If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

| גיליון מס. 9 |


שלום!
אנו שמחים לשלוח לכם גליון חדש של תזזית.

תזזית נשלח אליכם אחת לחודשיים, ואינו מכיל פירסומות.
ההמלצות המופיעות בעלון מבוססות על טעמנו האישי בלבד.
נשמח לקבל תגובות, שאלות, הצעות והמלצות.

הנכם מוזמנים לבקר באתר שלנו,
לקרוא בו מאמרים ואת עלוני תזזית הקודמים,
ולקרוא ולהרשם, או לרשום אחרים, גם לעלון
לזוז - לעוסקים באסטרטגיה, שיווק וחדשנות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


פרופיל

קרא על מנהלים בתחום בחברות אחרות

כוכי אמור, מנהלת כוח-אדם והדרכה, קווי זהב 012

  • מס' עובדים בחברה: 1,000 (כולם בישראל) 
  • מס' עובדים במחלקת משאבי אנוש: 10
  • מתמקדים ב : מתן מכלול שירותי תקשורת בינלאומית, ואספקת פתרונות טכנולוגיים ייחודיים בתחום האינטרנט לעסק ולבית.
  • אני בתפקיד: כשנה וחצי.
  • איך הגעתי לתפקיד: הגעתי לקווי-זהב דרך חברת השמה. התחלתי את הקריירה המקצועית שלי כמנהלת כוח-אדם והדרכה ברשת מלונות הייאט, במשך שלוש שנים. משם עברתי לתדיראן קשר לתפקיד של מנהלת פיתוח משאבי-אנוש. לאחר שנתיים בתפקיד מוניתי לתפקיד של מנהלת משאבי-אנוש של ריט טכנולוגיות (מקבוצת רד-בינת). שם גם הכרתי את בעלי, ולאחר שנתיים נאלצתי לעזוב בשל נישואינו. תפקידי האחרון לפני קווי-זהב היה מנהלת משאבי-אנוש של חברת סטארט-אפ שנסגרה - wholeoptics. אני בעלת תואר ראשון בחינוך וסוציולוגיה ותואר שני בהתנהגות ארגונית (מהאונ' העברית בירושלים). בנוסף למדתי במשך 3 שנים לימודי גשטאלט במסגרת לימודי תעודה של הפקולטה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת ת"א.
  • אוהבת בתפקיד: את הדינמיות ויכולת המעוף. התפקיד (ניהול כוח-האדם וההדרכה) הוא חדש בארגון, ולכן העשייה הינה חלוצית ובתולית. זה לא תמיד קל, אך זה מאפשר לי לעצב את התפקיד ואת התחום בארגון כמו שאני אוהבת ובהתאם לאני מאמין שלי בתחום.
  • הכי קשה בתפקיד: תחלופת הנציגים. עם התמודדות עם סבבי גיוס והכשרה של נציגים חדשים, ממוקדי מכירה, תמיכה או שרות. זה דורש השקעה של אנגיה מרובה, אותה אפשר היה לתעל להשקעה גדולה יותר בנציגים הקיימים ובפיתוח של יותר תהליכי עבודה מתוכננים לטווח ארוך.
  • המטרות שאני רוצה להשיג: למצב את המחלקה כתומכת באסטרטגיה הארגונית.להגדיל את המודעות לטיפוח ההון האנושי כנכס העיקרי של החברה. להעמיק את מקצועיות הנציגים וראשי הצוותים, ולחזק את תחושת השייכות של הנציגים לארגון.
  • סדנאות אפקטיביות שעברנו: סדנה למדריכים (עם "טאק הדרכה"), סדנאות שרות (עם ג'ודי כספי) וסדנאות מכירה (עם קרן הבש מ"אנשים").
  • סדנאות מיותרות לדעתי: לשמחתי עוד לא היו כאלה. ביצענו סינון קפדני לפני כל אחת מהפעילויות.
  • ספר מקצועי מומלץ: שמונה עקרונות המנהיגות - של רובין שארמה.
  • לתגובות: KochiA@012.net
  • מעוניינים להתראיין?: צרו קשר

אנושומטריה

בדוק את רמת הביקוש בישראל למקצוע שלך

דו"ח משרות בחברת מנפאואר

  • מנהלי כח-אדם     | משרות פנויות כיום - 1  | מחפשי עבודה - 34   |
  • רכזי כח-אדם        | משרות פנויות כיום - 22 | מחפשי עבודה - 180 |
  • מנהלי הדרכה     | משרות פנויות כיום - 1  | מחפשי עבודה - 34   |
    • מחפשי עבודה = מועמדים שפנו למנפאואר בחודשיים האחרונים ולא עברו השמה
    • נלקח מתוך מאגר מנפאואר, המעודכן לתאריך 5/07/2004 
    • המאגר מכיל גם מחפשי עבודה שמצאו עבודה אך טרם עדכנו את מנפאואר

