If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

      | גיליון מס. 10 |


שלום!
אנו שמחים לשלוח לכם גליון חדש של תזזית.

תזזית נשלח אליכם אחת לחודשיים, ואינו מכיל פירסומות.
ההמלצות המופיעות בעלון מבוססות על טעמנו האישי בלבד.
נשמח לקבל תגובות, שאלות, הצעות והמלצות.

הנכם מוזמנים לבקר באתר שלנו,
לקרוא בו מאמרים ואת עלוני תזזית הקודמים,
ולקרוא ולהרשם, או לרשום אחרים, גם לעלון
לזוז - לעוסקים באסטרטגיה, שיווק וחדשנות.

קריאה מהנה!
ZOOZ

נ.ב. - מידע על סדנאות חדשות וותיקות שלנו מרוכז כעת בארבעה חוברות נפרדות:
א. פיתוח מנהלים. ב. פיתוח עובדים. ג. חדשנות ויצירתיות ד. אסטרטגיה ושיווק
לעיון בחוברות הסדנאות ולמידע על שרותים שאנו מציעים לחצו כאן.


פרופיל

קרא על מנהלים בתחום בחברות אחרות

עילית מורג, מנהלת משאבי אנוש, טקנומטיקס

  • מס' עובדים בחברה: 700 (מתוכם 145 בישראל)
  • מס' עובדים במחלקת משאבי אנוש: 3 בישראל ועוד 2 בעולם
  • מתמקדים ב: פיתוח תוכנה לניהול תהליכי ייצור.
  • אני בתפקיד: חודשיים.
  • איך הגעתי לתפקיד: שלוש וחצי שנים ניהלתי את משאבי האנוש בחברת טריוונט, כחברת הנהלה. לפני-כן עבדתי בתחום משאבי אנוש באורכית, בתקופת השיא בהיי-טק, ולפני-כן, במחלקת משאבי אנוש באלת"א כרכזת גיוס. יש לי תואר שני בהתנהגות ארגונית מאוניברסיטת תל-אביב, עם תיזה בתחום הלמידה הארגונית, ותואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון.
  • אוהבת בתפקיד: את הבינלאומיות, ואת האתגר שבניהול אנשים בחברה גלובלית, עם כל הכרוך בניהול ועבודה עם אנשים בארץ ובחו"ל. את הקצב. את האנרגיות.
  • הכי קשה בתפקיד: המעבר מחברה קטנה ואינטימית לחברה גדולה, שבה צריך לעבוד בתיאום מול הרבה גורמים, להתחשב ברגישויות שונות ולהיות קצת יותר "פוליטיקלי קורקט".
  • המטרות שאני רוצה להשיג: אני רוצה להגדיל את רמת שביעות הרצון של העובדים בחברה, ואת הניידות הפנימית בחברה. להצליח ליצור תרבות ארגונית גלובלית, וליצור תהליכי משאבי אנוש רוחביים בחברה. הייתי מעוניינת, בנוסף, להגדיל את הרמת המעורבות החברתית של טקנומטיקס, בשלב ראשון בארץ. מבחינה אישית להמשיך להתפתח מקצועית ואישית, וכל זאת תוך שמירה על בלנס מסוים בין חיי משפחה ועבודה.
  • סדנאות אפקטיביות שעברנו: בטקנומטיקס טרם הספקתי להעביר או לעבור סדנאות, אך בהיסטוריה שלי: סדנת חשיבה אסטרטגית עם ארי מנור מ- ZOOZ, וסדנא מצויינת של הערכת עובדים עם אולי אתר מתכלית. סדנת כישורי פרזנטציה של המרכז הישראלי לאימונים בעסקים. פיתחתי והנחיתי בעצמי סדנת פיתוח מנהלים בדרגי ביניים בטריוונט.
  • סדנאות מיותרות לדעתי: סדנת ניהול זמן. אבל אני בדרך כלל בעד סדנאות, גם אם אינן מאוד אפקטיביות - בשל הדברים האחרים שהן מחזקות - את המוטיבציה ושביעות הרצון של העובדים.
  • ספר מקצועי מומלץ: לנצח נבנו, של ג'יימס קולינס וג'רי פוראס.
  • למידע על סדנאות בתחום האסטרטגיה: ראה עמודים 9-11 בחוברת סדנאות אסטרטגיה ושיווק.

