If you can't read this, an online version is available here

ZOOZon

מופק על ידי ZOOZ  ייעוץ והדרכה | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

  | גיליון מס. 07 |

 
שלום!

אנו שמחים לשלוח אליכם את הגיליון השביעי של מאזניים.
העלון נשלח לאלפי משרדי עורכי דין בישראל,
כשרות חינם מידי חודש, ואינו מכיל פרסומות.

בעלון תמצאו פינות מתחלפות קצרות במגוון נושאים, לרבות:
ראיון עם דמות מעניינת מעולם המשפט, כללים לניהול ושיווק יעיל, מגמות עסקיות חדשות,
דיווח על פעילות פרו-בונו, עדכוני חקיקה בתחום האתיקה, ועוד.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.
אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

 

קריאה מהנה!
עו"ד עדי גולן, מנהלת תחום עורכי דין, ZOOZ.

 

אחד על אחד

ראיון אישי עם דמות מעולם המשפט

עו"ד רויטל סוויד, בעלים ומייסדת, משרד עורכי דין רויטל סוויד

  • מספר עובדים: 5 סה"כ.
  • תחום התמחות: משפט פלילי, עבירות פשיעה חמורה.
  • איך הגעת לתפקיד: לאחר סיום לימודי התואר הראשון (אונ' בר-אילן), התקבלתי להתמחות במחלקה הפלילית של פרקליטות מחוז תל אביב. בשנת 91' קבלתי את הסמכתי, ניסיתי להתקבל כתובעת במשטרה אך מכיוון שהייתי אז בחודש החמישי להיריון נדחיתי. גם משרדים פרטיים אחרים בתחום הפלילי לא קבלו אותי מאותה סיבה. לבסוף, הגעתי לעו"ד אברהם לוי, עו"ד בכיר ופעיל בנתניה בתחום הפלילי, שהציע לי עבודה כפרילנסרית ע"ב העברת תיקים תוך השתתפות בשכ"ט. עבדתי אצלו עד שנת 94', לאחר מכן החלטתי לנסות את התחום האזרחי ועבדתי כיועצת המשפטית של ביה"ח הלל יפה, אך אחרי 4 חודשים הבנתי שהתחום האזרחי לא בשבילי ואז פתחתי את המשרד, השאר היסטוריה...
  • הכי אוהבת בתפקיד: את הליטיגציה ואת היכולת לקחת תיק ולהתחיל לנתח את הראיות שבו באופן יצירתי ושונה מהניתוח הטריוויאלי שהתביעה עושה, אשר מציג רק את האשמה לכאורה. אני אוהבת לבחון תיק ולהאיר/להעיר נקודות בעייתיות שמביאות אח"כ לזיכוי הלקוח. אני אוהבת לסנגר על אנשים וללמד עליהם זכות מאשר לדון אותם לכף חובה, ולא משנה מה הם עשו.
