If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

| גיליון מס. 35 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


אנושומטריה

בדוק את רמת הביקוש בישראל למקצוע שלך

דו"ח משרות בחברת מנפאואר

  • מנהלי כ"א     | משרות פנויות כיום - 9 | מחפשי עבודה - 86 |
  • רכזי כ"א       | משרות פנויות כיום - 35 | מחפשי עבודה - 493 |
  • מנהלי הדרכה | משרות פנויות כיום - 7 | מחפשי עבודה - 70 |
    • מחפשי עבודה = מועמדים שפנו למנפאואר ב-3 החודשים האחרונים ולא עברו השמה
    • נלקח מתוך מאגר מנפאואר, המעודכן לתאריך 8/7/2007
    • המאגר מכיל גם מחפשי עבודה שמצאו עבודה אך טרם עדכנו את מנפאואר

כיכר אתרים

אתר ששווה לבקר בו

http://content.monster.com/onthejob/home.aspx

www.monster.com הוא אתר מחפשי העבודה הגדול בעולם, אך הוא מכיל גם עשרות מאמרים שונים. תוכלו למצוא כאן מאמרים קלילים וקולעים בנושא קונפליקטים בניהול, ניהול קריירה, התמודדות עם כניסה לתפקיד חדש, וכו'. הנה מספר המלצות לגבי האתר:

  1. כאמור, האתר ביסודו משמש כמנוע חיפוש עבור משרות בכל התחומים ברחבי ארה"ב, ויש גם אתרים של Monster בארצות נוספות (אך לא בישראל). תוכלו להמליץ למי שמעוניין לבצע relocation לפתוח חשבון באתר ללא תשלום, להטעין את קורות החיים שלו ולשגר אותם בלחיצת עכבר למשרות שבחר.
  2. למחפשי עבודה - קיימים באתר שלל מאמרים בנושאים מגוונים, כמו למשל: טיפים לכתיבת ועדכון קורות חיים, הכנה לקראת ראיון עבודה, דוגמאות למכתב פתיחה, ועוד.
  3. יש מאמרים בנושאים נוספים, לדוגמא: הפליה בשכר, איך לשבור את שגרת העבודה, פיתוח קריירה בתחום איכות הסביבה ועוד.

אנו מאחלים לכם למידה מוצלחת ומהנה!

הדרכה אפקטיבית

טיפ שיהפוך סדנא לאפקטיבית

כיוון ציפיות

  • הבעיה: איך להוביל תיאום ציפיות בתחילת תהליך, ולהתגבר על הפער בין ציפיות המשתתפים לציפיות של מעביר הפעילות?
  • הפתרון שלנו: לכוון ציפיות ולהגדיר אותם עבור הקבוצה, במקום לתאם אותם! לפתוח בשקף והסבר על המטרות של הפעילות ועל התהליך שיועבר. לאחר מכן - לשאול אם יש השגות או שאלות (אך לא לשאול מה היו הציפיות המקוריות של כולם...) ניתן לחזק את כיוון המטרות ע"י בקשה מהמנהל הבכיר בפעילות להסביר את מטרותיה (בעקבות תיאום מראש איתו).
    בהמשך - מומלץ לפתוח את התהליך עצמו בדיון שיחבר את המשתתפים לחשיבות של הנושא המועבר. לדוגמא - אם הנושא הוא הנעת עובדים - לשאול מה קורה כשלעובדים אין מוטיבציה (איזה תופעות שליליות מתרחשות) ולמלא את הלוח בתשובות שמעלים המשתתפים.
  • המנחה יכול בדרך זו להקטין את ההתנגדויות לפעילות, ולהגביר את העניין והמעורבות של המשתתפים.
     
  • למידע על שרותי פיתוח ארגוני (OD): ראה כאן.
  • למידע על סדנת קבלת החלטות בקבוצה: ראה כאן.
  • מאמרים בנושא פיתוח מנהלים: מופיע כאן.

מתנה מדליקה

כשנגמרו הרעיונות למתנה מקורית למכורים לקפה

מחמם קפה + מפצל USB Hub

המתנה: מחמם קפה + מפצל USB עם ארבע כניסות למי שרוצה לחבר למחשב אביזרים נוספים כמו למשל נגן MP3.              
למי? למי שלא יכול לפתוח את הבוקר מול המחשב בלי כוס קפה חם.
למה? כי הכי מבאס זה ללכת לכמה דקות, ולגלות כשחזרת שהקפה כבר התקרר...
כמה: 99 ₪ כולל מע"מ
להשיג ב: www.ktl.co.il.

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.