If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

| גיליון מס. 11 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גליון חדש של תזזית.

תזזית נשלח אליכם אחת לחודשיים, ואינו מכיל פירסומות.
ההמלצות המופיעות בעלון מבוססות על טעמנו האישי בלבד.
נשמח לקבל תגובות, שאלות, הצעות והמלצות.

הנכם מוזמנים לבקר באתר שלנו,
לקרוא בו מאמרים ואת עלוני תזזית הקודמים,
ולקרוא ולהרשם, או לרשום אחרים, גם לעלון
לזוז - לעוסקים באסטרטגיה, שיווק וחדשנות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


פרופיל

קרא על מנהלים בתחום בחברות אחרות

ורד אסייג-שפר, מנהלת משאבי אנוש, אלבר

  • מס' עובדים בחברה: 300 (כולם בישראל)
  • מס' עובדים במחלקת משאבי אנוש: 3
  • מתמקדים ב: ליסינג תפעולי ומכירת רכב מיד ראשונה.
  • אני בתפקיד: חמישה חודשים.
  • איך הגעתי לתפקיד: במהלך 8 השנים האחרונות שימשתי כמנהלת לשכת המנכ"ל והיו"ר, ובמשך 4 השנים האחרונות שימשתי כעוזרת מנהלת משאבי האנוש. יש לי תואר ראשון בניהול ותיירות, ממכללת רמת-גן, וסיימתי קורס ניהול משאבי אנוש בתפנית. כרגע אני לומדת לימודי הסמכה בניהול משאבי אנוש במרכז הישראלי לניהול.
  • אוהבת בתפקיד: את המגע עם האנשים, את האתגר, את הלימוד האישי, ופיתוח תחומים חדשים שלא היו קיימים עד כה.
  • הכי קשה בתפקיד: להיות תחת שני הכובעים - מצד אחד של הנהלה, ומצד שני של העובדים - ולדעת לחבר בין השניים.
  • המטרות שאני רוצה להשיג: המטרות הן רבות ומגוונות. הייתי רוצה למקצע את העובדים ככל שניתן, ולדאוג לרווחתם. מטרה חשובה נוספת היא חיזוק תחושת השייכות של העובדים לחברה, ויצירת גאוות יחידה בארגון. באופן אישי, זהו תפקיד שמציב בפני אתגר גדול.
  • סדנאות אפקטיביות שעברנו: אני מאמינה בתכנית הדרכה מסודרת, שבאה לענות על צרכים שזוהו. יש לנו באלבר מחלקת הדרכה שמתאימה את ההדרכות המקצועיות לעובדים בתחומי הפעילות השונים.
  • סדנאות מיותרות לדעתי: כל סדנא צריכה, כאמור, לענות ולהמדד בהתאם לצרכי החברה - וככזו היא אינה יכולה להיות מיותרת.
  • ספר מקצועי מומלץ: המטרה, מאת אליהו מ. גולדרט וג'ף קוקס.
  • לתגובות: vered@albar.co.il
  • פירוט על הספר "המטרה": ראה ברשימת המלצות קריאה בתחום השיווק

אנושומטריה

בדוק את רמת הביקוש בישראל למקצוע שלך

דו"ח משרות בחברת מנפאואר

  • מנהלי כ"א     | משרות פנויות כיום - 8 | מחפשי עבודה - 58 |
  • רכזי כ"א       | משרות פנויות כיום - 6 | מחפשי עבודה - 175 |
  • מנהלי הדרכה | משרות פנויות כיום - 3 | מחפשי עבודה - 33 |
    • מחפשי עבודה = מועמדים שפנו למנפאואר בחודשיים האחרונים ולא עברו השמה
    • נלקח מתוך מאגר מנפאואר, המעודכן לתאריך 7/11/2004 
    • המאגר מכיל גם מחפשי עבודה שמצאו עבודה אך טרם עדכנו את מנפאואר