אנושומטריה

בדוק את רמת הביקוש בישראל למקצוע שלך

דו"ח משרות בחברת מנפאואר

  • מנהלי כ"א     | משרות פנויות כיום - 7 | מחפשי עבודה - 45 |
  • רכזי כ"א       | משרות פנויות כיום - 19 | מחפשי עבודה - 208 |
  • מנהלי הדרכה | משרות פנויות כיום - 3 | מחפשי עבודה - 43 |
    • מחפשי עבודה = מועמדים שפנו למנפאואר בחודשיים האחרונים ולא עברו השמה
    • נלקח מתוך מאגר מנפאואר, המעודכן לתאריך 8/9/2004 
    • המאגר מכיל גם מחפשי עבודה שמצאו עבודה אך טרם עדכנו את מנפאואר

ספרים רבותי

ספר שמומלץ לקנות למנהלים

אלופי השירות! / ליאור ערוסי / הוצאת פקר

נושא: מוקדי שירות לקוחות
מסר: שירות לקוחות הוא נכס אסטרטגי לארגון. הלקוחות הראשונים הם העובדים עצמם.
ערך: כללים לניהול חוויית הלקוח על ידי מתן סמכויות וכבוד לעובדים, ובעקבות זאת טיפוח של נטילת אחריות, הקשבה, שיפור מתמיד, אכפתיות והתלהבות מול הלקוחות.
קריא:
שימושי:
= מאוד מאוד = ככה ככה = לא ולא
להשיג: bookme | dbook
לספרים מומלצים נוספים: ראה כאן

למידע על סדנת שרות לקוחות מעל ומעבר: ראה עמוד 16 בחוברת סדנאות אסטרטגיה ושיווק.

כיכר אתרים

אתר ששווה לבקר בו

www.nwlink.com/~donclark

דונלד קלארק עובד במחלקת שירותי מיחשוב של מפעל של קפה סטארבקס בארה"ב. דונלד בנה מיוזמתו את אחד האתרים המקיפים והטובים באינטרנט בנושאי משאבי אנוש. האתר כולו חופשי לשימוש, עובר עדכון מתמיד, ומציע מאמרים וכלים יישומיים במגוון תחומים, כגון: ניהול ביצועים, מנהיגות, הערכת עובדים, Coaching, ועוד.

לשם דוגמא בחרנו עבורכם עמוד באתר המפרט כיצד יש לתכנן ולנהל ישיבות,
המציג בצורה ממוקדת מספר עקרונות לפעולה בכל אחד מהתחומים הבאים:
1. הכנות הנדרשות מהמנהל האחראי לישיבה
2. הכנות הנדרשות מהמשתתפים בישיבה
3. הכנת סביבת הישיבה
4. תיעוד הישיבה
5. כללים לפתיחת הישיבה, ניהולה וסיומה
7. מעקב (Follow up) בעקבות הישיבה

הפעלה קבוצתית

שיטה להפעיל אחרים

למידה מהצלחות וכשלונות

  • הרעיון : הפקת לקחים מהצלחות וכשלונות אישיים וארגוניים.
  • המטרה : למידה ארגונית ושיפור מתמיד.
  • ההפעלה: את ניתוח ההצלחות והכשלונות ניתן לבצע על מגוון של תחומים נלמדים, כגון: הובלה (מוצלחת או כושלת) של פרוייקט, טיפול בפניות של לקוחות, חידושים במוצרים ושירותים, ועוד. עקרון הפעולה דומה בכל המקרים:
    • מרכזים בטבלה את כל ההצלחות והכשלונות בתחום הנדון, בעזרת המשתתפים. עמודה אחת להצלחות ועמודה שנייה לכשלונות.  (לדוגמא: סוגי תלונות של לקוחות איתם התמודדנו בהצלחה או בחוסר הצלחה)
    • מזהים ומפרטים את הסיבות לכל הצלחה או כישלון (לדוגמא: למה הלקוח היה מרוצה? למה הלקוח כעס עלינו?)
    • מאתרים דפוסים משותפים (סיבות דומות) למספר הצלחות, או למספר כשלונות. (לדוגמא: בירור מניעי הלקוח הוביל להצלחה במספר מקרים, זמן תגובה איטי הוביל לכשלון במספר מקרים)
    • על סמך הדפוסים המשותפים ניתן כעת לנסח עקרונות פעולה לקבלת הצלחות נוספות ולמניעת כשלונות עתידיים (למשל: "לשאול לקוחות  - למה זה חשוב לך אישית?" או "לענות תוך 10 שניות ולפתור 95% מהבעיות שמעלה הלקוח מיידית")
    • ניתן לפעול לפי העקרונות שגובשו בעתיד, או לממשם מיידית על בעיות פתוחות (למשל - לדון איך ניתן לפתור תלונות ספציפיות החוזרות שוב ושוב - לאור התובנות שגובשו).
    • הערה: מכיוון שלא ניתן לדעת מראש אילו עקרונות צפויים לעלות בניתוח המשותף, על המנחה להיות מנוסה, בעל יכולת אלתור, ובעל ידע מקצועי רחב. הפעילות דורשת, כמובן, גם נכונות ובגרות של הקבוצה לדיון בונה ולא שיפוטי, ופתיחות לדון בסיבות להצלחות ובעיקר לכשלונות.
     