  • הכי קשה בתפקיד: כשמייצגים בתחום הפלילי לוקחים דברים בצורה מאוד קרה מבלי לחשוב מה עומד מאחורי המעשים של הלקוח ומבלי להרהר באישיות שלו. עם השנים, כאשר אתה הופך להיות הורה לילדים אתה מסתכל על דברים בפרספקטיבה של שנים וזה לא פשוט. דברים מתחילים לחלחל ולפעמים אתה תופס את הראש, אבל זה עובר מהר כי המקצוען שבך משתיק את זה מיד. דבר נוסף שקשה לי איתו הוא הנטיה של המערכת לראות זהות בין הסנגור לבין הלקוחות שלו - זה מאוד מקומם, מכיוון שכשאתה לוקח תיק, אתה משתדל לעשות את השליחות שלקחת על עצמך מכל הלב, והרבה פעמים זה יוצר אצל אנשים זהות בינך לבין הלקוח. מאוד מקומם אותי לראות את זה מצד תובעים, שוטרים, שופטים וכו' - חבל לי שהמערכת לא יודעת לכבד את עבודת הסנגור ולראותו כאדם נפרד מלקוחותיו.
  • מטרות שאני רוצה להשיג בתפקיד ובחיים: עם השנים המטרות משתנות, אתה לומד להעריך דברים באופן שונה. פעם המטרה שלי היתה להיות שופטת, היום זו שאיפה שירדה מהפרק.  המטרה שלי היום היא יותר התמקצעות, לעבור לעסוק בעבירות פליליות מסוג צווארון לבן (עבירות כלכליות) ופחות בעבירות של פשיעה חמורה (צווארון כחול), להאדיר את המשרד בכיוונים אלה. בחיים האישיים - מטרתי לגדל את הילדים ולהיות איתם כמה שיותר. אם לסכם את הדברים, השאיפה שלי היא לקיים משרד משגשג ובאותו זמן לטפח את ההורות ולהיות עם הילדים.
  • חזון המשרד: למקסם את היכולות, לשאוף למצוינות ולהביא למיצוי מלא של הפוטנציאל בכל מה שאנחנו עושים. האחריות שלי מאוד גדולה וכבדה מכיוון שמדובר בדיני נפשות ואני עושה הכל כדי להצליח בכך.
  • סיפור על תיק שונה ומעניין שהיה לך: יש הרבה סיפורים, אני אבחר בסיפור אנושי ולא משפטי בבימ"ש לנוער, מקרה של סחר בסמים של קטין. הגיע אלי קטין שהואשם בעבירת הסחר, משיחות שקיימתי עם הוריו, הם סיפרו לי שמגיל 10 הוא לא מחייך יותר. לאחר שהקטין עבר הליך שיקומי וטיפולי מאוד ארוך ולאחר שסיימנו את הדיונים, הקטין נעמד וחייך אלי חיוך רחב - זה היה רגע מאוד מרגש כי הרגשתי שלא רק טיפלתי בתיק אלא גם בקטין עצמו וששיקמנו אותו לחיים בכלל. יש הרבה קורת רוח ונחת בסיטואציות מהסוג הזה, רגעים כאלה נותנים כוח, אמונה ואופטימיות. בשונה ממבוגרים, מרבית הקטינים עוברים עבירות ממקום אחר של כאוס ובלבול, לכן  בייצוג של קטינים אתה הרבה פעמים מצליח להביא את הנער למקום אחר ולגרום לשינוי.
  • טיפ לעורכי דין:  שמרו על הפרדה מוחלטת ביניכם לבין הלקוחות - עם ההצפה בשוק מאוד קל ומפתה ליצור הזדהות עם לקוחות, אסור שמצב זה יקרה, בוודאי שלא בתחום הפלילי. בנוסף, הקפידו תמיד לעבוד מכל הלב.
  • ספר מומלץ:  סנגור במבחן/מייקל קונלי - ספר חובה לכל סנגור, הספר מציג את החיים של הסנגור מזווית מאוד אישית.