ספרים רבותי

ספר שמומלץ לקנות למנהלים

קדימה, בכל הכוח! / קן בלנצ'רד, ג'סי סטונר / הוצאת מטר

נושא : חזון ומנהיגות
מסר: כשבונים חזון נכון, הוא אינו פוסטר על הקיר, אלא מנוע אמיתי לצמיחה אישית ועסקית.
ערך: למד כללים פשוטים לבניית והטמעת חזון אפקטיבי, לרבות מטרה (סיבת הקיום שלנו), ערכים (כללי התנהגות להגשמת המטרה), ותמונה מוחשית של העתיד (כשהחזון מתגשם).
קריא:
שימושי:
= מאוד מאוד = ככה ככה = לא ולא
להשיג: ibooks | dbook
 
לרשימת ספרים מומלצים נוספים: ראה כאן
למידע על תהליך פיתוח והטמעת חזון: צור קשר.

כיכר אתרים

אתר ששווה לבקר בו

readingroom

חברת 3M העולמית ידועה בתרבות הארגונית הייחודית שלה המעודדת חדשנות ויוזמה בקרב עובדים. למרבה השמחה, החברה בחרה לשתף את הקהל הרחב בידע שצברה ובכלים התורמים לאפקטיביות אישית וארגונית. האתר כולל שפע של עצות ודוגמאות, מניסיונם של מנהלים ועובדים ב- 3M וגם מפי יועצים מנוסים, לרבות: כלים לשיפור ניהול ישיבות, רעיונות להפעלות שונות, מצגות משופרות, פורום מומחים הפתוח לשאלות הגולשים, המלצות על ספרים וציוד, ואפילו קריקטורות שימושיות.

לשם דוגמא, בחרנו עבורכם מאמר המציע מגוון דרכים לפרזנטציה שתהמם את הצופים בה, גם בתקציב מוגבל ביותר. להלן תמצית של רעיונות מהמאמר, שתוכלו ליישם בכנס הבא בו אתם מציגים:

  1. העזרו באנשים בעלי כישורים ייחודיים שעלותם לא גבוהה - סטודנטים לתקשורת לצילום קטע וידאו, תלמידי תיאטרון להצגת משחק תפקידים דרמטי וכדומה
  2. השתמשו בחפצים ואביזרים לשם תפאורה והמחשה - ליצירת אפקט שונה שאנשים יזכרו, בתוך רצף של מצגות PowerPoint בלבד
  3. שלבו את הקהל בחוויית הפרזנטציה - למשל, על ידי פוסטרים שתפזרו בחדר ושעליהם יתבקשו המשתתפים לתרום לנושא הנדון, או על ידי מרכיבים המוסתרים בחדר שהקהל נדרש למצוא כדי להרכיב את ה"פאזל" שמאחוריו מסתתר המסר של הפרזנטציה שלכם
  4. השתמשו במקורות חינם לשיפור המצגות (המאמר מציין מספר מקורות מומלצים לתבניות ואיורים למצגות)

