If you can't read this, an online version is available here

tzazit

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

      | גיליון מס. 03 |


שלום!
אנו שמחים לשלוח אליכם את הגיליון השלישי של תזזית.
עלון זה מוגש כשרות לעוסקים בתחום משאבי האנוש וההדרכה.

תזזית נשלח אליכם אחת לחודשיים, ואינו מכיל מידע פירסומי.
ההמלצות המופיעות בעלון מבוססות על טעמנו האישי בלבד.

אנו מקווים כי תמצאו את הגיליון החדש שימושי ומהנה.
נשמח לקבל תגובות, שאלות, הצעות והמלצות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


פרופיל

קרא על מנהלים בתחום בחברות אחרות

גיורא גל-עד, סמנכ"ל משאבי אנוש וקשרי לקוחות, אופיס דיפו

  • מס' עובדים בחברה: 1,000 בישראל, 44,000 בשאר העולם
  • מס' עובדים במחלקת משאבי אנוש וקשרי לקוחות: 8 (בישראל)
  • מתמקדים ב: רשת קמעונאית לציוד משרדי וטכנולוגי, וריהוט למשרד ולבית 
  • אני בתפקיד: שנתיים
  • איך הגעתי לתפקיד: למדתי תואר ראשון בניהול משאבי אנוש וכלכלה באונ' בן-גוריון, ותואר שני ביחסים בינלאומיים באונ' חיפה. עבדתי כמנהל אגף בפרטנר תקשורת, ו-head hunter גייס אותי לתפקידי הנוכחי.
  • אוהב בתפקיד: את האתגר הנובע משילוב שני עולמות: טיפול בעובדים – המהווים גורם מרכזי להצלחת החברה, וטיפול בשרות הלקוחות – שמשלמים לנו את המשכורת. השילוב הוא קטליזטור להצלחת החברה, ולכן אני שואב ממנו הנאה רבה.
  • הכי קשה בתפקיד: לדעת שעוד לא מימשתי את הפוטנציאל הטמון בתחומי העיסוק שלי. זה קשה, אך גם משמש כגלגל התנופה הפרטי שלי.
  • המטרות שאני רוצה להשיג: להשפיע על המחויבות ועל המוטיבציה של העובדים לתת מעבר לנורמה (מצד אחד), להביא לרמת שרות באופיס דיפו שתיצור נאמנות לקוחות (מצד שני), ולחבר את שניהם כדי שיהוו מנוף עיסקי לחברה ויאפשרו לממש את הפוטנציאל העיסקי של אופיס דיפו.
  • סדנאות אפקטיביות שעברנו: "שרות לקוחות פנאטי" - הדרכות מנהלים פנים-ארגוניות בתחום שרות לקוחות, תוך דגש על תקשורת, שפת גוף, ומודעות שרות. אני גם ממליץ על סקר שביעות רצון לקוחות ועובדים ככלי ניהולי. 
  • סדנאות מיותרות לדעתי: (1) ניהול זמן
  • ספר מקצועי מומלץ: (1) גלגל התנופה / ג'ים קולינס   (2) מי פה המנהל? / יהושע שטאובר

אנושומטריה

בדוק את רמת הביקוש בישראל למקצוע שלך

דו"ח משרות בחברת מנפאואר

  • מנהלי כ"א     | משרות פנויות כיום - 3 | מחפשי עבודה - 27 |
  • רכזי כ"א       | משרות פנויות כיום - 4 | מחפשי עבודה - 116 |
  • מנהלי הדרכה | משרות פנויות כיום - 0 | מחפשי עבודה - 25 |
    • מחפשי עבודה = מועמדים שפנו למנפאואר בחודשיים האחרונים ולא עברו השמה
    • נלקח מתוך מאגר מנפאואר, המעודכן לתאריך 23/06/2003 
    • המאגר מכיל גם מחפשי עבודה שמצאו עבודה אך טרם עדכנו את מנפאואר

ספרים רבותי

ספר שמומלץ לקנות למנהלים בדרג הביניים ולעתודה הניהולית

מה המנכ"ל רוצה שתדע / ראם צ'אראן / הוצאת מעריב

נושא: חשיבה עסקית
מסר: במקום להיות בורג במכונה, שפר את הראייה המערכתית שלך
ערך: איתור דרכים (גם ברמה המחלקתית) לשפר את הישגי הארגון כולו,  
        תוך לימוד וניתוח המדדים הכלכליים של ביצועי הארגון.
קריא:  
שימושי:
= מאוד מאוד = ככה ככה = לא ולא
להשיג ב: ibook | dbook