 


בדיקה אלמנטרית

בחן את עצמך ואת המשרד שלך

אלמנט המים - ניהול המשאב האנושי

לפי תפיסת הניהול ההוליסטי, קיימים חמישה יסודות המאפשרים פיתוח של עסק מאוזן וצומח.
מדור זה מאפשר לך לבחון את העסק שלך לגבי אלמנט שונה בכל פעם.


האם את/ה נוהג/ת לערוך ישיבות צוות סדירות אחת לתקופה (עם הצוות או עם עצמך)?
(סמן את התשובה הנכונה)

כן       חלקית       לא 


"טובים השניים מן האחד..." וליתר דיוק "טובים החמישה מן השניים..." למה? מיד תראו.

אנו כבני אנוש מורכבים ממכלול רב מאוד של יכולות, תכונות אופי, דרך חשיבה וכוחות הפעלה פנימיים, השונים האחד מהשני באופן מוחלט. כולנו מסכימים כי אין שני אנשים הזהים בעולם הזה וכי אין שתי תפיסות עולם הזהות זו לזו. עד כאן לא חידשתי כלום... כיצד מאמירה זו ניתן לצמוח? - שהרי לשם כך, אנו נפגשים מדי חודש - כדי לצמוח!

להלן היכרות עם חמישה טיפוסי אנשים אשר תמיד ישנם בסביבתנו, הן בעסק והן בחיים האישיים:

טיפוסי מו"פ - אנשים של שקדנות, למידה, איסוף אינפורמציה, מאגרי נתונים וכד'. אנשים שלפני שיעשו צעד ולו הקטן ביותר, 'יבלעו' את כל הספרות הרלוונטית, ויסדרו את המידע באופן לוגי ומושכל טיפוסי משאבי אנוש - אנשים בעלי יכולת מילולית בינאישית גבוהה. אנשים מקושרים, המכירים את כולם וכולם חברים שלהם. הם אלו שבכל הזדמנות יתחברו לאנשים חדשים ואם תרצו ישמחו לחבר גם אתכם.
טיפוסי שיווק
- אנשי כריזמה, סוחפים. בפיהם תמיד המשפט 'הנכון', 'המגרה', 'המושך' ואותו יאמרו בעודם עומדים על 'במה' המתאימה לאנרגיה המיוחדת להם. הם יוכלו לצייר עבורכם את התמונה הכי נכונה לכם ואתם תאמינו בהם, בעצמכם.
טיפוסי ייצור ותפעול
- אנשים מניעים. תחומי התפעול והיצור קרובים לליבם ובעזרתם יוצרים הם סינכרוניזציה בין פרטים לפתרון בעיות ולקידום מנגנוני פעולה.
טיפוסי פיננסים
- אנשים החושבים וחיים את מושגי הכסף, הכדאיות, רווח והפסד.

לחמשת הטיפוסים הנ"ל, מצטרף טיפוס מסוג נוסף (היכול לעמוד בפני עצמו או בנוסף):
טיפוסי ארגון וניהול - אנשים האוגדים את כל הטיפוסים מעלה לכדי יחידת פעולה אפקטיבית ומניבה.

האם יש בך את כל הטיפוסים הנ"ל? בודאי שלא! כל אחד מאיתנו מאופיין באופן מובהק כטיפוס אחד דומיננטי (ולעיתים מתווסף לאיפיון זה טיפוס נוסף משני).
מדוע זה חשוב?
כי רק שילוב של כל האלמנטים יחד, יכול לתת מענה לכל הצרכים של העסק.
ומה עושים אם אין אנשים כאלה בעסק ואם אני כמנהל מאופיין כטיפוס אחד ספציפי? מזמנים ישיבת צוות והופכים אותה לאירוע חיובי ומקדם לך ולעסק (לא לשכוח כיבוד...).
ומאיפה הצוות? מזמינים 5 אנשים המזוהים עם כל חמשת הטיפוסים (חברים, עמיתים, משפחה, לקוחות טובים).
ומה על סדר היום? סוגיות בוערות, ומכשולים להם יש לתת תשובה, על מנת להמשיך ולמנף את העסק קדימה.

דוגמא: עורך דין בעל משרד קטן בתחום האזרחי מצא עצמו נאבק עם בעיה קשה של תחרות בעיר. במשך חודשים רבים ניסה לתקוף את הבעיה באמצעות השקעת משאבים אישיים וכלכליים רבים בפרסום, אך ללא תוצאות משביעות רצון. לאחר כמחצית השנה המשרד עמד ב"צומת" - נטול כספים ומורל נמוך. כאן אנו נכנסנו לתמונה. עורך הדין נדרש לכנס 5 חברים לניהול ישיבת צוות אפקטיבית, בהנחייתנו, היות ולא היו במשרד עובדים קבועים, נבחרו לישיבה:
חברו הטוב - איש מו"פ מובהק
בת זוגו לחיים - אשת משאבי אנוש המקושרת היטב בעיר
בן דודו - איש ייצור ותפעול מומחה
רואה החשבון - איש כספים ממולח
השכן - איש שיווק, מנחה קבוצות
ועורך הדין עצמו - אדם בעל יכולות ניהול וארגון מצוינות

מטרת כינוס הפורום הוגדרה: מתן פתרונות יצירתיים, מיידיים, לצמיחה בשוק תחרותי.