ספרים רבותי

ספר שמומלץ לקנות למנהלים

גלולת המנהיגות / קן בלנצ'רד ומרק מוצ'רניק / הוצאת מטר

נושא: מנהיגות מתמירה והובלת צוותים
מסר: על מנת להנהיג צוות לאורך זמן, נדרש הרבה יותר מניהול על פי תוצאות
ערך: משל הממחיש כללים למנהיגות יעילה, בעזרת שילוב של יושרה, שותפות, וחיזוקים
קריא:
שימושי:
= מאוד מאוד = ככה ככה = לא ולא
להשיג: dbook | bookme
לספרים מומלצים נוספים: ראה כאן
למאמר המרחיב בנושא מנהיגות מתמירה: ראה כאן

כיכר אתרים

אתר ששווה לבקר בו

www.managementhelp.org

באתר זה ניתן למצוא תכנים רבים הקשורים לניהול ולנושאי משאבי אנוש נוספים. חלק מהחומרים מפורטים באתר עצמו, ובמקרים אחרים יש בו הפניות לחומרים איכותיים באתרים של מוסדות אקדמיים או ארגונים מסחריים. בחרנו עבורכם מספר עמודים באתר המציגים בצורה ברורה ועניינית היבטים חשובים בהדרכה ופיתוח של עובדים:

העמוד הראשי של האתר: www.managementhelp.org.
קריאה משלימה: פיתוח מנהלים בגישה כוללת

הפעלה קבוצתית

שיטה להפעיל אחרים

השינוי מתחיל בשם

  • הרעיון: להאיר את המורכבות שבשינוי אישי או ארגוני, תוך התייחסות לשמות המשתתפים.
  • המטרה: הגברת המודעות של המשתתפים לעוצמת הרגשות הקשורה לתהליכי שינוי.
  • ההפעלה: הפעלה זו דורשת תחושה של אמון ותקשורת פתוחה, ולכן מומלץ לשבת במעגל, ללא שולחנות.
    • אומרים למשתתפים שעליהם לבחור ולרשום בפתק שם אחר בו היו רוצים שיקראו להם.
    • מבקשים מהמשתתפים לספר (בסבב) לאיזה שם היו רוצים לשנות את שמם ומדוע. ניתן לשאול שאלות מנחות כגון: מדוע קראו לך הוריך בשמך? איזו משמעות אתה מייחס לשם החדש שבחרת?
    • מעלים שאלות לדיון הקשורות לשינוי השם: כיצד אחרים מתייחסים אלי ואל שמי? כיצד הם צפויים להגיב אם אשנה את שמי? אילו קשיים צפויים להתעורר בעקבות שינוי השם?
    • לסיכום, שואלים כיצד הדיון בשינוי השמות מבטא קשיים, התנגדויות ורגשות המעורבים בתהליכי שינוי אישיים וארגוניים.
  • תודה ללאה זבולון, מנהלת משאבי אנוש בחברת אומגה, על הרעיון.
  • רוצים להציע רעיונות אחרים להפעלות? שילחו אלינו
  • פרטים על ההדרכות שאנו מעבירים.

מסדרונות החוק

הערות והארות על דיני עבודה

זכאות לשכר עבור ימי השתלמות בעת שביתה

  • עובד השובת אינו זכאי לשכר עבודה, וזאת מכיוון שהשביתה "מקפיאה" את יחסי העבודה שבין העובד למעביד, כך שהעובד אינו עובד והמעביד אינו משלם לו שכר.
  • אולם, מקיומה של שביתה כללית במשק, או במקום עבודה מסויים, לא ניתן להסיק באופן גורף כי כל העובדים באותו מקום שובתים. לכן, לפני שמנכים את ימי השביתה משכרם של כל העובדים יש לבדוק כל מקרה לגופו.
  • במקרה שעובד נשלח על-ידי החברה להשתלמות מקצועית, שהחלה עוד לפני פרוץ השביתה, הוא זכאי לשכר עבודה רגיל בגין אותו יום, שכן יש לראותו כמי שעבד ביום השביתה.
  • הוראות ברוח זו פורסמו גם ע"י הממונה על השכר במשרד האוצר.

  • המדור נכתב ע"י מומחי דטהפקס - מרכז המידע הישראלי ליחסי עבודה שכר וחישובים. 
  • למידע נוסף בנושאים אלה ניתן לפנות ל- mail@datafax.co.il
  • אתר דטהפקס: datafax.co.il

כן לציטוט

משפט שניתן להשתמש בו

"ידוע לי שזה סוד. מלחשים את זה בכל מקום."
ויליאם קונגרייב 

מתנה מדליקה

כשנגמרו הרעיונות למתנה מקורית למישהו שאוהב לחשוב הרבה

"המבוך" (קורידור) - משחק חשיבה

המתנה : משחק חשיבה מרתק. קל מאוד ללימוד, אך הצלחה בו מחייבת חשיבה אסטרטגית.
מחיר: 156 ₪.
להשיג ב: only toys | שוקי שוק
אנקדוטה: אנו משתמשים במשחק זה בסדנאות מנהלים המשלבות משחקי חשיבה.
              לפירוט על סדנא כזאת, ראו גם עמוד 14 בחוברת סדנאות פיתוח מנהלים.
 

הדרכה אפקטיבית

טיפ שיהפוך סדנא לאפקטיבית

איך ניתן להטמיע אמנת שירות ביעילות?

