למנפאואר ב-3 החודשים האחרונים ולא עברו השמה
    • נלקח מתוך מאגר מנפאואר, המעודכן לתאריך 16/10/2007
    • המאגר מכיל גם מחפשי עבודה שמצאו עבודה אך טרם עדכנו את מנפאואר

כיכר אתרים

אתר ששווה לבקר בו

http://www.osp.state.nc.us

http://www.osp.state.nc.us הוא אתר משאבי אנוש ופיתוח ארגוני הפועל במדינת קרולינה בארה"ב. האתר ברובו מיועד לעובדי המדינה ולאנשי HR מצפון קרולינה, אך תוכלו למצוא בו דוגמאות למודלים ולכלים מעניינים בתחום הפיתוח הארגוני. נסו ותיהנו!

הדרכה אפקטיבית

טיפ שיהפוך סדנא לאפקטיבית

חיבור מוצלח

  • הבעיה: איך לחבר את המשתתפים לנושא הסדנא
  • הפתרון שלנו: לשאול בפתיחת הסדנא את המשתתפים שאלות שונות על חשיבות הנושא, ולרשום את תגובותיהם על הלוח. רשימת התשובות שתצטבר תבהיר לכולם שהנושא אכן חשוב ואפילו קריטי, ותגביר את הקשב בהמשך הסדנא.
  • לדוגמא: כשמלמדים מיומנות כלשהי - למשל הנעת עובדים - ניתן לשאול: מה קורה כשלעובדים אין מוטיבציה? איזה דברים הם עלולים לעשות? מה ההשלכות של זה? ואיך זה משפיע עליכם כמנהלים? ועל התוצאות העסקיות של הארגון? ואיך זה משפיע עליכם באופן אישי?
  • תשובות צפויות בדוגמא שלנו כאן: העובדים יכולים להעדר ולקחת הרבה ימי מחלה, לעבוד בקצב איטי, להתעסק במניפולציות פוליטיות, לחפש עבודה אחרת, לא לעשות מה שנדרש מהם, ואפילו לרמות ולגנוב. זה יפגע בתוצאות העיסקיות, יגביר את קצב התחלופה, יעלה את עלויות החפיפה וההשתלמויות, יגרום למחסור בציוד, יעלה את רמת ההוצאות, ינמיך את רמת ההכנסות, ובנוסף - יגרום גם לנו אישית להרגיש מתוסכלים, ולאווירה בארגון להיות אווירת נכאים...
  • להרחבת הצורך בהשתלמות וברכישת המיומנות - ניתן לשאול שאלות SPIN (שיטה נפוצה בסדנאות מכירות) - שאלות משמעות (מה ההשלכות? מה רע בתחלופה גבוהה של עובדים? אז מה אם יהיה לך לא נעים אישית?) ושאלות תועלת (ואם לכולם תהיה מוטיבציה גבוהה זה יהיה טוב? איך זה יסייע לארגון? ואם אתה אישית תחשב כמנהל שמשרה מוטיבציה - זה טוב? למה? איך זה יתרום לקריירה שלך?)
  • הנקודה החשובה כאן היא שהמשתתפים יגלגלו בעצמם, במוח שלהם, את השאלות, ויענו עליהן במילים שלהם. בדרך זו הם ישתכנעו. לעומת זאת - שקף שמציג את חשיבות הנושא ו"מאכיל אותם בכפית" לא יצליח לשכנע אותם ולהגביר את המעורבות שלהם.
     
  • למידע על סדנת הנעת עובדים: ראו כאן (עמ' 16 בחוברת PDF), וראו גם מאמר זה.
  • למידע על סדנאות מכירות מורכבות: ראו כאן (עמ' 15 בחוברת PDF)
  • מאמרים בנושא פיתוח מנהלים: מופיעים כאן

מתנה מדליקה

כשנגמרו הרעיונות למתנה מקורית למי שמחפש מענה לשאלות

POINTS OF YOU

המתנה: מעין קלפי-טארוט משודרגים, המאפשרים אימון עצמי (coaching).             
למי? למי שרוצה לחפש (ולמצוא) בתוך עצמו תשובות לשאלות מטרידות.
למה?  פעילות מקורית ומהנה, קלפים עם צילומים מרהיבים וחוברת עם סיפורים מעוררי השראה, לערב חברתי או לעבודה עצמית.
מחיר:  280 ש"ח.
להשיג ב: נייד- 050-8855335, חנות - 03-5463768, או באתר thecoachingame.co.il  

  • למידע על אימון עסקי: ראו כאן.

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.