תמונת אווירה

יצירת קשר

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות: מייל: info@zooz.co.il טלפון: 09-9585085 פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

פרזנטציה עם עוצמה - מה הסוד?

חלק א' - עוצמת המומחיות

מאת: איתי הל-אור, יועץ ניהולי ומנחה בכיר ב-ZOOZ

כמה עקרונות פשוטים לביצוע, יהפכו כל פרזנטציה לבעלת עוצמה כזו שתשפיע על קהל השומעים, ותשאיר אותם מלאי רושם ועוצמה.

נסו להיזכר באדם שהניע אתכם לפעולה: שף בטלויזיה שגרם לכם לאמץ מתכון לעוף בתנור, מרצה בפסיכולוגיה שגרם לכם להציב יותר גבולות לילד שלכם, או יועץ כלכלי שגרם לכם להשקיע בתכנית חסכון. מה המשותף לכל אלה? המומחיות שלהם! כל אלה מומחים בתחומם.

אנחנו נוטים להיות מושפעים ממישהו שאנו מאמינים שהוא מומחה, שיש לו ניסיון בתחום, שיודע הרבה יותר מאיתנו, ולכן יוכל לחסוך לנו טעויות מיותרות ולהוביל אותנו לדרך המלך. משפט כמו "עישון סיגריות הורס את הבריאות!" יישמע עוצמתי הרבה יותר באופן הבא: "אני עישנתי במשך 15 שנה, והיום אני יודע: עישון סיגריות הורס את הבריאות!".

לפיכך, כלל זהב הכי חשוב בכל פרזנטציה: הקהל חייב לדעת שאתם מומחים! אחרת הפרזנטציה תהיה נטולת ערך, נטולת כל עוצמה והשפעה. נטולת "עוצמת המומחיות".

איך הקהל יידע שאתם מומחים בתחום? פשוט - כי אתם תגידו את זה! אל תסמכו על כך שאנשים יסיקו זאת בעצמם או יעסקו בניחושים לגבי זה. היו הראשונים להצהיר על זה, כך שלא יישאר כל מקום לספק או לתהייה.

מתי? עשו זאת כבר בפתיחת הפרזנטציה, בזמן שהקהל מגבש את הרושם הראשוני, ובזמן שרמת הקשב של האנשים היא הכי גבוהה.

איך? ליצירת הרושם המיוחל הציגו את המומחיות שלכם במספרים ובעובדות. אל תשתמשו במשפטים חסרי כיסוי כמו: "אני אוטוריטה בתחום הזה" או "יש לי את השיטות הטובות ביותר בנושא זה". אלה משפטים שעלולים לעורר אנטגוניזם כיוון שחלה עליהם חובת ההוכחה.

ניסוח נכון יישמע כך: "אני עוסק בתחום הזה כבר למעלה מעשרים שנה בארגונים מובילים, לרבות...", "את ההדרכה הזו שמעו כבר למעלה מ-1,000 איש", "את התחום למדתי במשך 12 שנה בבתי ספר בארץ ובחו"ל", "ניהלתי קרוב ל-200 איש", "פרסמתי על הנושא שני ספרים ועשרות מאמרים", "עבדתי בתחום זה עם יותר מ-300 לקוחות שונים, וביניהם..."

שימוש בעוצמת המומחיות עובד כמו קסם על קהל השומעים. כשאנשים יודעים שאתם מומחים, הם מקשיבים לכם, מתייחסים אליכם בכבוד והערכה, והכי חשוב - מושפעים מכם!

לחלקכם קרוב לוודאי עולות מחשבות כגון: "אני לא אוהב לשווק את עצמי", "את מה שיש לי להציע אני מראה במעשים ולא בדיבורים", ו- "זה נשמע לי גאוותני ומתנשא מדי". לכם אני מקדיש את המסר הבא, ציטוט של נלסון מנדלה, מומחה בעצמו בתחום העוצמה וההשפעה:

"הפחד העמוק ביותר שלנו הוא לא שמא אנחנו חלשים מדי. הפחד העמוק ביותר שלנו הוא שאנחנו בעלי עוצמה שמעל לכל שיעור. זה האור שבנו לא האפלה שבתוכנו שמפחיד אותנו יותר מכל. אנחנו שואלים את עצמנו, איזה זכות יש לי להיות מבריק, יפהפה, מוכשר ואהוב? למען האמת, איזה זכות יש לכם לא להיות? כשאתם בוחרים לשחק בקטן אתם לא משרתים את העולם. אין שום דבר נאור בצמצום האישיות שלנו כדי שאחרים לא ירגישו חסרי ביטחון. כאשר אנחנו נותנים לאור הפנימי שלנו לזרוח אנחנו מעניקים, בלי מודע, רשות לאחרים לעשות כמונו. כשאנחנו משתחררים מהפחדים שלנו, הנוכחות שלנו משחררת אחרים".


פרזנטציה עם עוצמה - מה הסוד?

על מנת לרכוש עוד כלים, קיראו את כל שלושת החלקים של המאמר:

  1. על עוצמת המומחיות
  2. על עוצמת הכריזמה
  3. על טיפול בהתנגדויות

סדנת פרזנטציה אפקטיבית

מעוניינים בסדנת פרזנטציה למנהלים ועובדים בארגון שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, crm@zooz.co.il.

מידע משלים