הפעלה קבוצתית

שיטה להפעיל אחרים

פתרונות עומק

  • הרעיון: לקדם בחינה מעמיקה של נושא או בעייה בקבוצת דיון.
  • המטרה: הקניית ראייה מערכתית של סוגייה מורכבת בקבוצה.
  • ההפעלה: החלטות המתקבלות בקבוצה אינן מבוססות, פעמים רבות, על בחינה מערכתית של החלופות השונות וההשלכות של כל אחת מהן. חברים בקבוצה נוטים לתמוך באפשרות אחת הנראית להם, להתעלם מחסרונותיה, ואינם מגלים פתיחות אמיתית לחלופות אחרות שמועלות בדיון. התהליך המתואר להלן מביא את המשתתפים לראייה מערכתית ומגוונת של הסוגיה:
    1. העלאת רעיונות: פותחים את הדיון בהצגת שאלת המפתח ומבקשים מהמשתתפים להעלות את האפשרויות השונות לפתרונה.
    2. ניסוח חלופות: מנסחים את האפשרויות שהעלו המשתתפים למספר מצומצמם של הצעות עקרוניות, ורושמים כל אחת מההצעות ככותרת על דף פליפצ'ארט.
    3. הרחבה: תולים את ההצעות השונות על קירות החדר, ומבקשים מהמשתתפים לרשום על כל אחד מהדפים לפחות סיבה אחת לכך שחלופה זו כדאית.
    4. בחירת פתרונות מובילים : עורכים הצבעה לבחירת שתיים או שלוש הצעות מובילות. ניתן לעשות זאת על ידי מתן מספר מדבקות לכל משתתף, אותן הוא יכול להדביק לצד 2 או 3 החלופות שנראות לו ביותר. החלופות שזכו במירב הקולות נתלות בצדדים שונים של החדר.
    5. העמקה: מחלקים את המשתתפים לקבוצות משנה כמספר הפתרונות המובילים. כל קבוצה מתיישבת לרגלי אחת מההצעות המובילות, מרחיבה את הדיון על המשמעויות שלה ומנסחת את היתרונות של אפשרות זו (גם אם חלק מחבריה מעדיפים את החלופות האחרות!). לאחר מכן, מתחלפות הקבוצות, וכל אחת נדרשת לחזור על התהליך בהתייחס להצעות האחרות שעל הפרק. לסיום שלב זה, מציגות הקבוצות למליאה את הניתוח שלהן של כל אחת מהאפשרויות העומדות לבחירה.


    • בהמשך לשלבים שתוארו לעיל, נדרש לרוב שלב של קבלת החלטות לגבי הסוגייה. גם אופן קבלת ההחלטה ישפיע על התמיכה בה ויישומה בקבוצה. האפשרות של קבלת החלטות בקונצנזוס - מוצגת בגיליון 12של עלון תזזית.
     
  • רוצים להציע רעיונות אחרים להפעלות? שילחו אלינו
  • מאמר חדש על קבלת החלטות לא טיפוסית וכלים לקבלת החלטות משופרת
  • מידע על סדנת תהליכים וקבלת החלטות בקבוצה (עמוד 13 בחוברת PDF)
  • מידע על סדנת משחקי חשיבה - קבלת החלטות (עמוד 14 בחוברת PDF)