להלן תמצית האופציות שהועלו:
איש המו"פ הצביע על חשיבות איסוף אינפורמציה על המתחרים. מאתרי אינטרנט, טלפונים, מוצרי הפרסום שלהם, לקוחות, וניתוח הממצאים שיתקבלו. אשת משאבי האנוש הביאה בפנינו כ- 10 אנשי קשר אפשריים אשר פגישה עימם תסייע לקידום המשרד ולגיוס לקוחות. איש השיווק שרטט סקיצת פרזנטציה המבוססת על ניתוח המו"פ ואשר תשלח ב-CD לאותם 10 אנשי מפתח. איש הלוגיסטיקה ארגן עוד במהלך הישיבה את כל הפרטים הנחוצים להפקת ערב לקוחות חדשים אשר אליהם נגיע דרך אנשי המפתח; ואיש הכספים חישב את ההוצאות הצפויות, הכניסן למאזן כך שניתן יהיה לעשות פעולות אלו מבלי לפגוע באיזון הפיננסי הבעייתי. עורך הדין הכיל את האפשרויות שנפתחו בפניו, שמח על עזרתם של עמיתיו ויצא לדרך חדשה, עם תקווה להצלחה...והוא הצליח!

טיפ:
תחשבו תמיד שאתם לא לבד. גם אם פתחתם עסק של אדם אחד, יש אנשים רבים מסביבכם היכולים להוות צוותי חשיבה מפרים...ותתפלאו - אנשים תמיד שמחים לעזור.

לסיוע בעריכת ישיבות צוות וניהולן, או בגיוס צוות לישיבת סיעור-מוחות אפקטיבית, כתבו אלינו למייל crm@zooz.co.il ונשמח להיפגש ולסייע. 


כתבה: אורלי אדלר-ניזרי, מנהלת ZOOZon.



הטרנד ואני

מגמות עסקיות חדשות בקרב עורכי דין

אימון עסקי (Business Coaching)


בשנים האחרונות מתרחבת המודעות לצורך באימון עסקי. מנהלים ובעלי עסקים רבים נעזרים במאמנים אישיים שמסייעים להם ולאנשי הצוות שלהם להשיג תוצאות עסקיות משופרות.
מטרת האימון העסקי היא להוביל את המתאמן להשגת המטרות, היעדים, וההישגים האישיים והכלכליים שאליהם הוא שואף להגיע.

אימון עסקי הוא תהליך אישי "אחד על אחד". ישנן דרכים רבות לאמן וישנם סוגים רבים ושיטות רבות של אימון. מאמן עסקי, בניגוד ליועץ עסקי, אינו מתמחה בתחום עסקי מסוים אלא בעל ידע כללי בהנעת תהליכים עסקיים יעילים באופן כללי. המטרה של תהליך האימון העסקי היא בחקירה מה לא עובד, מה תקוע או מעכב בעשייה, בגילוי ובהסרת המכשולים המעכבים בביצוע הפעולות לקידום התחומים החשובים. מערכת היחסים בין המאמן למתאמן היא מערכת יחסים קרובה ודיסקרטית ומהותה בתמיכה להתפתחות, לצמיחה ולמימוש אישי של המתאמן.

בשונה מליווי עיסקי, המאמן אינו מתמקד בסיוע והכוונה מקצועית, אלא מספק למתאמן מסגרת מובנית ומחייבת של מיקוד ובהירות, לשם הגשמת המאוויים והשאיפות שלו, והיעדים העיסקיים בהם הוא חפץ. אילו מטרות ניתן להשיג בעזרת אימון עסקי? הגדרת חוזקות וחולשות אישיות, יציאה ממצב של תקיעות ודריכה במקום, שיפור הניהול וההתייעלות, התמודדות בהצלחה עם משימות ואתגרים, הגשמת חלומות והשגת תוצאות עיסקיות גבוהות יותר. המאמן והמתאמן הופכים להיות שותפים לדרך הם מתחייבים להתמיד בה ולבצע עבודה הדדית אשר מטרתה להוביל את המתאמן להצלחה.

 

  • מידע נוסף על אימון עסקי: כאן
  • מאמר המתאר תהליך אימון: כאן
  • מאמרים נוספים לבעלי עסקים קטנים: כאן

כשהייתי עו"ד

מחשבות ותהיות על המקצוע

כשהייתי עורכת דין, הרגעים שבהם הרגשתי שנוטף ממני אבק כוכבים הסתכמו במעבר בתור ה- VIP המהיר והמקוצר בכניסה לבית המשפט, שפטר אותי מעמידה ממושכת ובצורך בבדיקה ביטחונית... 
(-;

 

  • מידע על מעגלי-עסקים: כאן

מופק ע"י ZOOZ ייעוץ והדרכה | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "מאזניים" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.