כיכר אתרים

אתר ששווה לבקר בו

www.drucker.com

פיטר דרוקר, מהוגי הדעות החשובים והמוערכים ביותר בתחום הניהול, הקים אתר זה במטרה לקדם את המנהיגות וההובלה החברתית של ארגוני מלכ"ר. אגודת leader to leader, המנהלת את האתר כיום, מעניקה פרסים בתחום החדשנות, ומספקת ספרים על מנהיגות וכלים להערכה עצמית. אבל, הפנינה האמיתית באתר הוא מאגר של מאמרים עדכניים וזמינים לכל קורא על מנהיגות, ניהול, וחדשנות. המאמרים נכתבו ע"י ההוגים הבולטים בתחום, לרבות ג'ון קוטר (שספרו תואר בעלון הקודם), גארי האמל (מחבר "להנהיג את המהפכה"), פטר סנג'ה (מחבר "הארגון הלומד"), דניאל גולדמן (מחבר "אינטליגנציה רגשית"), ופיטר דרוקר עצמו. קיראו מאמר אחד בשבוע, או אפילו בחודש, ותוכלו ליישר קו עם מיטב החשיבה הניהולית העכשווית, ובהזדמנות זו גם לשפר את האנגלית.

למאגר המאמרים: www.drucker.com/leaderbooks/L2L/complete-text.html

הפעלה קבוצתית

שיטה להפעיל אחרים

מרוץ שליחים

  • הרעיון: תחרות לפיתוח בנק רעיונות בין שתי קבוצות.
  • המטרה: שילוב פעיל של כלל המשתתפים, תוך טיפוח ההקשבה לזולת.
  • ההפעלה: על קיר אחד בחדר תלויים שני בריסטולים שעליהם רשום הנושא לדיון (למשל: רעיונות לשיפור השרות). המשתתפים מחולקים לשתי קבוצות שוות ומאוזנות בהרכבן. כל קבוצה יושבת מול אחד מהבריסטולים, אך רחוק ממנו, בצד השני של החדר.

    המנחה מכריז על כללי התחרות:   
    1. הקבוצות ינהלו מרוץ-שליחים אל הבריסטול  וחזרה, כשבתור מקל ישמש מרקר צבעוני 
    2. רץ שמגיע לבריסטול צריך לרשום בו רעיון מקורי בהתאם לנושא
    3. המרוץ מסתיים כשכל המשתתפים רצו פעמיים   
    4. קבוצה שתסיים את המרוץ ראשונה תקבל 10 נקודות  
    5. רעיון זהה לקודמיו בבריסטול מוריד 5 נקודות מהציון הקבוצתי

    המנחה מחלק מרקר לכל קבוצה, מזניק את הקבוצות, והמרוץ יוצא לדרך. בסיום התחרות נבדקים הרעיונות שהועלו, מוכרזת הקבוצה המנצחת, ונערך דיון ולעיתים דרוג רעיונות.

    ההפעלה המתוארת מוסיפה אדרנלין לסדנא רגילה, ובכך ייחודה. אם אתם מבצעים אותה בחדר קטן יחסית, ניתן לבצע את המרוץ במסלול המקיף את החדר, או בריצה לאחור. פרס קבוצתי, אפילו סימלי, יכול להוות תמריץ אפקטיבי למרוץ.

מילון ניהולי

מונח שכדאי להכיר

Mass Customization

התאמה המונית – מוצרים לקהל הרחב "הנתפרים" לפי הצרכים והעדפות של כל לקוח ולקוח, תוך שימוש במערכת הזמנות ממוחשבת ובטכנולוגיית ייצור המוני מתקדמת ואוטומטית. הייצור מתבצע רק בעקבות הזמנת הלקוח, ובכך נחסכות עלויות מלאי, ומושג ערך גבוה ללקוח - התאמה אישית במחיר נמוך יחסית. כיום ניתן להזמין דרך אתרי אינטרנט של יצרנים מגוון רחב של מוצרים המיוצרים בהתאמה המונית, לרבות: בגדים במידות מיוחדות ועם הדפסים וצבעים מועדפים מתוך מבחר קיים, מכונית לפי רצון הלקוח (לרבות צבע וסוג ריפוד, סוג וגודל הצמיגים, צבע המכונית, סוג המנוע, וכו'), ודיסקים בעריכה אישית – המכילים אוסף של 20 שירים ספציפיים אותם בחר הלקוח מתוך מאגר של אלפי שירים. 