  • רוצים להציע רעיונות אחרים להפעלות? שילחו אלינו
  • פרטים על ההדרכות שאנו מעבירים

מסדרונות החוק

הערות והארות על דיני עבודה

שעות עבודה בערב חג

  • חוק שעות עבודה ומנוחה קובע, כי יום העבודה בערב חג וביום שישי הינו בן 7 שעות, במקומות עבודה בהם עובדים 6 ימי עבודה בשבוע (8 שעות עבודה ביום).
  • לגבי מקומות עבודה בהם עובדים 5 ימי עבודה בשבוע (9 שעות עבודה ביום או פחות, על-פי צו ההרחבה בדבר קיצור שעות העבודה השבועיות) וחל שם ההסכם הקיבוצי בדבר עבודה ב- 5 ימים בשבוע או צו ההרחבה שהוצא מכוחו, נקבע כי: "בערבי חגי ישראל החלים ביום שהעובד חייב לעבוד בו יהיה יום עבודה בן 8 שעות בתשלום של 9 שעות [כלומר, בתשלום של יום מלא] או יום עבודה בן 7 שעות בתשלום של 8 שעות. ההנהלה ונציגות העובדים יקבעו באיזו חלופה לבחור. בערב יום כיפור יעבדו העובדים 6 שעות בתשלום של 9 שעות. במקומות עבודה שבהם עבדו בערבי חג 6 שעות בתשלום של 8 שעות ימשיכו העובדים לעבוד 6 שעות בתשלום של 8 שעות."
  • בכל מקרה אחר יש לנהוג על-פי ההסכמים החלים באותו מקום עבודה או הנוהג הקיים בו.
  • ערב יום כיפור חל השנה ביום ו'. לגבי העובדים בימי ו' יחולו הכללים שלעיל. לגבי העובדים חמישה ימי עבודה בשבוע, כשיום ו' הינו "היום הפנוי" לגביהם, יחולו הכללים שלהלן: עובדים במשכורת חודשית יקבלו משכורתם החודשית הרגילה ואילו עובדים "בשכר", לא יהיו זכאים לתשלום עבור ערב החג, מכיוון שאינם עובדים בו.
  • שעות עבודה בחול המועד: אין בחוק כל הוראה המתייחסת לשעות עבודה ב"חול המועד" או לתשלום בגינן. מבחינת חוקי העבודה - ימי העבודה בחול המועד הינם ימי עבודה רגילים לכל דבר וענין. כל זאת - אם אין הסכם קיבוצי, הסכם אישי או נוהג במקום העבודה, הקובעים אחרת.

  • המדור נכתב ע"י מומחי דטהפקס - מרכז המידע הישראלי ליחסי עבודה שכר וחישובים. 
  • למידע נוסף בנושאים אלה ניתן לפנות ל- [email protected]
  • אתר דטהפקס: datafax.co.il

כן לציטוט

משפט שניתן להשתמש בו

"המהפכות נחמדות בשלביהן המוקדמים, כל עוד העניין הוא בסילוקם של העומדים למעלה"
אלדוס האקסלי

מתנה מדליקה

כשנגמרו הרעיונות למתנה מקורית למישהו שאוהב משקאות קרים

קוביות קרח צבעוניות

המתנה: קוביות קרח צבעוניות דולקות (למי שרוצה משקה מדליק!).
מחיר: 9.90 ₪ לכל קוביה.
להשיג ב: www.gimmick.co.il.
 

הדרכה אפקטיבית

טיפ שיהפוך סדנא לאפקטיבית

הנחיה עצמית של סדנאות העלאת רעיונות

  • הבעייה: איך ניתן להטמיע בארגון יצירתיות מתמדת וכלי חשיבה שונים?
  • הפתרון שלנו: על מנת לטפח ולשמר יצירתיות וחדשנות בארגונים נדרשת השקעה בלתי פוסקת ומחוייבות של מנהלים ועובדים לאורך זמן. פעמים רבות, מנהלים ועובדים כאחד, מייחסים את האחריות לסדנאות העלאת רעיונות להנהלה הבכירה ו/או למנחים ויועצים חיצוניים, ומצפים מהם לקיים סדנאות מזדמנות לפיתוח חדשנות במוצרים, שירותים או תהליכים.