מסדרונות החוק

הערות והארות על דיני עבודה

חוות דעת שלילית שמוסר מעביד על עובד לשעבר

  • בחרנו להביא בפניכם פסק-דין, שיש לו השלכות על היחסים שבין העובד למעבידו עם סיום יחסי העבודה ביניהם, כאשר מעביד פוטנציאלי מבקש מהמעביד לשעבר של העובד חוות-דעת על עבודתו:
  • העובדות: תמיר עבד כתועמלן רפואי ופוטר מעבודתו. הוא חיפש עבודה חדשה. לטענתו, מסר המעביד לשעבר שלו למעסיקים פוטנציאליים מידע שיקרי לגביו, אשר גרם לו נזק והיווה פרסום לשון הרע. לטענתו, דברי לשון הרע שנאמרו עליו הם, כי הוא פוטר בגלל חוסר מקצועיות, כי היו לו יחסי עבודה גרועים עם חבריו ועם הממונים עליו וכי אינו אמין.
  • פסק הדין של בית משפט השלום בית-המשפט לא מקבל את הטענות העובדתיות של תמיר, בדבר "הכפשת שמו" על-ידי המעביד. בית-המשפט מקבל את העדויות כי העובד פוטר בשל אי שביעות רצון מתפקודו בעבודה.
    עוד נקבע כי הדברים שמסר המעביד לשעבר למי שהתחזה למעסיק פוטנציאלי אינם בבחינת לשון הרע - לפי תוכנם. אלה דברים אמיתיים לגבי נסיבות פיטוריו של העובד. מטרת הפרסום בענין הנדון כאן נועדה למנוע קבלת אדם לעבודה ללא שקילת כל המידע הנכון בעניינו. מסירת המידע לא נעשתה לצורך רכילותי אלא נועדה להעמיד דברים על דיוקם.
    לציבור יש אינטרס כי יימסר מידע אמיתי לגבי עובדים לשעבר כדי למנוע תקלות של קבלת עובדים בלתי מתאימים, המתחזים באופן אקטיבי או פסיבי (בדרך של הסתרת מידע חיוני). קבלת עובד בלתי מתאים לעבודה בשל הסתרת מידע לגביו עלולה לגרום לנזק כלכלי וביטול זמן עבור המעביד.
    שמירת צנעת חייו של אדם, לרבות פרטים מביכים או פוגעים שהינם אמת, מוצדקת, כל זמן שפרטים אלה אינם מזיקים לאדם אחר. כאשר אדם אחר עומד להיפגע מכך, והנתבע מוסר מידע אמיתי לאותו אדם כדי למנוע ממנו נזק, יש בכך ענין ציבורי.
  • העקרון הכללי הנובע מכך: מותר למעביד לשעבר למסור למעביד פוטנציאלי את כל המידע האמיתי והנכון הידוע לו אודות העובד. מסירת מידע אמיתי ונכון זה, גם אם הוא פוגע בעובד ומציג אותו באור שלילי, מוגן בחוק איסור לשון הרע (סעיף 11). יש להדגיש, כי הענין הציבורי הוא במסירת המידע למעביד הפוטנציאלי בלבד והפצתו באופן בלתי מבוקר לציבור בכללותו לא תהיה מוגנת היות ובהפצה כזו אין כל ענין ציבורי.
  • לפיכך, נדחתה תביעתו של תמיר. (פסק הדין ניתן ביום 10.12.2003).

  • פס"ד תמיר מנוביץ נגד פייזר פרמצבטיקה ישראל בע"מ ושלמה למפרט, א 21336/01, טרם פורסם
  • המדור נכתב ע"י מומחי דטהפקס - מרכז המידע הישראלי ליחסי עבודה שכר וחישובים.
  • למידע נוסף בנושאים אלה ניתן לפנות ל- mail@datafax.co.il
  • אתר דטהפקס: datafax.co.il

כן לציטוט

משפט שניתן להשתמש בו

"התהילה הגדולה שלנו אינה שאיננו נופלים לעולם, אלא שאנחנו מצליחים להתרומם בכל פעם שאנחנו נופלים"
קונפוציוס

מתנה מדליקה

כשנגמרו הרעיונות למתנה מקורית למכורים לעיתונים

עיתון מותאם אישית

המתנה: דף שער עיתון עם תמונות וכתבות אודות מקבל(י) המתנה
למי: מתאים ליומולדת, חתונה, אירוע חברה או עלון תדמיתי.
מחיר: משתנה בהתאם להזמנה הספציפית.
להשיג ב: העיתון
 

הדרכה אפקטיבית

טיפ שיהפוך סדנא לאפקטיבית

Coaching הדדי

  • הבעייה: איך ניתן להפוך לימוד בתוכנית פיתוח מנהלים לשינוי אמיתי בקרב המשתתפים?
  • הפתרון שלנו: תהליך של אימון הדדי שהמשתתפים מעבירים זה לזה. לשם כך, משלבים בתוכנית פיתוח מנהלים את סדנת המנהל כמאמן, במסגרתה מכירים המשתתפים את גישת האימון, ורוכשים ומתרגלים טכניקות לניהול תהליך מאמן-מאומן. לאחר מכן, כל משתתף בוחר נושא להתפתחות אישית על סמך הסדנאות האחרות המשולבות בתכנית, ומקיים סדרה של פגישות אימון אישיות עם משתתף אחר בתוכנית, המשמש כמאמן שלו וגם כמאומן שלו, תוך החלפת תפקידים בכל פגישה.