כן לציטוט

משפט שניתן להשתמש בו

"הבעייה עם המומחים היא שהם נוטים לחשוב בתלם."
איילין מורגאן 

מתנה מדליקה

כשנגמרו הרעיונות למתנה מקורית לעובד

ערכה חשמלית לצחצוח נעליים 

המתנה: מברשת חשמלית לנעליים, עם ראשי צחצוח והברקה מתחלפים. פתרון יעיל ו... מבריק.
מחיר: 98 ₪ + 13 ₪ דמי משלוח
להשיג ב: טיימונד | דף מוצר | www.tymond.com

הדרכה אפקטיבית

טיפ שיהפוך סדנא לאפקטיבית

איך ניתן לשפר את יצירתיות העובדים?

  • הבעייה: האם ניתן לגרום לעובדים די מרובעים ולא יצירתיים לפתח רעיונות מבריקים וישימים?
  • הפתרון שלנו: סדנת חשיבה המצאתית מלמדת את המשתתפים להגיע לרעיונות מקוריים ולא-שיגרתיים דווקא בעזרת כלי חשיבה מאוד מובנים ולוגיים. באופן זה, גם עובדים מרובעים למדי (או רציונליים מאוד - למשל - בעלי רקע הנדסי) משתפים פעולה, ומצליחים לפתח רעיונות יוצאי-דופן ורלוונטיים לארגון כבר במהלך הסדנא. בנוסף, כבר במהלך פיתוח הרעיונות נערכת בדיקה ראשונית של איכותם וישימותם, כדי לוודא שאכן עלינו על כיוונים מעניינים. מחקרים עדכניים שפורסמו לאחרונה הראו שדווקא בדרך זאת (ולא ע"י חשיבה אקראית והשעיית שיפוט) מתקבלות תוצאות יצירתיות ואיכותיות יותר.  
  • מידע נוסף: לפרטים נוספים - ראה עמוד 10 בחוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות. בנוסף, ראה מאמרים על כלי חשיבה.

חדש ב-ZOOZ

סדנא טרייה מבית היוצר שלנו

סדנת מנהיגות מתגמלת ומתמירה
איך להוביל עובדים להשגים יוצאי דופן

  • מיועד ל: מנהלים בכירים, מנהלים בדרגי ביניים, ראשי צוותים, עתודה ניהולית.
  • המטרה: רכישת כלים להנהגת צוותים, יחידות, מחלקות, וארגונים.
  • התהליך: שתי סדנאות, ניתוח פרופיל מנהיגות אישי, ושני מפגשים אישיים עם כל משתתף בין הסדנא הראשונה והשנייה. התהליך מבוסס על המודל הטווח המלא של המנהיגות, המיושם בצה"ל, לרבות: מנהיגות מתמירה, מנהיגות מתגמלת ואי-מנהיגות. 
  • היתרונות: שינוי התנהגות המנהלים, המוביל לשיפור מהותי בביצועים ובהרגשה של העובדים תחתיהם. 
  • מידע נוסף: ראה עמוד 8 בחוברת סדנאות פיתוח מנהלים.

מזון למחשבה

מקום טוב לארוחה עיסקית

בראסרי

אבן-גבירול 70 ת"א | 03-6967111 | אתר אינטרנט
עיצוב:  
אוכל:  
שרות:
= מעולה = סביר = גרוע
מה? ביסטרו צרפתי, עם מנות ועיצוב פריזאי למהדרין. פתוח 24 שעות!
למה? מקום נוח ונעים למפגש עסקים, קפה או ארוחה, בכל שעה שהיא.
העסקית: בצהרים במחיר מנה עיקרית תקבלו מנה ראשונה + מנה עיקרית.
מתי: העסקית מוגשת בימי א'-ה' בין 12:00 ל-17:00
ראשונות: ארבע מנות מיוחדות המתחלפות מידי יום.
עיקריות: חזה עוף בגריל, סטיק טרטר (!), וסטיק סינטה למביני-עניין.
המחיר:59-120 ₪, בהתאם למחיר המנה העיקרית.

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.