  • הבעיה: אמנת שירות היא מסמך שלרוב נוצר ע"י הנהלת הארגון, במטרה לבטא את מחויבות הארגון ללקוחותיו, לרבות יעדים מדידים (לדוגמא: מענה לשיחות תוך 20 שניות לכל היותר). כשבאים ליישם את אמנת השירות בכל רחבי הארגון, לרבות דרגי ביניים ועובדים זוטרים, מורגש פער בין כוונות ההנהלה ורצונות ומעשי העובדים. איך ניתן לגשר על פער זה?
  • הפתרון שלנו: שיתוף העובדים בכל התהליך, החל מיצירת אמנת השירות עצמה ועד הטמעתה בארגון.
    • בפגישה מקדימה עם מנהל השרות ומנהלים רלבנטים נוספים, אנו מנסחים קווים מנחים ועקרונות לאמנת השירות. במילים אחרות, מה המנהלים רוצים שיהיה באמנת השירות.
    • לאחר מכן, אנו מנחים סדנא בהשתתפות כל העובדים במוקד השירות, ובה העובדים דנים בשירות איכותי ואפקטיבי, ברציונל למתן שירות איכותי ללקוחות ובממדי איכות בשירות.
    • בשלב הבא, העובדים עצמם, בצוותי עבודה, מפתחים ויוצרים את אמנת השירות של החברה, תוך הכוונה של המנחה לנקודות והדגשים שהועלו על ידי המנהלים.
    • בסיום הסדנא ממונה "צוות אמנת שירות" המורכב מעובדים וממנהל ממונה, שתפקידו לסיים את כתיבת האמנה ולארוך בדיקות נוספות על פי הצורך. למשל, לעתים יש צורך לבדוק מהי מסגרת הזמן הריאלית בה מחלקה אחרת מסוגלת לבצע משימה מסוימת הקשורה לשירות ללקוח, למשל, הפקת פוליסה.
    • כשהצוות מסיים את עבודתו, נערכת פגישה של צוותי העבודה עם המנהלים לגיבוש הנוסח הכמעט סופי. נוסח זה נשלח לכל העובדים שהשתתפו בסדנא להערות והארות. לאחר קבלת ההערות, נחתמת סופית האמנה ומושקת בטקס קצר.
  • מידע נוסף : לפרטים נוספים על סדנת שירות לקוחות מעל ומעבר ראה עמוד 16 בחוברת סדנאות אסטרטגיה ושיווק.
  • מאמר על הטמעת אסטרטגיה בארגון: מופיע כאן .

חדש ב-ZOOZ

סדנא טרייה מבית היוצר שלנו

ציור אינטואיטיבי - כלי אלטרנטיבי לפתרון קונפליקטים והתנגדויות
איך לטפל בבעיות ארגוניות בדרך פשוטה ורבת עוצמה

  • מיועד ל: מנהלים ועובדים כאחד.
  • המטרה: שימוש בציור האינטואיטיבי לצורך - פתרון קונפליקטים, טיפול בהתנגדויות לשינוי, ביצוע תחקיר, טיפול בבעיות תקשורת, פיתוח חשיבה יצירתית, התמודדות עם לחצים בעבודה והרגעה.
  • התהליך: במהלך הסדנא מתנסים המשתתפים בציור אינטואיטיבי תוך שימוש בתרגילים לפיתוח היצירתיות ושחרור מאמונות מגבילות. באמצעות הציור, נדון ונפתור בעיות רלבנטיות בחיי היחידה הארגונית.
  • היתרונות: טכניקת הציור האינטואיטיבי עוקפת את מנגנוני ההגנה וההתנגדויות של אנשים בארגון להתמודדות עם מצבים אישיים ובין-אישיים מורכבים. בנוסף לכך, היא מהווה כלי מיידי ואפקטיבי לטיפוח היצירתיות ולהתמודדות עם לחץ בעבודה.
  • מאמר חדש על ציור אינטואיטיבי: כאן.
  • מידע נוסף: ראה עמוד 18 בחוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות.

מזון למחשבה

מקום טוב לארוחה עסקית

סבסטיאן

משכית 33, הרצליה פיתוח | 057-9442885 | אתר אינטרנט
עיצוב:  
אוכל:
שרות:
= מעולה = סביר = גרוע
מה? ביסטרו מושקע בחלל ענקי עם עיצוב מדהים. הצלחה נוספת של אנשי קפה נואר.
למה? שיא הנינוחות, יותר חו"ל מחו"ל, מנות קלאסיות וטעימות, ואנטריקוט מהטובים בארץ.
העיסקית:  אין עסקיות, המחירים לפי תפריט צהרים, יש מנות יום מוזלות
ראשונות: טרין כבדי עוף ; חציל קלוי על האש; ברוסקטה שרימפס ואספרגוס.
עיקריות: קבב טלה, השניצל האגדי של קפה נואר, סטיק אנטריקוט , פילה דניס
המחיר: מנה ראשונה 26-49 ₪, מנה עיקרית 52-114 ₪.

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | training@zooz.co.il | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.