    התועלת המושגת באופן זה היא כפולה: ראשית, תהליך האימון מגביר את מחוייבות המשתתפים לשינוי שהם מבקשים להשיג, ומספק להם הזדמנויות לדון בשינוי זה ולפעול להשגתו. ושנית, המשתתפים הופכים למאמנים מיומנים ונחשפים לעוצמה הגלומה בתהליכי האימון. בנוסף, ניתן לחסוך בדרך זו שעות ייעוץ אישי ע"י יועץ מקצועי חיצוני.

    לשם המחשה, נתאר כאן תהליך שקיימנו לאחרונה בתכנית פיתוח מנהלים בחברת ניאופרם. המשתתפים עברו, כאמור, את סדנת המנהל כמאמן, ולאחריה למדו את מודל הטווח המלא של המנהיגות. בהמשך, התבקשו המשתתפים להתחלק לזוגות של מאמן-מאומן, ולקיים סדרת פגישות אימון במטרה ללטש את מיומנויות המנהיגות שלהם, וליישם נושאים נוספים שנלמדו בתוכנית.
  • למידע על סדנת המנהל כמאמן: ראה עמוד 22 בחוברת סדנאות פיתוח מנהלים.
  • מאמר על פיתוח מנהלים בגישה כוללת: מופיע כאן.

חדש ב-ZOOZ

סדנא טרייה מבית היוצר שלנו

ראיון עבודה הלכה למעשה
כיצד לבחור את העובדים המתאימים ביותר לארגון ולתפקיד

  • מיועד ל: מנהלים, מנהלי משאבי אנוש וגיוס, וכל מי שמראיין מועמדים לעבודה.
  • המטרה : לרכוש כלים לניהול אפקטיבי של מיון וראיונות של מועמדים.
  • התהליך: במסגרת סדנא זו לומדים המשתתפים מהם המרכיבים החיוניים לבניית תהליך שיטתי ואפקטיבי של מיון מועמדים. בנוסף, נלמדים כלים לאבחון יכולות מועמדים והתאמתם לתפקיד, דרכים לצמצום השפעתן של הטיות שכיחות בראיון, ושיטות להתמודדות עם מרואינים קשים. כמו כן, במהלך הסדנא מפתחים מסרים שיווקיים שנועדו ל"מכירת" הארגון והתפקיד למועמד.
  • היתרונות : על מנת להגביר את האפקטיביות, משפרים במהלך הסדנא חומרים אמיתיים ורלוונטיים (הגדרות תפקיד, טפסי ניהול ראיון וסינון מועמדים, וכו'), ומבצעים מגוון סימולציות של ראיונות.
  • מידע נוסף: ראה עמוד 21 בחוברת סדנאות פיתוח מנהלים.

מזון למחשבה

מקום טוב לארוחה עסקית

שרימפ סי - Shrimp Sea

המנופים 8, הרצליה פיתוח | 09-9725680 | מידע נוסף
עיצוב:
אוכל:
שרות:
= מעולה = סביר = גרוע
מה? מזללת פירות-ים משובחים, מאוד לא כשרה, במחירים ואיכות ללא תחרות.
למה? שרימפס וקלאמרי מעולים המיובאים בהקפאה עמוקה, ומנות מקוריות וטעימות בטירוף.
העיסקית: 1. מנה עיקרית + סלט/מרק + תוספת + שתיה (40 ₪)
              2. מנה ראשונה + מנה עיקרית + 2 תוספות + שתייה קרה וחמה  (60 ₪)
ראשונות: צדפות מוקרמות (יאמי!), שרימפס בייקון (גאוני - לא להחמיץ!), סשימי טונה, ועוד.
עיקריות: שרימפס ו/או קלאמרי בציפוי בצק, ברטבים שונים, בפסטה, או על הגריל.

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.