    על מנת להעביר חלק ניכר מן האחריות להובלת החדשנות לאנשים מתוך הארגון, משולב בתכניות חדשנות שיטתית של ZOOZ תהליך מובנה של הנחיה עצמית של כלי חשיבה שונים. בתהליך זה, קבוצת משתתפים לומדת שישה כלים לפיתוח רעיונות לחידושים, בעזרת מנחה מטעמנו, במשך שלוש סדנאות. הכלים נלמדים בשילוב תרגילים והסברים מפורטים, ומשמשים להעלאת עשרות רעיונות לחידושים במוצר או שירות מסויים. בסדנא הרביעית מתמקדים במוצר או שרות אחר, ומעלים רעיונות לחידושים בו תוך הנחייה עצמית של שישה מהמשתתפים  - כשכל אחד מנחה את אחד מהכלים שנלמדו.

    התועלת המושגת באופן זה היא כפולה: ראשית, מועלים רעיונות רבים לחידושים בתחום עסקי נוסף. ושנית, בעקבות ההנחיה העצמית הכלים מובנים טוב יותר למשתתפים, ויכולת ההנחייה עוברת לארגון עצמו, ובכך מתגבשת גם תשתית לחדשנות מתמדת בארגון.

    עקרון ההנחייה העצמית מתאים גם לסוגי הדרכות ופעילויות אחרות שאמורות להתרחש בארגון שוב ושוב, שכן כל מי שמלמד משהו יודע שזאת הדרך הטובה ביותר ללמוד דברים לעומק. למעשה, העברת האחריות ממנחים חיצוניים לאנשים פנימיים, מבכירים לעובדים מן השורה, ומהמורים לתלמידים עצמם - חוללה מספר מהפכות ניהוליות ופדגוגיות, לרבות TQM (העברת איכות הייצור לפועלי הייצור עצמם), Train the trainer (תוכניות להכשרת מנחים פנימיים), סמינריונים (בהם המשתתפים עצמם, כל אחד בתורו, לומדים נושא מסויים ומעבירים אותו ליתר הקבוצה), ואוניברסיטה פתוחה (בה רוב הלימוד הוא עצמי).
  • מידע על סדנאות חדשנות שיטתית : מופיע  כאן.
  • מאמר על ששת כלי החשיבה הנלמדים בסדנאות: מופיע כאן.

חדש ב-ZOOZ

סדנא טרייה מבית היוצר שלנו

ניהול על פי יעדים - MBO
איך למקד עובדים לתוצאות בעזרת הצבת יעדים

  • מיועד ל: מנהלים בכל הדרגים ולעתודה ניהולית.
  • המטרה : הטמעת כלים לניהול על פי יעדים.
  • התהליך : במסגרת סדנא זו מכירים המשתתפים את התהליך של ניהול על פי יעדים, ומוצגות גם שגיאות נפוצות בהצבת יעדים וכיצד להימנע מהן. בנוסף, נלמדים כללים להצבת יעדי ביצוע אפקטיביים, ומפותחים יעדים רלוונטיים עבור תוכניות העבודה של המשתתפים.
  • היתרונות: תהליך ניהול על פי יעדים מאפשר למנהלים ולעובדיהם להתמקד ולשפר תוצאות בטווח המיידי, ולשמר אותן לאורך זמן . על מנת להגביר את האפקטיביות של הסדנא, העקרונות הנלמדים מתורגלים על דוגמאות אמיתיות מהשטח, ונערכות גם סימולציות של שיחות משוב בנושא עמידה (או אי-עמידה) ביעדים.
  • מידע נוסף: ראה עמוד 9 בחוברת סדנאות פיתוח מנהלים.

מזון למחשבה

מקום טוב לארוחה עסקית

טנדורי

אתר אינטרנט
כיכר דיזנגוף, זמנהוף 2 תל אביב | 03-6296185 |
רח' משכית 32 בנין מרכזים הרצליה פיתוח | 09-9546702
עיצוב:  
אוכל:
שרות:
= מעולה = סביר = גרוע
מה? מסעדה הודית אמיתית מבית רינה פושקרנה.
למה? ארוחת טאלי (ארוחת טעימות במגש), לאסי (משקה יוגורט מרענן), מתאים גם לצמחונים.
העיסקית : מזנון חופשי "אכול כפי יכולתך" בארוחת הצהרים.
ראשונות: מבחר של סמוסה (כיסונים הודיים) ולחמים מיוחדים.
עיקריות : עוף או דג טיקה מתנור מטנדורי, וכמובן מנות אורז וקארי.
המחיר: 72  ₪ למזנון הצהריים, 69/89 ₪ לארוחת טאלי בשרית/צמחונית

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.